Fødselsdepresjon – Mer vanlig enn man tror

Ikke i bruk

Forumet er livet

"Jeg gråter og gråter,
men vet ikke alltid helt hvorfor, men når slusene først er åpnet er det vanskelig å lukke dem. Jordmødrene spurte meg hva som var galt? Jeg skylte selvsagt på barseltårer og at dette var helt normalt. «Ja det er normalt, men vær litt obs på barseltårer» sier jordmoren til meg. Jeg tror jeg gråter fordi jeg er lykkelig, såkalt «happy-tears». Men hvor lenge varer slike lykketårer? "

Les det viktige blogginnlegget fra Jannike her

Har du hatt en fødselsdepresjon??

Heldigvis ikke! Håper jeg slipper unna denne gangen også!

TuMmY LoVe

Ja det har jeg. Krysser alt jeg har for at jeg ikke får det denne gangen også.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja. Det har jeg. Etter nr en. Ble tatt tak i når jeg var gravid med nr to. Eldste er 8.5 år. Og jeg ble friskmeldt rett før sommeren i år....

Nei, ikke skjedd meg. Jeg har heller aldri hatt så mye forventninger om hvordan ting skal være, aner ikke om det har en sammenheng, men det kan virke slik utifra hva jeg leser i denne artiklene og andre som forteller at de har hatt det. Bank i bordet, håper det ikke skjer neste gang.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Ja, det har jeg. Jenta vår blir fem år i november, jeg ble friskmeldt nå i august. Depresjonen er grunnen til at vi ikke har turt å få nummer to enda, jeg er livredd for å bli syk igjen. Jeg var skikkelig nede, såpass ille at jeg følte at en av oss måtte vekk, det var ikke plass til oss begge, så jeg prøvde å ta livet av meg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, men vi bodde på sykehuset en stund med vår premature baby og det ble oppdaget av sykepleier der før det fikk utvikle seg til noe større. Så jeg fikk hjelp veldig tidlig :)

Har heldigvis sluppet det. Merker stor forskjell på oppfølging fra hs i løpet av mine år som småbarnsmor. Etter at jeg fikk eldstemann for 8 år siden var det absolutt ikke noe snakk om denne muligheten på hs, men da jeg fikk nr 4 for 3 år siden var det en helt annen oppfølging fra hs for å prøve å fange opp de som sliter. Bra at de er oppmerksomme på det sånn at de som trenger det kan få hjelp fortest mulig :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp