Fødselsbagen

Pantern

Betatt av forumet
Har dere pakket denne? Og hva skal man egentlig ha med? Har lest litt på nettet og sånn, men kjenner at jeg er ganske forvirret!

Pakker den nok ikke før slutten av januar-begynnelsen av februar. Har jo ikke termin før 21/02 ;)

Innhold:
Amme-bh
Ammeinnlegg
Skift til meg selv
To-tre antrekk til lillebror
iPad minien
Kamera
Videokamera
Dorull
Bind
Brystvortekrem
Brystskjell
Babyteppe
Hentesett
Sjampo/balsam/kroppssåpe
Sminke til hjemreise
Tannbørste og tannkrem
Mobil og kameralader
Smokk
En bamse/pledd som vi har sovet med så det lukter av oss
Gulpekluter

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Last edited:
Har ikke begynt å tenke på den enda :p bor 7-8 minutter unna sykehuset, så stresser ikke så mye med det, glemmer jeg noe får sambo kjøre hjem og hente :) skal prøve å ikke pakke for mye greier :)

Har termin 13, og begynner nok å pakke bag'en rundt midten av januar :) Har to timer til sykehuset, men har tenkt meg hjem asap etter fødsel....
Har fått dessuten fått mine 13 og 15 dager på overtid tidligere, så regner med å gå godt på overtid denne gangen også :p

Jeg er så og si ferdig å pakke bagen. Eneste som mangler er t-skjorte til mannen og litt toalettartikler som er i bruk nå.

Har termin 13, og begynner nok å pakke bag'en rundt midten av januar :) Har to timer til sykehuset, men har tenkt meg hjem asap etter fødsel....
Har fått dessuten fått mine 13 og 15 dager på overtid tidligere, så regner med å gå godt på overtid denne gangen også :p

Her går du ikke mer enn max 11 dager overtid. Hvorfor går det så lenge hos dere?? :eek:

Nei. Tror ikke jeg pakker før begynnelsen av februar.

Har ikke pakket enda, har egentlig ikke tenkt så mye på det. Men da jeg var kommet så langt med storebror så var det pakjet og klart. Tror kanskje jeg drøyer det til etter jul, da er jo fødsel det neste stoore på programmet ;-)

fra app'en

Jeg tenke å begynne å vaske babyklær og ordne komode og bag når jula er ryddet ned.

Kan jo både bli januar, februar og (nesten mars) baby det her :-)

Har begynt å tenke på den men ikke pakket enda. Tar det over jul tror jeg.

Jeg skal pakke:
Ammebher
Ammeinnlegg
Purelan
Bind
Shampoo
Balsam
Tannkrem
Tannbørste
Barberhøvel
Deodorant
Ansiktskrem
Bodylotion
Leppomade
Tøfler
Babyklær (hentesett, yttertøy og noen bodyer)

Truser
Sokker
Genser
Bukse
Morgenkåpe

Hårbørste
Drikkeflaske
Mobil
Mobillader
Øretelefoner
Lommebok
Sminke
Mat?
Helsekortet!

Det første avsnittet kan pakkes ganske tidlig. Avsnitt nr 2 tar jeg etterhvert som jeg vokser ut av de minste gravideklærne mine, da pakker jeg de. Siste avsnitt må taes rett før vi drar.

har fått skrevet ned de tingene jeg vil ha med i fødebagen å det e :)

toalettsaker
boksere til damer for tenker det kan være mer behagelig :p
shampoo,balsam
fuktighetskrem
lipsyl,
ammebh
ammeinnlegg
store bind
2 doruller (vil ikke bruke sykehuset sine siden papiret er så grovt der :p )
hentesett til ungen
litt klær til lillejenta
helsekort
2 joggebukser
gode løse skjorter
tskjorter
sminke
kullsyrevann
reddbull til samboeren :p
sokker
litt godt å spise som frukt å litt annet godt.
tøfler
hårbørste
mobilladder
camera å ladder til
øretelefoner

det er det jeg har funnet ut at jeg vil ha med :)

Mange gode tips her! Jeg pakker nok ikke før midten av januar en gang, men det er greit å begynne å fundere litt! Er jo ikke rent lite som skal med! Kjenner jeg er litt glad for at vi bor 5 min fra Ullevål, så om noe skulle være glemt så er det ikke noe stress :)

Har begynt å handle inn og begynner nok å pakke rett etter nyttår. Men nå fikk jeg prematur sist og blir fulgt opp hver uke med ultralyder for å se at jeg ikke utvikler sf igjen. Må få skrevet meg en liste :-)

Jonathan 09, lillesøster 14 ♥

Ble satt i gang 13 dager på overtid med nr 1 og 12 dager på overtid med nr 2 :) De har vel en grense på 12 dager her tror jeg.. Alt for lenge etter min mening :(

Helt enig! Her går du mellom 9-max 11 dager før du blir satt i gang. Må innrømme jeg er liiivredd overtid :confused:

Helt enig! Her går du mellom 9-max 11 dager før du blir satt i gang. Må innrømme jeg er liiivredd overtid :confused:

Denne gangen er jeg bekymret for å gå over selv :( Har ikke plaget meg tidligere, men akkurat denne gangen plager den tanken meg.. Skal prate med min jm om det neste time, og få hun til å prate med sykehuset ;) De snakker jo samme språk, så da slipper jeg flere diskusjoner med de :D

Skal pakke etter nyttår når toalettmappa og bagen blir ledig etter all reisinga i jula:p
Er litt kontrollfrik, så greit å ha alt i bagen så jeg har oversikt over hva jeg mangler og ikke :)

Niks. Her er ingenting klart. Eneste jeg vet er sånn ca hvilket rom babyutstyret befinner seg på.

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Pakker den i begynnelsen av januar. Da vasker jeg klærne til babyen og pusser opp rommet hennes også. Ikke gjort klart til at hun skal komme enda.
Faktisk sambo som mente jeg burde tenke å pakke litt i en bag snart. Enda 6,5uke igjen til termin da.

Eg har tenkt på det men det er alt.. eg tror eg bare skal se på hva dere andre skriver så gå litt utbi fra det.. pakker vel en gang i januar.. :) foreldrene mine vil ikkje at eg skal være alene i leiligheten så når eg begynner permisjonen så flytter eg hjem på mitt eget barnerom frem til en uke eller to etter fødselen... For meg som bor alene så er det veldig greit at de støtter meg :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Back
Topp