Fødselsattest

Buffi

Forumet er livet
Hvor får en kopi av den[8|]

folkeregisteret.
se skatteetaten.no for kontaktinformasjon der du bor.

Takk for svar

Kan jeg sende dem en mail? eller må jeg stille opp hos dem?

ORIGINAL: buffi

Takk for svar

Kan jeg sende dem en mail? eller må jeg stille opp hos dem?

du kan ringe dem iallefall..

Kan vel antakelig bestilles over telefon? Aner ikke, jeg har bare fått en gang, og da stilte jeg opp, men det var fordi jeg uansett skulle levere den videre på politiet (som var i etasjen under på den tiden) for å bestille pass.

Forsøk å ringe da, så sier de jo om du må møte opp eller ei, men jeg mener jeg nylig lest ei som var forundra over at det var så lett å få fødselsattesten/personnummert til sønnen, bare ringe og oppgi eget personnummer og navn og barnets navn, hun mente de burde krevd at hun møtte opp, men det måtte hun ikke. Så antakelig kan du bestille den over telefon, vil jeg tippe.

Ja jeg har prøvd å ringe til dem men jeg er nr 47 i køen

de ringer deg opp igjen da.. [:D]  får du ikke valget om å legge igjen nummeret?

ORIGINAL: Dollface

de ringer deg opp igjen da.. [:D]  får du ikke valget om å legge igjen nummeret?

jo men koster ikke det noe ekstra da[8|]

Ahh... da må du enten be om resept på tolmodighetskrem, eller møte opp dersom det er kjappere enn å vente 47 henvendelser i kø... eller forsøke å sende en mail, men risikerer da å vente lenge på å få et svar om at du evt må ringe... ditt valg :)

Kjipt med så lang telefonkø da!

tja, hvorvidt det koster noe er jeg usikker på, men sammenligna med å sitte 47 henvendser i kø?

Jeg har sendt dem en mail så får jeg se om jeg får svar...Eller så får jeg prøve å ringe på et annet tidspunkt

ORIGINAL: *Stella*

tja, hvorvidt det koster noe er jeg usikker på, men sammenligna med å sitte 47 henvendser i kø?

Nei, tror ikke det..
Uansett vil det bli billigere enn å vente 10 minutter på mobil - de har egne takster, ergo dyrt..

Back
Topp