Fødselsattest

Pearl81

Glad i forumet
Hvordan funker dette?
Var på folkeregisteret noen dager etter hun var født,men fikk beskjed om å vente på noe i posten(navneskjema eller noe?)...Noen som vet hvordan dette funker og hvor lang tid det tar.
Er avhengigg av fødselsattesten for å søke om fødselsstipend ifra lånekassen.....

Det kommer et skjema i posten ca 2-3 uker etter fødselen med forespørsel om navnevalg som skal leveres til folkeregisteret/ ligningskontoret[:)]

Brukte det fødselsbeviset jeg fikk på føden for å søke om fødselsstipend fra lånekassen. Og det gikk bra! Var så lenge å vente på fødselsattest...

Fødselsbevis?
Var det noe de skrev utenom til deg siden du skulle søke? ...kan ikke huske jeg har fått noe fødselsbevis jeg da....men jeg går nå rundt i tåka for tia og da![:D]

Kan tenke meg at den kommer 1-2 uker etter at du leverte det inn ller så kan du spørre om å få det så fort som mulig med tanke på lånekassen. Hvis du forklarer det for dem så får du den sikkert iløpet av et par dager vil jeg tro[:)]

nei, trodde det var noe alle fikk...[8|] Det var en bekreftelse på at jeg hadde født en datter, den datoen. Undertegnet av jordmor.

Jeg brukte også den bekreftelsen fra sykehuset, funka bra det. Jeg spurte etter det selv da jeg hadde hjemreisesamtale med jordmor...

Var den attesten jeg ogsaa brukte!

Hmmm...kan ikke ta igjen det asså...får stikke oppom sykehuset imorgen og spør om de kan skrive en bekreftelse til meg[;)]

Back
Topp