Fødselsangst

frykten ble byttet ut med likegyldighet de siste 3 ukene. var så j... lei!!! men bare fødselen kurerte det. Nå gleder jeg meg til å få føde igjen, men gleder meg ikke til en ny graviditet. Det syns jeg var lite hyggelig!
(sniker fra april)

Har bestilt time til jordmor, men fikk ikke time før om en mnd.. Så d blir ganske nærme fødsel egentlig.. Skjønner at jeg ikke kan legge så mye i at de på sykehuset skal klare å hjelpe meg.. Får utsette tankene mine til jeg må.. :/

Sent from my iPhone using Tapatalk

Min angst er litt annerledes, jeg er mer redd for hvordan jeg som person vil bli under fødselen. Tenk om jeg forvandles til et monster som hyler , fjerter og tisser på meg foran alle!? Jeg har jobbet mye med min egen angst, og tenkt over hva som egentlig er grunnen til at jeg gruer meg. Når jeg fant ut at det nettopp var frykten for å bli et ukvinnelig monster, ble det mye lettere å håndtere angsten og forberede seg. Jeg har, som et eksempel, tatt opp problemet med mannen min, noe som har roet angsten en del. Han ser jo ikke på dette slik som jeg gjør, møtte meg med mye forståelse og kunne fortelle meg hvordan han så på dette. Det hjelper å finne noen spesifikke punkter som kan være kilden til frykten. Er du f.eks. redd for selve smerten, redd for å måtte gi slipp på kontrollen eller er det noe annet som trigger angsten? Ved å tenke gjennom dette kan du eliminere noen punkter slik at du lettere får oversikt over situasjonen :-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Ja det er sikkert lurt å prøve å finne ut akkurat hva det er som skremmer deg ja. Enklere å finne måter å takle det på dersom en vet akkurat hva som skremmer..
Det å bli et ukvinnelig monster er jo ingen hyggelig tanke, men så lenge mannen er forberedt så kan du nok ikke vise noen oppførsel på føden som Jordmødrene ikke har sett før.. :)

Ja, vi får bare tenke slik. I verste fall blir vi en snakkis på sykehuset, og jordmødrene får seg en god latter!

Ja, vi får bare tenke slik. I verste fall blir vi en snakkis på sykehuset, og jordmødrene får seg en god latter!

Hahaha ;) "husker dere hun som....."

Sent from my iPhone

jeg har aldri slitt med fødselsangst. det jeg gruer meg mest til nå er å ikke rekke frem til sykehuset.. og at mannen ikke rekker å komme seg hjem.. det er det jeg virkelig gruer meg til mest.. :(

jeg har aldri slitt med fødselsangst. det jeg gruer meg mest til nå er å ikke rekke frem til sykehuset.. og at mannen ikke rekker å komme seg hjem.. det er det jeg virkelig gruer meg til mest.. :(

Jeg gruer meg til det også.. :( men nå ser det ut som om d ordner seg med mannen ihvertfall.. Han jobber på Nordsjøen og kom hjem akkurat, og blir sendt ut igjen med en gang, så da går d an å si nei neste gang de ringer! Hipp hurra.. Da har jeg ihvertfall han hjemme hele juli, håper bare jeg rekker til sykehuset..

Jeg gruer meg til det også.. :( men nå ser det ut som om d ordner seg med mannen ihvertfall.. Han jobber på Nordsjøen og kom hjem akkurat, og blir sendt ut igjen med en gang, så da går d an å si nei neste gang de ringer! Hipp hurra.. Da har jeg ihvertfall han hjemme hele juli, håper bare jeg rekker til sykehuset..

Min reiser på jobb når jeg er i uke 38., kommer hjem en dag før termin... :( Forrige gang startet fødselen på morgen, og min mor ble med meg til sykehuset.. Og han rakk frem med fly til Oslo.. Men denne gangen er jeg redd han ikke kommer seg hit.. Nå bor vi i Trondheim.. Og det er lengre og fly og det går ikke så ofte fly hit som til Oslo.. :( Det bor ingen som jeg er så nære med her.. så redd jeg blir alene... :(

Min reiser på jobb når jeg er i uke 38., kommer hjem en dag før termin... :( Forrige gang startet fødselen på morgen, og min mor ble med meg til sykehuset.. Og han rakk frem med fly til Oslo.. Men denne gangen er jeg redd han ikke kommer seg hit.. Nå bor vi i Trondheim.. Og det er lengre og fly og det går ikke så ofte fly hit som til Oslo.. :( Det bor ingen som jeg er så nære med her.. så redd jeg blir alene... :(

Huff, d var jo veldig kjedelig timing.. Du kan ikke spørre mora di om ho vil bo hos deg litt før termin da? Jeg sa fint fra til mannen at han ikke får lov t å reise noen plass fra et par uker før termin.. :p

Huff, d var jo veldig kjedelig timing.. Du kan ikke spørre mora di om ho vil bo hos deg litt før termin da? Jeg sa fint fra til mannen at han ikke får lov t å reise noen plass fra et par uker før termin.. :p

Mora mi jobber hu full tid.. så det er lite akuelt.. hu er ikke "sånn type" mamma som ville gjort det heller. Svigemor hadde sikkert gjort det.. men vil ikke ha med hu på fødselen.. vil heller hu skal ta seg av kidsa når jeg drar..

Mora mi jobber hu full tid.. så det er lite akuelt.. hu er ikke "sånn type" mamma som ville gjort det heller. Svigemor hadde sikkert gjort det.. men vil ikke ha med hu på fødselen.. vil heller hu skal ta seg av kidsa når jeg drar..
Åååh! Hadde jeg kjent deg Yassi hadde jeg gledelig blitt med deg! Er vel mer nyskjerrig enn du er på kjønnet ;) haha!

Hadde fødselsangst med begge de forrige. Med god grunn på første, og uten grunn på andre ;)
Denne gangen gruer jeg meg ikke så mye til riene, selv om de er værst. Men ser for meg at helt meg spjærer der nede denne gangen... Jordmor har lovt meg å sende meg på sykehuset ei uke før termin, og det er veldig betryggende. Begge de 2 andre ble født 11 dager før (3830gram) og 9 dager før (3700gram) så hadde blitt større til termin. Og det skremmer meg mtp totalruptur med første..
Keisersnitt er jeg enda mer redd, så det blir ikke aktuelt ;)

Back
Topp