fødselsangst

Guest
Hei er en jente som har termin 13mai..  føler meg angstfyllt  fortiden, siden jeg snart skal føde, altså etter fredag førstkommende kan det skje når som helst. Lurte på om dere hadde noen råd??  har gått hos jordmor men siden jeg flytta i en annen kommune så slutte jeg hos ho , og går bare til fastlegen, og nå føler jeg at det ikke er noe vits og gå til jordmor siden jeg bare har 3 uker igjen snart. Også lurte jeg på at d var normalt at babyen beveger seg mindre når fosterets alder er 36 pluss 3 dager? kan det være noe farlig? kjenner liv hver dag, mest hendene hennes,også kjenner jeg sån knirkelyd inn i livmora noen ganger,, kan det være at babyen klorer?
 
Hei!

Det å skulle føde, er oftest noe en både gleder og gruer seg litt til! Jeg ville anbefalt deg å spørre om en samtale med en ny jordmor likevel, en som kjenner de lokale forholdene på sykehuset der du skal føde, som evt kan hjelpe deg å få skrevet ned litt tanker om hva du er redd for, og hva du evt har ekstra behov for.Hvis du ikke får tid der, kan du jo be fastlegen snarest henvise deg til fødepoliklinkken for en samtale, for om mulig å få ned litt av dine ønsker og behov i journalen, slik at de som skal hjelpe deg under fødselen, vet hva de kan gjøre for å hjelpe deg best mulig!

Det er ikke uvanlig at babyen beveger seg mindre de siste ukene av svangerskapet, men du skal aldri være i tvil om at du har kjent liv hver dag, og hvis du føler bevegelsesmønsteret blir veldig forandret, så tar du kontakt med fødeavdelingen for en sjekk!

Lykke til!
Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp