Fødselsangst

Lizz83

Gift med forumet
Er det flere av dere som sliter med dette?

Spørsmålet mitt til jordmødrene ang angst for ny fødsel møtte meg på forsiden i dag på bv for dere som er intressert... Ikke for sarte sjeler altså....!!
Men dette var bare kortversjonen og som dere kanskje skjønner så gruer jeg meg noe så inni h***** til ny fødsel...

Var redd med lillegutt, men han kom 3 uker før tiden så jeg slapp å grue meg så mye, og kroppen min visste jo akkurat hva den skulle.
Jeg skal unngå å tenke på fødselen helt inntil vannet går, da er det jo ingen vei tilbake om man har ikke tid til å tenke på annet enn rier. Jeg er veldig flink til å utsette tenking og gruing =)

Snakk med jordmor eller psykolog, er jo gruelig tidlig å begynne med det nå!!

Ja... Hadde en lang, vanskelig og skremmende fødsel første gang, så kan gjerne si jeg har det ja! Håper på å kunne få planlagt keisersnitt denne gangen her...

Gruer meg ikke for selve smertene, men min forige fødsel gikk himla fort 1 time og 20 min fra 3 cm. Så jeg mistet kontrollen, i tillegg fikk jeg føling under pressriene. så jeg er mest redd for at det skal gjenta seg.

Men om du allerde nå frykter en ny fødsel syns jeg du skal ta dette opp med jordmor eller lege sånn at du får hjelp til å takle følelsene dine.

Veeeldig spent denne gangen ja, hadde spesiell fødsel sist og snuppa kom tre uker før tida med føttene først :S sååååeee, ja her er vi veldig spente!

Med tanke på hvordan første fødselen var, kan jeg sikkert få KS om jeg vil det!

Men jeg har egentlig ikke angst for å føde normalt igjen, men er tiden etter fødsel jeg er redd for.. Vil ikke ende opp med enda en baby på nyfødt intensiv. Men har noen kriterier for neste fødsel;
- Vil settes igang på termin, hvis det ikke har skjedd noe før.
- Hvis fødselen varer over 24 timer uten at det har skjedd noe, ønsker jeg haste KS!

Jeg tør ikke tenke på fødselen enda jeg.... Første kom med planlagt ks, andre kom med vanlig vaginal fødsel, men morkaken satt fast, lå to timer på operasjons bordet og mannen og legene visste ikke om jeg ville våkne igjen..... Skummelt..... Så skal til mange lange samtaler på sykehuset om noen mnd.... !!!!

Back
Topp