Fødselsangst??

Gunne

Blir kjent med forumet
Hei jenter! :-)
 Jeg hadde en grusom fødsel med mitt første barn.
Månedene etterpå var helt forferdelig. Fikk kraftig fødselsdepresjon. Fant ikke tilbake til meg selv før jenta mi var 1 1/2 år. Sa lenge at jeg ikke skulle ha flere barn, men nå koser jeg meg masse med jenta mi på 3 år. Har lært at det går over.

Den lille spiren i magen er planlagt, men nå kjenner jeg angsten tar meg. Får det helt for meg til tider at jeg bare MÅ få igjennom et keisersnitt. 
 Er det noen som har opplevd noe lignende? Eller noen som vet hvilke hjelp jeg kan få?
Skal til legen i slutten av måneden å han kjenner både meg og historen min. Er litt spendt.. Håper virkelig han forstår.

Hilsen en litt bekymret mamma.

hei , lingnende historie her, men har ikke fødsels angst , men angst for tiden rett etter fødselen
jeg går til psykolog da, og får bearbeidet alt.
Men snakk med jordmor og lege, KREV at det skal ta deg alvorlig!

Snakk med lege og jm og fortell hvordan du føler deg. Da vil du nok få hjelp til å finne en løsning som kan gå for deg:)

*

Kjempetrist å høre!! Synes du ska få en ordentlig samtale med ei jordmor angående dette, ta det opp tidlig i hvertfall!! 

Ja hadde det når eg skulle ha lillesøster.. Var på utallig mange jordmor samtaler på sykehuset,og ble planlagt ks.
Men så kom hun tidligere enn antatt og det ble vanlig fødsel og det er eg glad foremoticon
Dette kommer til å gå kjempe bra,du kommer igjennom dette. Fødsel nr 2 går mye bedre enn nr 1

har virkelig ikke tenkt på fødsel enda. Det er jo så leeeenge til, først må alt gå bra. Jeg grua meg aldri til fødselen med førstemann heller selv om jeg lå lenge med rier. Alt var jo for en grunn. Og jeg tar det som det kommer. Hvis man gruer seg blir det bare verre, sånn tenker jeg i allefall. Fødselen er en del av det å få barn, selvfølgelig gjør det vondt, men det finnes jo mye smertestillende man kan få nå. var ikke sånn før i tiden og de klarte det da også.

ønskernr2 skrev:
har virkelig ikke tenkt på fødsel enda. Det er jo så leeeenge til, først må alt gå bra. Jeg grua meg aldri til fødselen med førstemann heller selv om jeg lå lenge med rier. Alt var jo for en grunn. Og jeg tar det som det kommer. Hvis man gruer seg blir det bare verre, sånn tenker jeg i allefall. Fødselen er en del av det å få barn, selvfølgelig gjør det vondt, men det finnes jo mye smertestillende man kan få nå. var ikke sånn før i tiden og de klarte det da også.

Så bra at fødsel og barseltid var en god opplevelse for deg, ønskernr2. :)

Fru Håttentått skrev:
Ja hadde det når eg skulle ha lillesøster.. Var på utallig mange jordmor samtaler på sykehuset,og ble planlagt ks.
Men så kom hun tidligere enn antatt og det ble vanlig fødsel og det er eg glad foremoticon
Dette kommer til å gå kjempe bra,du kommer igjennom dette. Fødsel nr 2 går mye bedre enn nr 1

Takk for Oppmuntrende ord, Fru Håttentått. :)

Gunne skrev:
ønskernr2 skrev:

Så bra at fødsel og barseltid var en god opplevelse for deg, ønskernr2. :)

det var egentlig ikke noe flott tid i barseltiden, ikke hadde jeg barselgruppe, ikke kjente jeg noen der vi flytta til og jeg fikk fødselsdepresjon da gutten var rundt 2 mnd og ble bedre da gutten var rundt året. Man har aldri noe garanti for hvordan man reagerer etter fødsel osv, men jeg bekymrer meg ikke for det nå. Selv om jeg vet det kan komme tilbake etter en ny fødsel. Men det er viktig å snakke med legen og jordmor om angst og urolige tanker man har.

Back
Topp