fødselsangst...

Bebibooms

Gift med forumet
kjenner d vrenger seg i kroppen av tanken på fødsel.... blir fysisk dårlig av å se på denne fødetv greia... fyyy faen....  kun jeg som har d sånn??? fyyyyysj!!!!!!!!!

nope, jeg gruer meg allerede, grøss[&:]

ville egntli ikke ha fler barn pga fødsel..... men tenkte jaja... han må vel få ein lillebror eller lillesøster... så...jeg får vel gjøre det, men jeg er så redd...[&o] går d an å få keisersnitt??

Nei, jeg gruer meg ikke.. eller jeg vet jo at det kommer til å gjøre sinnsykt vondt.. men så lenge jeg tar kontroll denne gang så går det nok fint.. og muligens kortere tid.. hadde rier i 9 timer forrige gang og det skal jeg klare denne gang og... [;)]

men om du gruer deg så fælt, så kanskje du kan snakke med helsesøster eller noe?

jeg har snakket mye om fødsel... med jordmor osv etter fødsel... men...  jo mer jeg snakker om d jo mer kommer jeg på hvor redd jeg er... er livredd d skal gå like lang tid neste gang... 18 t m rier... tror faktisk ikke jeg takler d en gang til... huff, sier jeg nå... litt sent men... [8|]jeg talket sist fødsel fint sist.... ingenting som gikk galt eller noe, rivnet mini lite... menalikevel... jeg er tydeligvis pingle...[:(]

er det bare jeg som ikke har tenkt på detenda å kan ikke si at jeg egentlig gruer meg heller

Jeg gleder  meg jeg.

Men altså, om man har reel fødselsangst, snakk med jordmoren, man får tilbud om hjelp til å komme over det, evt kan det i ytterste tilfelle innvilges keisersnitt (men det er ikke å anbefale, det er en stor operasjon som er en større påkjenning på kroppen enn en fødsel...dersom du kan føde er det normalt det beste for både mor og barn. Trenger man av ulike årsaker ks er det grunnet en vurdering av at det er det beste, noen ganger medisinsk sett eneste mulighet.)

Om man "bare gruer seg", slutt å se tv-programmer som fremstiller fødsler tabloid, og nevn det likevel for jm så dere kan få snakket gjennom det.

fint at du gleder deg stella... håper du får en super fødsel...[:)]

Jeg hadde en super fødsel sist, det er selvsagt noe av det som gjør at jeg gleder meg.

Jeg er jo spent, usikker på f.eks hvor fort det går, håper det ikke går mye fortere enn sist, vil gjerne rekke frem. Har ikke noen naturlig barnevakt til gutten vi allerede har, vet jo ikke om det går like bra denne gangen, men fødselen sist var en fin opplevelse, jeg håper på en til.

velger å ikke tenke på det enda.........[8D]

Tankene mine er ikke nær fødselen enda, er enda
litt forsiktig med og tenke framover pga at jeg er
redd for en SA [:'(]

Er ikke redd for å føde. Har glemt hvor fælt det var[8D]

Nei jeg har heller ikke begynt å tenke på det Chika..
Vel jeg har nok med og vri hodet mitt rundt om at jeg er gravid..
skjønner det ikke litt en gang!

Gruer meg ikke her, får sikkert litt nerver og tenker, hva faen nå jeg har gitt meg ut på igjen, når fødselen starter. Men jeg vet det gjør vondt, men jeg vet også hvordan å jobbe med riene og ikke imot dem. Noe som demper smertene...PUUUST [:)] Og vet at resultatet er verdt alt slitet. Men om du sliter med angst ville jeg ha tatt det opp med jordmoren som du får[:)]

ORIGINAL: Bebibooms

jeg har snakket mye om fødsel... med jordmor osv etter fødsel... men...  jo mer jeg snakker om d jo mer kommer jeg på hvor redd jeg er... er livredd d skal gå like lang tid neste gang... 18 t m rier... tror faktisk ikke jeg takler d en gang til... huff, sier jeg nå... litt sent men... [8|]jeg talket sist fødsel fint sist.... ingenting som gikk galt eller noe, rivnet mini lite... menalikevel... jeg er tydeligvis pingle...[:(]

Jeg forstår deg. Riene mine starta kl. 02 om natten og jeg fødte kl. 2025. Det føltes veldig lenge, spesielt siden jeg hadde 3 cm åpning fra kl. 06 (når jeg kom inn på sykehuset) til kl. 15. Etterhvert ble jeg flytta fra fødeloftet til fødestue og fikk epidural + drypp og da ble det fremgang.

Jeg har følt meg litt panisk i forhold til det, men samtidig rolig. Det som bekymrer meg mest er dog at tulla var 4830g. Jeg frykter at hvis vi skulle få gutt denne gangen, så er ungen mest sannsynlig større. Og å føde 5kgs unge frister ikke veldig. Jeg tror det vil gå greit, jeg fikk bare noen rifter her og der. Revnet ikke.

Men jeg vil ikke ha en like lang fødsel. Pluss at jeg følte at noen hadde dengt meg med et balltre 10 ganger i de neste 6-8 ukene...

Dog tror jeg at siden det bare blir ca. 2 år siden forrige fødsel pluss fødsel nr.2 så går det nok kjappere denne gangen...

Keisersnitt er min største skrekk... Det høres helt horribelt ut å bli kutta med kniv i magen.. [8D] Mange sier man også blir ganske handikappet, for man kan ikke løfte da...

Har egentlig ikke tenkt så mye på det. i all min uvitenhet så vet jeg nok ikke hva jeg har i vente siden dette er min første gang.
men får bare ta det som d kommer.. blir vel å tenke litt mere over hvor vondt d kommer til å bli etter hvert som magen vokser [:D]

ORIGINAL: Iniza

Har jo født en gang før, helt uten smertestillende, og det var helvetes vondt, men allikevel, man finner en styrke til å klare det:) Å føde er desidert den beste følelsen i mitt liv, og jeg ser frem til å oppleve det igjen :)

Samme her. Klart det er vondt, men så får man en gedigen belønning på slutten også da.[:)] Vil ikke si at jeg gleder meg akkurat, men det er helt ok å tenke på.
En dags hardt arbeid, det er det det er, og man får en sinnsyk mestringsfølelse etterpå.
Synes egentlig tiden etter fødsel var verst jeg, med all den bløingen og bleier og bind og såre pupper osv. Men men. Jeg tenker at dette er siste gangen, og jeg må bare nyte både graviditet, fødsel og barselstid.

gruer meg jeg og ,pga det jeg opplevde forrige fødsel.

i dag så gleder jeg meg, men kommer nok sikkert andre tanker når det nærmer seg , men jeg må bare stole på kroppen

Back
Topp