Fødsels bagen, når bør denne være klar???

Lille_Spire2017<3

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Januar 2017
Hva har dere tenkt å ha i fødsels bagen og når skal man begynne å pakke den???

Hva har man egentlig med seg til en fødsel, skal man ha med noe spesielt til far også?

bagen min står klar. men det er bare fordi legen har sakt med tanke på forje svangerskap at jeg måtte ha den klar fra uke 30. men anbefaler der sånn rund uke 38.. 

- gode klær.(stor bukse, vi bukse)
-store truser
- bind 
-ammeinnlegg
- ammebh
- hente sett til den lille.
- noe å spise og drikke
- musikk
- lader til telefon
- kamera
- telefon
- noe å gjøre (jeg hadde med strikketøy, andre har med en bok)
ellers veit jeg ikke jeg hadde keisersnitt forje gang. 

Tenkte å pakke min i uke 36 ca, skader ikke å være tidlig ute, man vet jo aldri :)

Fant denne listen på nettet og syntes den var grei og bruke så det blir ca det som står der jeg har med meg :) -hårføner

http://mammanett.no/graviditet/livsstil/pakke_bag_sjekkliste

Har tenkt til å pakke ferdig baggen den uka her (er i uke 34). Jeg må ha ting klart rundt meg for å kunne slappe av, så da pakker jeg heller baggen tidlig for å kunne kose meg når permisjonen begynner.. Så får folk heller synes at det er "vel tidlig".  Note: hvis noen synes jeg pakker vel mye så føler jeg for å si at her er det vanlig å være på sykehuset/barselavdelinga i nesten ei uke, ikke bare tre dager inkl fødsel..

Min liste:
- ladere til mobiler og kamera
- kamera
- avtrykkssett. har bestilt sånne avtrykkskasetter fra Lifestone, de skal være med. Vet ikke om jeg kan ta avtrykk så tidlig, men tenk så stas å ha et avtrykk hvor knøttet bare er et par dager!? :)
- Klær til meg; behagelige, store boxere, masse gode sokker (elsker rene sokker), ammeBH. Slækkebukse, en liten haug singleter (hører folk sier man gjerne lekker litt istarten, greit å ha rene tilgjengelig), et par gode "innejakker" jeg kan slenge på meg hvis det blir kaldt. Pysj, slipperser og ei litt finere ( enn slækkebukse) bukse for hjemreisen.. Også en ammetopp. Har tenkt til å holde meg hard og IKKE kjøpe ammetopper (annet enn den ene som allerede ligger i skapet) før jeg finner ut om jeg kan amme..
- Klær til sambo: badebukse (i tilfelle jeg vil ha han opp i badekaret), et rent skift (kan hende han blir litt svett under fødsel også!)
- til knøttet: hentedress, bilstolpose, bleier og wipes (kun et par stk, i tilfelle uhell på kjøreturen hjem (2-3timer).
- Noen plater sjokolade, nøttegodt og tørkede aprikoser. Ser mange anbefaler mat, men å konstant ha ferdigsmurte, ferske matpakker i kjøleskapet utgår. Kjem garantert til å ville ha kald cola, men de fleste sykehus har da vel colaautomater i lobbyen? Eller en narvesen like ved?
- Kosedyr til baby/bikkja! Har tenkt til å plassere et kosedyr i nærheten av babyen de første døgnene som sambo skal ta med hjem til bikkja - så bikkja "blir kjent" med lukta før vi kjem..
- Toalettsaker både til meg og sambo.. Inkl blant annet egne bind (har hørt mye fælt om sykehusbleiene), ammeinnlegg, kremer og renseprodukter, hårbånd og hårstrikker, dusjting, enkel sminke og ikke minst: ROSEBUD lipbalm!

Jeg har pakket klart det jeg skal ha med til lillemor. Hun får sin egen lille bag, med tanke på at oktober er kald, spesielt her i nord :-) min mor å min søster har også barn i oktober, og det kan av og til være litt kjølig på sykehuset. Så i bagen til lillemor har jeg pakket med klær til hjemreise, "soveposelignende" for å ha henne i når vi er på sykehuset + et pledd for å ha rundt posen hun skal ligge i. Posen er ganske tynn, men er veldig enkel for da trenger jeg ikke bekymre meg for at hun skal fryse på føtterne, og om de henger ut gjennom pleddet man ellers får utdelt når man er der. Og en tykk fleecedress og lue til vi skal kjøre hjemover :-) klærne hennes pakket jeg i stellevesken til vognen, da jeg ikke vil blande dem med vår. Vi skal jo ha slippers og alt slikt liggende i vår, så jeg føler jeg får veldig god oversikt hvis jeg gjør det slik :-) vi er så heldige å ha kiosk på vårt sykehus, å den skal vist være godt brukt av fødene på sykehuset :-) så det jeg mangler å pakke er skift til mannen, gode klær til meg, undertøy, slippers, toalettsaker... ja, helt standar ting :-)

Tenkte ikke jeg skulle pakke før i uke 36, men igår fikk jeg en merkelig følelse av at fødselen er like rundt hjørnet..så mulig jeg begynner å pakke snart ! Men må få vasket opp litt klær til den lille, for det har jeg ikke begynt med enda.. Men kommer vel til å følge en slik liste man finner i svangerskapsbøker eller på nett. Og dennne gangen skal jeg ta med meg litt div snacks og ulik type med drikke.. Men er jo ikke sikkert jeg kommer til å spise under fødsel, men etter fødselen kan det jo være greit å ha noe liggende..

Jeg pakket den ferdig i helga - er nå 36 uker.
Mangler bare sminke, ladere til kamera og mobil og noen toalettsaker som er i daglig bruk. 

Min er så og si ferdig. Ordnet i forrige uke. Er i uke 34 nå. Synes bare det var greit å være ute i litt god tid :)

Jeg har ikke pakket ned noe mat/drikke - for det trodde jeg ikke man trengte ( ? ) 
Også har jeg ikke ordnet klart bilsete osv. Det tenker jeg pappan kanskje kan ta seg av.. Han skal jo sikker hjemom en tur eller to før vi reiser fra sykehuset vil jeg tro.
Mye kan sikkert fikses like før hvis fødselen tar litt tid. Også har jeg gode hjelpere - mamma og svigermor/søster om det skulle være noe man trenger :)

Spennende nå. Ikke lenge igjen :) Kanskje begynner oktoberbarna å komme allerede denne måneden? ;)

Ferdig pakket, har tilogmed en gave til storebror oppi, han er to år, så ligger noen biler klar til han inni gaven pluss litt småting, så han ikke blir utålmodig :)

Jeg har kjøpt inn litt stasj... Ullammeinnlegg, ammebh og deilig, vid kosebukse som de har fått inn på Cubus nå (den anbefales, den har en bred kant øverst som er perfekt for mager). Mangler noen ammetopper og snacks. Åsså har vi plukket ut ett sett med klær hver til lillemann ;) Siden jeg bare er i uke 34 tenkte jeg å lage en liste over ting jeg ikke får pakket ennå, som sandaler, toalettsaker osv, slik at jeg ikke trenger å tenke så mye når det setter igang :)

Back
Topp