Har tenkt til å pakke ferdig baggen den uka her (er i uke 34). Jeg må ha ting klart rundt meg for å kunne slappe av, så da pakker jeg heller baggen tidlig for å kunne kose meg når permisjonen begynner.. Så får folk heller synes at det er "vel tidlig". Note: hvis noen synes jeg pakker vel mye så føler jeg for å si at her er det vanlig å være på sykehuset/barselavdelinga i nesten ei uke, ikke bare tre dager inkl fødsel..
Min liste:
- ladere til mobiler og kamera
- kamera
- avtrykkssett. har bestilt sånne avtrykkskasetter fra Lifestone, de skal være med. Vet ikke om jeg kan ta avtrykk så tidlig, men tenk så stas å ha et avtrykk hvor knøttet bare er et par dager!? :)
- Klær til meg; behagelige, store boxere, masse gode sokker (elsker rene sokker), ammeBH. Slækkebukse, en liten haug singleter (hører folk sier man gjerne lekker litt istarten, greit å ha rene tilgjengelig), et par gode "innejakker" jeg kan slenge på meg hvis det blir kaldt. Pysj, slipperser og ei litt finere ( enn slækkebukse) bukse for hjemreisen.. Også en ammetopp. Har tenkt til å holde meg hard og IKKE kjøpe ammetopper (annet enn den ene som allerede ligger i skapet) før jeg finner ut om jeg kan amme..
- Klær til sambo: badebukse (i tilfelle jeg vil ha han opp i badekaret), et rent skift (kan hende han blir litt svett under fødsel også!)
- til knøttet: hentedress, bilstolpose, bleier og wipes (kun et par stk, i tilfelle uhell på kjøreturen hjem (2-3timer).
- Noen plater sjokolade, nøttegodt og tørkede aprikoser. Ser mange anbefaler mat, men å konstant ha ferdigsmurte, ferske matpakker i kjøleskapet utgår. Kjem garantert til å ville ha kald cola, men de fleste sykehus har da vel colaautomater i lobbyen? Eller en narvesen like ved?
- Kosedyr til baby/bikkja! Har tenkt til å plassere et kosedyr i nærheten av babyen de første døgnene som sambo skal ta med hjem til bikkja - så bikkja "blir kjent" med lukta før vi kjem..
- Toalettsaker både til meg og sambo.. Inkl blant annet egne bind (har hørt mye fælt om sykehusbleiene), ammeinnlegg, kremer og renseprodukter, hårbånd og hårstrikker, dusjting, enkel sminke og ikke minst: ROSEBUD lipbalm!