Fødselforberedende kurs med Mamayoga

Maja2020

Flørter med forumet
Lurer på om noen har hørt om eller har tatt fødselforberedende helgekurs ned Mamayoga. Og om det kan anbefales. Kurset går over to dager og er dyrere enn et kurs på en jordmorklinikk.

Jordmor på helsestasjonen har frarådet meg å ta et fødselskurs på en jordmorklinikk, hun synes det er penger bortkastet...

Jeg tenkte kanskje det er lurt å ta kurset på Mamayoga sammen med mannen og gå gjennom avspenningsteknikker istedenfor.

Hadde jeg hatt bedre økonomi, hadde nok ikke tvilt, som førstegangsgravid par trenger vi litt hjelp til å forberede oss til fødsel. Men å betale for noe dersom det ikke er verdt det akkurat nå, når det er så mange andre utgifter...
 
Synes det hørtes ut som en god ide, vi var på vanlig fødselsgorberendende 'kurs' (1 time med infor fra jordmor) på vår helsestasjon før nr.1 kom.
For meg som hadde lest veldig mye om fødsel og lignende var det ikke sååå interessant, men for mannen som var helt grønn på område var det nok mer informativt. Så vil absolutt anbefale å ta med mannen på noe sånn. Hvertfall om dere kan lære litt avslapningsteknikker som dere kan prøve under fødsel.
 
Synes det hørtes ut som en god ide, vi var på vanlig fødselsgorberendende 'kurs' (1 time med infor fra jordmor) på vår helsestasjon før nr.1 kom.
For meg som hadde lest veldig mye om fødsel og lignende var det ikke sååå interessant, men for mannen som var helt grønn på område var det nok mer informativt. Så vil absolutt anbefale å ta med mannen på noe sånn. Hvertfall om dere kan lære litt avslapningsteknikker som dere kan prøve under fødsel.
Takk jeg tenkte også først og fremst på mannen, slik at han er i hvert fall litt forberedt til det som forventer ham på sykehuset :p
 
Back
Topp