Fødselen

Cstina

Gift med forumet
Hva er planen foreløbig?[:)]
 
ORIGINAL: Lilletrampepus

Ut på samme måte som den kom inn [8D] Men om det er noen fysiske årsaker underveis som gjør at vanlig fødsel er uaktuelt så er jo eneste alternativet keisersnitt. Men det er ikke noe jeg planlegger iallefall! [:)]



sign
 
Blir mest sannsynlig satt i gang når kroppen er moden for det..ER pga gubben arbeider mye og jeg VIL ha han med under fødselen så da sa JM på sykehuset at jeg kunne bli satt i gang (modningsakupunktur) så modningspiller når kroppen modnes..Har angst for og måtte ta taxi opp til sykehuse og ligge der med mye smerter uten noen med meg utenom en fremmed JM..(Vil BARE ha sambo med meg,av en del grunner)Så d..[8|]
 
ORIGINAL: Lilletrampepus

Jeg har hørt at de modningssprøytene ikke er noe særlig. Flere som har hørt det? [8|] At man da vil ha lengre tid med rier etc. 

Har hørt at man kan få unødig harde rier og at de kan komme overraskende med korte mellomrom.
 
Her blir det planlagt keisersnitt pga muskelknute.
 
foreløpig blir det nok vanlig fødsel -
 men en får se etterhvert om tulla har snudd seg eller det oppstår andre komplikasjoner
 
ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: Cstina
ORIGINAL: Lilletrampepus
Jeg har hørt at de modningssprøytene ikke er noe særlig. Flere som har hørt det? [8|] At man da vil ha lengre tid med rier etc. 

Har hørt at man kan få unødig harde rier og at de kan komme overraskende med korte mellomrom.

Mhm, så har jeg hørt at hele fødselen blir langdryg, at man har riene over lengre periode enn hvis man ikke hadde blitt satt igang. Men hva vet vel jeg, jeg har aldri blitt satt igang. Og det er jo mulig at lengden på fødselen ville vært like lang om man ikke hadde blitt satt igang også..?


Jeg har også hørt dette,men trodde dette dreide seg om når kroppen ikke er moden på egenhand jeg?HEHE er vel en grunn til at det heter modningssprøyte ja *kremt*..Jm vil ikke sette meg i gang uten at det er modning på gang da,men noen må vel det pga de går så langt overtid?
 
ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: Cstina
ORIGINAL: Lilletrampepus
Jeg har hørt at de modningssprøytene ikke er noe særlig. Flere som har hørt det? [8|] At man da vil ha lengre tid med rier etc. 

Har hørt at man kan få unødig harde rier og at de kan komme overraskende med korte mellomrom.

Mhm, så har jeg hørt at hele fødselen blir langdryg, at man har riene over lengre periode enn hvis man ikke hadde blitt satt igang. Men hva vet vel jeg, jeg har aldri blitt satt igang. Og det er jo mulig at lengden på fødselen ville vært like lang om man ikke hadde blitt satt igang også..?

Har ikke hørt at den aktive fasen i fødselen blir lengre nei, trodde det gikk fortere. Sikkert forskjellig hvordan kroppen reagerer.
 
ORIGINAL: Lilletrampepus

Ut på samme måte som den kom inn [8D] Men om det er noen fysiske årsaker underveis som gjør at vanlig fødsel er uaktuelt så er jo eneste alternativet keisersnitt. Men det er ikke noe jeg planlegger iallefall! [:)]
 
ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: *Snoopy*
ORIGINAL: Lilletrampepus
ORIGINAL: Cstina
ORIGINAL: Lilletrampepus
Jeg har hørt at de modningssprøytene ikke er noe særlig. Flere som har hørt det? [8|] At man da vil ha lengre tid med rier etc. 

Har hørt at man kan få unødig harde rier og at de kan komme overraskende med korte mellomrom.

Mhm, så har jeg hørt at hele fødselen blir langdryg, at man har riene over lengre periode enn hvis man ikke hadde blitt satt igang. Men hva vet vel jeg, jeg har aldri blitt satt igang. Og det er jo mulig at lengden på fødselen ville vært like lang om man ikke hadde blitt satt igang også..?

Jeg har også hørt dette,men trodde dette dreide seg om når kroppen ikke er moden på egenhand jeg?HEHE er vel en grunn til at det heter modningssprøyte ja *kremt*..Jm vil ikke sette meg i gang uten at det er modning på gang da,men noen må vel det pga de går så langt overtid?

Man blir satt igang når man er 2 uker på overtid (1 uke på overtid i Tr.heim)


Er 2 uker på overtid som er vanelig her også,men vis jeg er moden blir jeg satt i gang mellom 1-2 uker før termin vis gubben må på jobb rundt termindato [:'(]Men hvordan skal liksom denne modningsakupunkturen fungere,skjønner ikke dette helt jeg?Noen som har prøvd?[:)]
 
ORIGINAL: Lilletrampepus

Ut på samme måte som den kom inn [8D] Men om det er noen fysiske årsaker underveis som gjør at vanlig fødsel er uaktuelt så er jo eneste alternativet keisersnitt. Men det er ikke noe jeg planlegger iallefall! [:)]
 
Satser på å føde vaginalt og uten smertelindring slik som de 2 andre gangene [;)]
 
Ks pga prolaps i ryggen[:)]
 
Satser på å føde vaginalt og uten smertestillende som jeg gjorde med snuppa...[:)]
 
jeg satser på og føde vaginalt som jeg gjorde sist gang og uten epidural[:)]jeg hadde akupunktur sist gang og det hjalp veldig,det er til å anbefale og prøve!!også må jeg sikkert ha litt lystgass og[:D]
 
Back
Topp