Fødselen

BMC

Februar 14's Miss Skravle
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Har du begynt å tenke på fødselen allerede? Eller utsetter du å tenke på det enn så lenge?

Jeg prøver å unngå det, for jeg har skikkelig angst. Har ikke gått lang nok tid siden forrige til at jeg har "glemt" hvor fælt det var. :(

Jeg prøver å unngå det, for jeg har skikkelig angst. Har ikke gått lang nok tid siden forrige til at jeg har "glemt" hvor fælt det var. :(
Er litt der jeg også, men hender jeg tenker på det allikavel. Håper på en bedre opplevelse denne gangen.

Er litt der jeg også, men hender jeg tenker på det allikavel. Håper på en bedre opplevelse denne gangen.
Hadde en helt normal fødsel, så var jo ikke noe ekstraordinært. Men nå er jo alle fødsler ekstraordinære. :D Så gruer meg mye mer enn forrige gang hvor det hadde gått et år mer enn denne gangen. Kan jo hende det blir bedre når man blir litt mer på vei...

Jeg tenker av og til på det :) Jeg hadde en veldig fin fødsel og kjenner jeg gleder meg til å oppleve det igjen, men gruer meg litt også :)

Gleder meg jeg! Det var jo ikke morro sist (20t aktiv fødsel, 2 epiduraler som ikke virket, trusler om keisersnitt, klipping og 3 skift med leger, jordmødre, sykepleiere, anestesileger osv når hun endelig kom) men SÅ verd det i det sekundet jeg så henne. Når hun ble lagt på magen min og kikket opp på meg.... Når hun så ble lagt i armene på pappaen som er ganske så bondsk og lite følelsesmann og han gråt. Beste som har skjedd noen gang og gleder meg til å møte spireliten også. Kunne gjort det tusen ganger til bare for å oppleve det. Smertene er så midlertidig og gevinsten så uendelig

Tenker litt på det, men jeg hadde en veldig "vanlig " fødsel med første. 10,5 time fra første rie til lillemor var ute. Det var ikke noe komplikasjoner eller noe. Selvfølgelig et smerte h...... Men premien er så uendelig stor! :D

Tenker en del på det... Har mye jeg er redd for og tenker mye på sist fødsel. Som i grunn var veldig fin, men med liten følelse av kontroll... Jeg gruer meg, men håper det endrer seg ila svangerskapet :)

Min første her så jeg prøver å utsette de tankene en god stund til!!
Skit, det der gruer jeg meg skikkelig til....

Jeg hadde en fin fødsel. Men det gjorde veldig vondt!
Jeg både gleder meg og gruer meg til denne <3

Jeg er førstegangsfødene og tenker ikke mye på fødsel, men i den grad jeg tenker på den, så kjenner jeg at jeg gleder meg!
Håper jeg får føde i ro og mak i et badekar et sted, med kanskje litt lystgass. Også gleder jeg meg til å se barnet mitt for første gang!
Jeg hadde trodd jeg kom til å grue meg. Tidligere i livet (typ tenårene) har jeg tidvis vurdert å ikke få barn, for å slippe å føde. Men det har jeg ikke sett snurten av nå som det er aktuelt. Håper det blir en fin opplevelse :)

Jeg gledet meg til neste fødsel igjen dagen etter sist gang, så jeg gleder meg :p men desto mere jeg tenker på det, jo mer gruer jeg meg også, for det er jo VONDT !! Så hadde jeg lystgass sist gang, det får jeg ikke nå...

Har tenkt endel på det ja :)veldig spent på om latensfasen blir like lang denne gang! Og om jeg kommer til å takle smerten like dårlig :p
Kommer nok til p bruke en del tid med jordmor på å snakke om fødselen tror jeg.
Men er veldig bestemt på at jeg skal ha epidural denne gang også.
Forrige gang var jeg så tøff i trynet og trodde jeg skulle klare det uten :p kunne kanskje klart det hvis det ikke hadde drøyd så lenge, og opplevelsen på sykehuset var litt bedre, men tror ikke jeg gidde ha det som mål hehe

Jeg stresser mest med om det kan bli en styrtfødsel. Det gikk veldig fort sist, og denne gangen er det lengre vei til sykehuset. Den vordende pappaen kan heldigvis førstehjelp. Det er dog sju år siden sist, så tenker at kroppen på en måte kanskje har nullstilt seg.

Jeg hadde en fin fødsel helt frem til presseriene, da ble det kaotisk og lillemor måtte fort ut! Ble veldig dårlig etter fødselen, men uansett så kjenner jeg at jeg gleder meg utrolig mye! Sist måtte jeg føde på føde avdeling da jeg fikk ekstra oppfølging i svangerkspapet men må håper jeg på storken slik at jeg får mulighet til å velge vannfødsel :)

Eneste jeg vet at denne gangen reiser jeg ingen steder før ambulansen står på tunet :) fødte 3timer etter første rie og 40min etter annkomst på føden sist, og med 1-1,5 time å kjøre så tar jeg ikke risken med å føde i bilen...

Har fått beskjed om at det er meget mulig at jeg må ta keisersnitt. Har ikke helt bestemt meg for om jeg er lettet, eller om de påfølgende ukene gjør at det blir litt slitsomt...

Har ikke tenkt så mye på det. Håper jeg får mulighet til å oppleve fødehotellet og muligens en "normal" fødsel. Det ente med hastekeisersnitt sist, så ting ble ikke helt som planlagt. Fikk heldigvis et privatrom slik at ma'en kunne vær der med meg for å både ta seg av meg og hun lille :)

Back
Topp