Fødselen

Talia3

Elsker forumet
Mailykke <3
Hvordan var fødselen din fra en skala fra 0-10, der 10 er vondest og 0 er behagelig?;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gikk fra 0 - 10. Smertene var grusomme, men jeg mistet ikke kontrollen. Tredje gangen jeg gjorde dette så visste veldig godt hvor vondt det er. Mine smerter satt mest i livmormunnen. Så jeg kjente den fysiske smerten av at det åpnet seg. Som en kniv som blir stikket inn og ut gjentatte ganger...

Jeg er glad jeg er ferdig med det. Helt klart verdt det og hadde gladelig tatt vanlig fødsel framfor KS hvis det skulle bli en til. Men her er fabrikken stengt ;-)

Sent from my LG-D855 using BV Forum mobile app

J hadde bare kjempevondt i 1-1 1/2 time ca, så tror nok mange hadde verre smerter enn meg...å d gikk faktisk mye bedre enn j hadde fryktet så j vil nok si 7 kanskje...kan fint gjøre d igjen...:)

Helt jævlig. Kunne sagt 1000 :p Mistet fullstendig kontrollen og det var helt krise :p
Med første var det faktisk helt ok å føde, tok bare sykt lang tid :p

Tror jeg var oppe på en 9'er før jeg fikk epidural :p

Siden fødselen bare varte i 45 min fra jeg fikk første rie vil jeg si 7 med 10 det siste minuttet, det var helt helsikkes vondt!

Før vannet gikk så var det vel 2, men så fort vannet gikk så gikk jeg rimelig fort opp til 5 og så bare videre oppover etterhvert som riene gikk på i styrke :P Riene gikk vel opp til 9, men når jeg pressa lillemann ut så var det glatt en 10'er :P Men rakk jo ikke smertelindring siden alt gikk så fort, men mista aldri kontrollen heller :D

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Var absolutt vondt , så må si 10:eek:

8-9 på nr to. Med førstemann vil jeg si 5-6, men kanskje husker jeg bare helt feil ;)

Det gikk gradvis oppover for hver time med rier. Jeg hadde rier i 12 timer før åpningen var stor nok til å sette epidural. Rett før epiduralen ble satt, var jeg oppe i 9-10. Mista kontrollen. Rett etter epiduralen begynte å virke, var jeg nede i 3 igjen. Helt herlig!
Så gikk det gradvis opp igjen til godt og vel 10 da ungen ble pressa ut, men det varte heldigvis ikke lenge, og jeg hadde kontroll.
Der og da sa jeg "aldri mer", men nå tenker jeg at jeg kan klare det igjen...

Jeg hadde det mest greit, 4-5 og klarte meg bra. Men den siste timen steg det gradvis oppover, værtfall 10 da han kom ut.. fyttigrisen det er vondt! Har fått begge mine helt naturlig uten smertelindring..

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vil jo kanskje ikke kalle en fødsel behagelig;-) men hadde en flott fødsel, så vil si 5! Uten smertestillende!

Før de tok vannet: 5
Etter de tok vannet: 10
(Hun kom på 45 min fra de tok vannet, så ganske intense smerter! Ingen smertelindring hadde jeg heller)

Det lille jeg husker var grusomt og definitivt 10, spesielt når det nærmet seg slutten. Men med en fødsel på 35 timer hvorav 19 i aktiv fødsel følte jeg at pusting var forferdelig vondt, hadde kanskje følt at det var mindre vondt om fødselen ikke var så laaang :p

Må si meg enig med Curly79 om at det ikke var behagelig.. Men vil ikke si det var så fryktelig heller. Maks 3-4 og jeg hadde ikke painkillers...

Jeg var førebudd på at det skulle være verre, så jeg ble positivt overrasket. Selvsagt det vondeste jeg har vært med på, men hadde taklet litt mer smerte tror jeg;) så en 5'er. Hadde ikke noe smertestillende.

10....

Back
Topp