Fødselen

jc

Gift med forumet
Nå er det jo ei stund siden vi har født.
Når du tenker tilbake på fødselen, er det gode tanker eller skrekk og gru?

Jeg har bare gode tanker og har veldig lyst å oppleve det en gang til. Har lyst på et svangerskap der jeg ikke bruker så mye energi på å grue meg, men heller gleder meg:)

Hadde ett fantastisk svangerskap, som endte i ks (ufrivillig) tenker på "fødselen" med skekk og gru! Alt var bare vondt og vanskelig. Håper at jeg blir gravid igjen om noen år, å da får den fødselen jeg ble snytt for denne gangen :)

Selv om det gjorde forferdelig vondt under riene og at det føltes ut som at jeg skulle fryse i hjel på grunn av smertene ikke feber altså, så hadde jeg en fin og trygg fødsel. Blir vel en til, men ikke før om 2-3 år :)

Jeg husker veldig lite av fødselen,men det som er tyngst er at jeg føler jeg ikke fikk ha henne mye hos meg den første tiden. Får jeg det samme neste gang jeg er gravid,så vil jeg ha ks.Da føler jeg at det er bedre kontroll med blodtrykket,og jeg får kanskje mer minner om den første tiden.

Fødselen var vel det man vil kalle en drømmefødsel :) Kjempe glad for den opplevelsen, og gjør det gjerne igjen :)

Sitter igjen med en veldig fin opplevelse. Det gikk veldig fort da, men heller rask fødsel enn laaang :p

Sitter også igjen med en fin følelse. Som jordmødrene alltid har sagt til meg. Så er jeg skapt for å føde. Raske og fine fødsler. Så gleder leg allerede til neste gang :) for neste er allerede planlagt :)

Jeg sitter igjen med en kjempegod følelse :) Hvertfall da jordmora sa at jeg var jo en fødemaskin! Og hvis jeg ikke ville ha fler barn, så kunne jeg jo bli jordmor, for jeg var jo så rolig under hele fødselen! :D

Hadde jo en fantastisk jordmor også. Har skrytt henne høyt opp i skyene! :)

så bra at så mange sitter igjen med gode tanker :-)

Også bare gode følelser rundt fødselen:) heldigvis for nr 1 har jeg hatt vonde tanker om i 13 år..nå tenker jeg det er smart å avslutte mens en er på topp; p

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Jeg har to ganske greie fødsler bak meg. en lang og en kjapp (18 timer og 2,5 time) syntes det er en magisk opplevelse å føde så hadde ikke vært redd for å gjøre det igjen! Men to barn er egentlig perfekt så tror ikke jeg kommer til å føde flere, men det er absolutt ikke pga at jeg må føde dem ;)

Ska IKKE føde igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OM jeg skal ha fler(no jeg vil pga vil ikk guttn skal være enebarn) så skal jeg FØR jeg blir gravid forsikre meg om at jeg får planlagt keisersnitt!!

Misunner dere som har "drømmefødsler" bak dere.... å Dere som er i god form(er ikke blitt bra igjen selv om det er gått over 2 mnd sia guttn kom ut), å misunner dere som fikk melk slik at dere kunne amme :(

Hadde ikke et bra svangerskap.ikke en bra fødsel og ikke bra barsel tid og ikke bra tia etterhjemkomst å ikke måndesvis etter heller....

Men tross mye syting vil jeg ha en til-vil jo så klart og ha ei jente:)

Trist å høre! :( Men må nok bare fortelle deg at man kan ikke bedtille keisersnitt. I hvert fall ikke før man har blitt gravid. Dette er noe en kirurg må vurdere når du har blitt gravid, desverre. MEN så vil jeg si at ingen fødsler er lik! Jeg hadde en helt forferdelig fødsel første gang, og drømmefødsel denne gang, så kanskje det ikke trenger bli like ille neste gang å når du har fått denne litt på avstand? :)

Jeg hadde en super graviditet, og syns fødselen gikk strålende!! Nå endte det litt galt- rift grad 3b, men jeg er ikke skremt av den grunn. Vil ha flere om et par år:)

Trist å høre! :( Men må nok bare fortelle deg at man kan ikke bedtille keisersnitt. I hvert fall ikke før man har blitt gravid. Dette er noe en kirurg må vurdere når du har blitt gravid, desverre. MEN så vil jeg si at ingen fødsler er lik! Jeg hadde en helt forferdelig fødsel første gang, og drømmefødsel denne gang, så kanskje det ikke trenger bli like ille neste gang å når du har fått denne litt på avstand? :)

Det går faktisk an å få ks før man blir gravid... da må man jo så klart si det på den måten om at man vil ha fler men vil ikke prøve bli gravid før man vet om man får keisersnitt.... Men igjen så er det veldi vanskeli.

Om det er slik at når den tid kommer at vi vil ha fler-og jeg da enda overhode ikke vil føde(det kan jo forandre seg over tid) da vil jeg enten prøve å få ks før jeg blir gravid eller la være... alternative er å søke før man er 12 uker å så ta abort om man ikke får ks...

Det går faktisk an å få ks før man blir gravid... da må man jo så klart si det på den måten om at man vil ha fler men vil ikke prøve bli gravid før man vet om man får keisersnitt.... Men igjen så er det veldi vanskeli.

Om det er slik at når den tid kommer at vi vil ha fler-og jeg da enda overhode ikke vil føde(det kan jo forandre seg over tid) da vil jeg enten prøve å få ks før jeg blir gravid eller la være... alternative er å søke før man er 12 uker å så ta abort om man ikke får ks...

Det er en helt annen beskjed enn det jeg har fått høre. Mest sannsynlig får du jo innvilget ks, men har hørt det ikke er mulig å få innvilget så lenge det ikke var fare for babyen, at du har trangt bekken eller andre ting som gjør at ks er det eneste alternativ.

Men syns du kunne spart deg for utsagnet om abort! Forferdelig å ta abort fordi du ikke "likte" å føde. Da kan du heller la være å få flere! Abort er ikke noe man tar bare fordi man ikke vil føde!

Det er sikkert store forskjeller på hvordan sykehusene bestemmer om hvem som får ks eller ikke. Legen min sa at sykehuse jeg fødte på er et a de sykehusene i landet som gjør flest planlagte ks.... Men allikevel kommer de til å gjøre alt for å få meg til å føde normalt...

Skjønner at du reagerte på den abortkommentaren-gjorde det selv da jeg skrev det. Men nå er det slik at vil jeg ikke føde så skal jeg ikke føde-så jeg skrev det jo ikke på "morro".... Har opplevd nok "grusomme" ting i mitt liv å da vil jeg ikke sørge for at det blir flere-i all fall ikk av "intime" ting.... Å jeg håper jo ikke jeg blir gravid før jeg vet mer om jeg kan få planlagt ks eller ikke....

Nei, en fødsel kan være traumatiserende. Jeg var ikke forberedt på fødseltraumet etter første mann, jeg anbefaler deg å snakke med noen om det!

Håper neste fødsel blir like fin som den første. Vondt, helt klart! Men kunne på en måte ikke gått bedre heller.

Nå er det jo ei stund siden vi har født.
Når du tenker tilbake på fødselen, er det gode tanker eller skrekk og gru?

Jeg har bare gode tanker og har veldig lyst å oppleve det en gang til. Har lyst på et svangerskap der jeg ikke bruker så mye energi på å grue meg, men heller gleder meg:)
Kunne ikkje vore meir enig eg:)

Back
Topp