Fødselen

• Trådstarter Trådstarter jc
  • Opprettet Opprettet

jc

Gift med forumet
Jeg får mer og mer panikk for hver time som går nå!!! Gruer meg helt sinnsykt mye, og vil virkelig ikke ha lillebror ut!

Legen min skulle sende henvisning til KK for samtale i uke 30. Det hadde hun glemt og sendte det 2uker før jul. Har jo selvfølgelig ikke fått time ennå, og termin er på mandag!

Har så utrolig mange ulogiske tanker i hodet at jeg blir gal!
Skulle ønske han lå i seteleie, sånn at jeg kunne fått ks... selv om jeg egentlig ikke vil det.

Tenker på fødselen 24 timer i døgnet nå, blir klin gal i hodet!!!!
Måtte bare lufte litt, takk for at du leste.

Uff, ikke godt å gå å ha det slik :( Sender deg en stooooor trøste klem!

Takk :-)
Jeg er helt rar!! Ene øyeblikket griner jeg og har panikk, for så å tenke at dette skal jeg klare!! Nesten som jeg føler meg maniskdepresiv...

Hang in there!
Du kommer att komma igenom detta helt fint, jc.
Goda tankar och kramar i massor till dig

Takk :-)

Var godt bare å lufte tankene mine til dere :-)

Hva gruer du mest for da? Jeg fikk veldig angst etter nr 1..gikk altså 13 år før jeg ble gravid igjen..men etter å ha gått gjennom fødselen og lært mer, blitt eldre og forstått mer så er jeg nå positivt innstillt:) fant ut at angsten ikke var kun smerten men mest frykt, redsel for ikke å forstå..sikker på det går kjempebra!! Ring føden i morgen så får du helt sikkert komme å snakke med noen der:) kan hjelpe veldig!

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Jeg er redd smerter og så er jeg en kontrollfreak!!!
Kusina mi er jordmor og hun sa i sommer at lærere var det verste fødende de hadde, for de var kontrollfreaker som regel...og hva er jeg??? Joda, lærer og skikkelig kontrollfreak!!! :cool:

Hadde samtale sist, og det hjalp veldig. Trodde liksom ikke jeg skulle bli så redd denne gangen siden jeg nå vet "hva en fødsel er".
Tror kanskje jeg rett og slett er litt rart skrudd sammen...blææææææ:confused:

Sprøyteskrekk har jeg og...fikk emla (bedøvelseskrem som barn får!!) på "hele" ryggen før epiduralen sist...fy for en skitunge jeg er!

Nei men huff da..stakkars deg..:) Frykt er jo ikke rasjonelt, så det hjelper jo kanskje ikke hva vi enn sier til deg nå. Men jeg og er helt sikker på at dette kommer til å gå bra!! Ring i mårra du, så får du nok en time. Klem og Suss all over the place :)

Kjenner igjen d m kontroll, har veldig behov for mer kontroll denne gangen:) jeg har feks veid meg hjemme hele svangerskapet hihi..ikke fordi d er noen sak men bare fordi jeg kan!! Tror ikke legen min har hørt om sånt før han ble helt satt ut!
Har noen konkrete ønsker denne gangen men er også klar over at det må tas m en klype salt- mye kan skje underveis:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Klem til deg! Det må være fælt å være så bekymret for noe som er så nært forestående! I morgen ringer du føden og forklarer situasjonen og sier at du MÅ få komme inn for en samtale i morgen! De er nok ikke interessert i å ha en hysterisk kvinne i fødsel, og vil sikkert ha deg inn for å snakke med deg så fort som mulig. Klart, full kontroll kan du ikke få, men du kan bli betrygget på det som bekymrer deg.

huff føler med deg, har det akkurat likt her! Hjelper ikke at jeg har vært gjennom fødsel før akkurat for da vet jeg jo hva jeg må gjennom!:( har snakket mye med jordmor om det, men det hjelper ikke.. synes det er skikkelig kjipt for det ødelegger hele gleden av svangerskapet!:/
Håper du får snakket med noen og at det hjelper! *klem*

Du kan jo ringe KK. De har jo mottatt henvisningen, og npr du forklarer situasjonen og at terminen er rett rundt hjørnet, så bør de jo gi deg en time. Lykke til!!

Prøvde å ringe tidligere i dag, ble satt over at par ganger...så anbefalte hun siste meg å ringe innleggelses tlf...jeg klarte så vidt å snakke, hulka jo mer og mer etterhvert. Skulle ringe dit å høre, men måtte bare "grine fra" meg, og da fikk jeg ikke til å ringe. Skummel den tlf også, iallefall når det er et tlfnr for innleggelse!!!

Fikk sove godt på sofaen nå, det var utrolig godt for hodet kjenner jeg. Ble litt lettere til sins :-)
Tusen takk for at dere bryr dere og at dere er her :-)

Huff, stakkars deg. Eg har det litt slik som deg, men er ikkje så nærme termin, så panikken har ikkje fått satt heilt inn enda. Er fortsatt i benektelsefasen, og tenker at det er leeeenge til....

Det eg i lyse øyeblikk kjem på, er at når det står på, så blir dei aller fleste veldig fokuserte på oppgava, og ikkje hysteriske i det heile tatt... Så, da satsar me berre på at dette gjelder for oss også!

Prøv likevel å ta ein tlf til enten føden, eller jordmor på helsestasjonen. Slike samtalar kan gjere underverk! Kanskje mannen din kan ringe for deg? Berre for å spørre om time?
Masse lykke til, we can do it!!!

Back
Topp