Fødselen

mams81

Glad i forumet
Hvilke tanker gjør du deg om fødselen? Hvem skal du ha med deg? Skal du ha bedøvelse? Hvordan takler du smerter?

Jeg må være ærlig å si at jeg får litt panikk av og til.. Jeg har født før, og den var kjempe hard. Ingen bedøvelse, klipping uten bedøvelse, babyen tatt med sugekopp og da hadde hun fått i seg brunt fostervann, så de bare sprang av gårde med henne..

Jordmor kunne NESTEN garantere at nesten fødsel ble bedre, men jeg har litt angst............

Men jeg hadde fantastisk hjelp i sambo, og blir litt lettere til sinns ved tanken på at han er der med meg hele tida.....[:)]

kan ihvertfall si deg at du ikke er naiv! Etter en føsdel føler du deg som en verdens mester, og når du ser hva resultatet er , ja det kan faktisk ikke beskrives!!!![:D] Tenk på at dette er noe du husker resten av livet!!! Så bare gled deg!! Du har ingenting igjen for å kvi deg...

(svar til Karla)

Takk for det.[:D] Håper jeg og.... Men gleder meg ihvertfall til å bli mor igjen!![:D] Deilige, små, varme babyene........

Jeg gleeeeder meg hvertfall!!!

Jeg gleder meg til fødselen. Litt rart å si det, men jeg gleder meg til det øyeblikket jeg får min
første ri. Og bedøvelse skal jeg ikke ha , utenom lokalbedøvese hvis jeg må klippes.

Jeg skal heller ikke ha noen ting og den følelsen som kommer når du vet riene er i gang er deilig!!!
Men tenkte jeg måtte ta ett drag av lystgassen bare for den tøffe følelsen... hehe [:D]

hufff vil ikke tenke på fødselen enda......får angsttttttttttt men jeg gleder meg til bebissen blir født..er faktisk ikke helt sikker på om jeg takler all smerte og riene så jeg er ikke sikker på om jeg vi ta noe bedøvelse....er vel godt å ha sin kjære ved siden av seg under fødselen...har blandede følelser om fødselen håper at det går fiiinnnttt....

Prøvde lystgass og synes det stank fra maska[&:]
Slik en kvalm lukt[:'(]
Så ble ikke lystgass på meg nei...
ORIGINAL: Tuva85

Jeg skal heller ikke ha noen ting og den følelsen som kommer når du vet riene er i gang er deilig!!!
Men tenkte jeg måtte ta ett drag av lystgassen bare for den tøffe følelsen... hehe [:D]

gruer meg som bare det jeg...Helt sykt...
Jeg skal i hvert fall ikke ta den epidural sprøyta...
Det er det eneste jeg har bestemt meg for...

jeg vil ha med meg samboeren og ingen andre!!!! han er nok mer nervøs enn meg og ville ha med seg flere(!) det er ikke aktuelt[:'(][:'(][:'(][:'(]
men det er nok bare fordi det er første gangen og han vet ikke hva han går til, men vi får se om det ikke blir fødselforbredene kurs,da blir det nok bedre for han!!! jeg leser mye om det, men bare gleder meg siden jeg ikke har kjent smertene før,hihi(dumme meg)

ellers hadde jeg håpa på lystgass men det har de ikke i drammen, så det blir nok sikkert epidural!!! blir spennende å se hvordan fødselen går, for jeg trur at jeg har høy smerteterskel, men man vet jo aldri[;)][;)][;)][;)][;)][;)]

Har de ikke lystgass i drammen???
Hvorfor ikke??

tenker minst mulig på fødsel..[:(]
jeg skal til samtale på ahus 26 april,vil ha ks.. har angst..[&:]

jeg har egentlig ikke begynt å tenke så mye på det enda... min venninne har termin i mai, så jeg kommer sikkert til å begynne å tenke mye på det etterpå jeg da, når jeg får høre historier...

har tenkt litt på å ta epidural hvis det er for mye smerter, har veldig lav smerteterskel så jeg kommer garantert til å få veldig vondt[&:][&:]

Gleder meg til fødselen, jeg!!!![:D]
Dette blir min tredje, og klart det er vondt.....
Men også en fantastisk opplevelse!
Bare mannen min er med meg, klarer jeg det fint.

Hater å være gravid!!!![:'(][:'(][:'(]

Gleeeder meg til å bli ferdig![:D]

Back
Topp