Fødselen..

baby 79

Betatt av forumet
Er det noen av dere som gruer dere til fødselen?
Jeg har en blanding mellom glede og at jeg gruer meg..Jeg er mest redd for at jeg ikke skal klare det.. nå har jeg kun 6-7 uker igjen til terminen..

Hadde ei venninne for ei stund siden med EKSTREM fødselsangst, hun har bare pisket opp historier og gjort ting mye verre for meg.. så henne har jeg kuttet ut..
Klarer ikke ha kontakt med mennesker som gjør ting verre for meg..

Jormor snakker liksom litt "for godt" om fødselen, slik at jeg nesten ikke tror henne..
Er redd det skal bli for vondt..

Noen som har noen trøstende ord eller erfaringer ??

Klem

Jeg kan bare si at min fødsel var ikke så ille. Tok 10 timer og sydde bare 5 sting i rift. Denne gangen er jeg litt redd kjenner jeg og vet ikke hvorfor.
Var hos legen idag og han hadde ikke lagt seg med hodet ned så jeg håper han gjør det snart. Har bare 7 uker igjen så tiden er både knapp og lang.
Klem

Jeg gruer meg veldig mye ja.. Så jeg har dessverre ikke så mye trøst til deg.. Eller, det finnes per dags dato ingen som ikke klarer å føde (med mindre det er medisinske grunner da, som smalt bekken) å jeg tviler på at vi blir de første[8D]

Heia baby 79. Du må ikke høre på alle andre,alle opplever det forskjellig. Jegg grudde meg også til fødselen,tenkte at dette kunne jeg ikke klare.Skal ikke si at det ikke gjorde vondt,for det gjor det.Men på en helt annen måte enn det jeg hadde forestilt meg,når babyen kommer ut er det meste glemt.Jeg fødte helt uten smertestillende,fikk prøve litt akupunktur.Det anbefaler jeg deg å prøve. Nå er ina 6 uker og jeg kunne godt tenke meg flere barn! Du har noe å se fram til! Lykke til[:D]
ORIGINAL: baby 79

Er det noen av dere som gruer dere til fødselen?
Jeg har en blanding mellom glede og at jeg gruer meg..Jeg er mest redd for at jeg ikke skal klare det.. nå har jeg kun 6-7 uker igjen til terminen..

Hadde ei venninne for ei stund siden med EKSTREM fødselsangst, hun har bare pisket opp historier og gjort ting mye verre for meg.. så henne har jeg kuttet ut..
Klarer ikke ha kontakt med mennesker som gjør ting verre for meg..

Jormor snakker liksom litt "for godt" om fødselen, slik at jeg nesten ikke tror henne..
Er redd det skal bli for vondt..

Noen som har noen trøstende ord eller erfaringer ??

Klem

Grua meg sinnsykt jeg og.. Men det går fint! Jah, det er vondt.. Men det finnes smertestillende for ennhver.. Og de fleste jormødre er greie og hjelper deg så godt de kan.. Hadde mannen min der som støtta meg, og jordmora var der nesten hele tida og snakket meg gjennom det.. Det var langt ifra så fælt som jeg hadde innbillt meg! Dette klarer dere kjempe fint!!!!![:)] Lykke til[:)][:)]

Vondt...Joda,merka det at jeg pressa dem ut![;)]
Men venter nå nr 3,så er vel tegn nok på at det ikke er så ille!?[:D]
Det blir slik det blir,og opplevelsen kan ikke beskrives...Unner en hver kvinne å få oppleve det. Og joda,det hele er glemt når det herlige nurket ligger på magen din etterpå!!![:)]

Før forrige fødsel fikk jeg høre masse skrekkhistorier jeg også, men bestemte meg for ikke å høre på det de sa. Ingen fødsel er lik, så uansett hva andre sier, blir din fødsel annerledes [:)] . Ingen kan forutsi hvordan den blir. Noen føder nesten smertefritt (jeg misunner dem), mens andre opplever mer smerte. Jeg tar ting som det kommer når det gjelder denne fødselen også [:)] , men gru-gleder meg selvsagt.
Lykke til [:)]

Jeg sa alltid før jeg ble gravid med første mann " Jeg skal ha barn men vill ikke føde" men når jeg nærmet meg termin så kom den følelsen alle sier skal komme og jeg gledet meg til og bli ferdig.
Fødselen min varte i 52 timer fra jeg kjennte noe til han var ute. Jeg brukte kun lystgass og som sagt så er jeg gravid igjen, så jeg ble ikke skremt.

Følelsen og få det lille nurket på magen er ubeskrivelig.

Lykke til!!

Fødselen tok 3 1/2 time. Måtte ikke sy og eneste form for bedøvelse var akupuktur og varm rispose. Ganske intenst den siste time, men jeg syntes det gikk over allforventning. Hadde en pressrie og så var hun ute. Jeg har ingen problemer med å kunne føde igjen. Kanskje jeg var heldig?

er ikke så gira på denne fødseln jeg heller da...
jeg har jo ett barn fra før av, og da satt skrekken i meg også. men den slapp veldig ca 3 uker før hun kom da..
skal ikke lyve å si at en fødsel er uten smerter.. men jeg skal også innrømme at det ikke er det værste jeg har vært gjennom.
å her sitter jeg med fødselangst igjen[8|]
denne gang har jeg snakket litt med jordmor og hjelpeapperatet rundt. men kan ikke si jeg gleder meg noe særlig da.
tror kanskje mest det at siden det er så stort, og at man delvis ikke har kontroll på det som skjer.. så blir man redd.
men vi får håpe på det beste og stålsette oss til dette jenter!!
klem fra meg[:)]

Tusen takk for alle svar, godt å høre om de det har gått bra med også...

Og som Lindean skriver er vi laget for dette.. Hver natt tenker/ drømmer / og forestiller

Meg hvordan dette kan bli.. Jeg driver med full forberedning inni hodet mitt..hehe

Jeg gleder meg på en måte, men er livredd også.. så det er godt å høre at andre

også tenker like "normalt" som meg..Jeg tror ikke babyen min har snudd seg enda..

Er 34 uker, og er det noen som vet når han snur seg? Jeg kjenner spark overalt så jeg regner med han ligger overalt også...

Klemmer

Da jeg gikk gravid første gangen tenkte jeg aldri på å grue meg til fødselen. Når folk spurte meg om det så fortalte jeg bare som sant var, at jeg hadde ingen forutsetninger til å grue meg[:)]Jeg visste jo ikke hvordan det kom til å bli og jeg var jo fullt inneforstått med at ungen skulle ut jo[;)] På slutten gledet jeg meg til å bli ferdig så da brydde jeg meg i hvertfall ikke om hvordan det skulle bli å føde.
Jeg lå i rier på sykehuset i 26 timer så jeg var sliten gitt, men det er jo verdt det[:)]

Har ikke blitt skremt av det så nå skal Synnøve få en bror eller en søster[:D] Har ventet så lenge pga all utdannelse jeg har tatt og at jeg skulle være sikker på at barnet skulle få en god barnevakt[;)] he he..Blir jo nesten som to enebarn når aldersforskjellen er såppas stor[:)]

har egnetlig ikke tenkt så mye på fødselen enda jeg!!! er det unormalt kanskje?

Back
Topp