Fødselen deres

Reinbue

Forumet er livet
Flere alternativer er mulig her!
Hvilke smertelindringer brukte du under fødselen. Spesifiser gjerne i et innlegg

Emma : Petedin (sterkt morfin) i 1 time

Isabelle: En akupunktur nål i hånda ei lita stund - fødte i badekar, så varmt vann [;)]

[:)]

JO nå skal du høre. Hehe.. Epidural den siste timen, akupungtur hele tiden nesten, satt med ei nål i hode hele tiden og noen litt rundt om innimellom. Også hadde jeg sånne varme ting en periode.

Men må si at Hadde det ikke vært for den epiduralen jeg fikk den siste timen der så hadde jeg aldri klart det Etter rier i sånn ca 50 timer, uten søvn ikke noe særlig mat eller noe så trenge jeg den timen søvn jeg fikk da. De slo den av en stud før pressriene.

Kun lystgass......funket som bare det !!
Fikk det ikke helt til med T, men andre gangen med O så var det en særdeles fin smertelindring for meg[:)][:)] Fikk god veiledning i hvordan den skulle brukes av en jordmor, slik at jeg brukte den riktig[:)][:)]

Må bare legge til at hvis jeg ser neste gang at det tar like lang tid skal jeg si ja til epidural lenge før!! [:D][:D] Jeg sa nei i 5 timer før jeg fikk meg til å si ja. 

Lystgass og nåler med Anna.

Lystgass, varmt vann og bekkenbunnsbedøvelse med lille Mari![;)]

trykket lystgass men tror aldri jeg fikk det...

Fått oksygen jeg da med begge to.. ellers ingenting. Kanksje de la på varmekluter mens det presset i åpningen men d har jeg lite hukommelse av.

Ingenting med Tuva (fikk ikke til å bruke lystgass så jeg bare kastet den vekk)

Lystgass med Nora, den gangen fikk jeg det til og den hjalp meg en god del. Fikk også litt akupunktur uten at det føltes som det hjalp noe.... Skulle få et eller annet stikk nedentil (husker ikke hva det kalles) men da hadde jeg plutselig 10 cm og kunne begynne å presse [8D]

ORIGINAL: Tjukkaaa

nothin

ORIGINAL: Buble

Fikk det ikke helt til med T, men andre gangen med O så var det en særdeles fin smertelindring for meg[:)][:)] Fikk god veiledning i hvordan den skulle brukes av en jordmor, slik at jeg brukte den riktig[:)][:)]

De har ikke lystkass i bergen [:'(]

ORIGINAL: Gullklomp

Hahah - jeg fødte også i bergen og jeg spurte etter lystgassen en eller annen gang i fødselen - ble rimelig skuffet altså[8D]

Akupunktur, varmt vann (først dusj, så badekar), lystgass...

Neste gang vil jeg ha epidural om jeg rekker det

ORIGINAL: Tjukkaaa

ORIGINAL: Gullklomp

Hahah - jeg fødte også i bergen og jeg spurte etter lystgassen en eller annen gang i fødselen - ble rimelig skuffet altså[8D]

Hehe, jeg også! Da jeg var på siste kontroll spurte jordmor om jeg hadde tenkt på noe smertelindring underveis, og da var mitt eneste alternativ lystgass! Så sier hun at de ikke hadde det der. Ble ganske skuffet da jeg også [8D] Glad jeg ikke hadde tid til noe smertelindring! hehe

Først akupunktur og så epidural.. Begge deler var like skuff.. [X(] (Fikk nok epiduralen for sent..)

Julie Marie: Akupunktur (som var grusomt og ble fjernet igjen temmelig kjapt),og så varmt vann

Patrick: Ingenting

varmt vann og akupunktur begge gangene[:D] veldig fornøyd med det.

ORIGINAL: ..christine..

Først varmt vann, så akupunktur, så epidural.

samma som meg [;)]

varmt vann=endelig sove litt
akupunktur= mer irriterende å ha på fotbladene, når jeg har lyst til å vri og vende på meg
epidural= himmelen!

Back
Topp