Fødsel

Kokle

Elsker forumet
Når vi har vert på ordinær ultralyd på eit sjukehus, er det sånn da at vi automatisk blir registrert på dette sjukehuset og får plass for fødsel her? Trur ikkje legen min har søkt meg dit for å føde...

Ja det er det[:)] Når legen fyller ut helsekortet ditt første gangen så sender han en del av det til det sykehuset hvor du vil føde, når du får time til ordinær UL har du på en måte fått fødeplass der. Har du ikke fått noe info fra sykehuset heller? Jeg fikk masse info sammen med inkallingen til UL både nå (Ahus) og sist (Ullevål) [;)]

er ikke helt sikker.men har du ikke får papirer fra sykehuset ang innskrivning å sånn?
når jeg var på ord. ul fikk jeg med meg et par ark ang innskriving og hun skrev opp navnet mitt og sa jeg ville få innkalling til innskrivning.
Etter et par uker fikk jeg det i posten.[:D]

ORIGINAL: mai2010

er ikke helt sikker.men har du ikke får papirer fra sykehuset ang innskrivning å sånn?
når jeg var på ord. ul fikk jeg med meg et par ark ang innskriving og hun skrev opp navnet mitt og sa jeg ville få innkalling til innskrivning.
Etter et par uker fikk jeg det i posten.[:D]

Ikke alle sykehus som innkaller den fødende.. Dessuten går det automatikk i det de aller fleste steder. Er bare enkelte steder på Østlandet man risikerer å ikke få fødeplass der man vil. [:)]

Shit... Leita i papira mine no, og ser at eg skulle ha levert inn eit skjema innen veke 24... Er eit skjema der dei kan registrere meg i datasystemet sitt. Dersom eg leverer inn det må det vel bety at eg føder der. Står liksom ikkje svart på kvitt. ja ja.. Får berre hive meg rundt og sende inn...

ORIGINAL: **spire_nr2**

Ja det er det[:)] Når legen fyller ut helsekortet ditt første gangen så sender han en del av det til det sykehuset hvor du vil føde, når du får time til ordinær UL har du på en måte fått fødeplass der. Har du ikke fått noe info fra sykehuset heller? Jeg fikk masse info sammen med inkallingen til UL både nå (Ahus) og sist (Ullevål) [;)]

Sign. (AHUS her også)

Back
Topp