Ja jeg har allerede bestemt meg for epidural!!! Ingen fødsel uten[:D]
Mitt første barn ble født uten noen form for smertelindring, men det var en relativt rask fødsel.
Og med nr. 2 hadde jeg et ønske om å føde i badekar å bruke varmt vann som smertelindring, eller
få akkupunktur eller lystgass... men bor i utlandet... og her var ingen av de smertelindringene mulig.
Det var epidural eller ingenting de kunne tilby. Etter at jordmor anbefalte meg det, valgte jeg å få epidural. Var livredd for at fødselen skulle drøye ut, da de hadde satt igang fødselen. Var også glad for epiduralen fordi jeg hadde ekstrem bekkenløsning, og slet med å ligge på ryggen pga. mye smerter.
Men med epiduralen gikk det helt supert! Hadde fått anbefalt, fra Norge, flere stillinger som skulle gjøre det bedre for bekkenet mitt og redusere smertene der... men her er de svært gammeldagse, så det fikk jeg heller ikke lov til. Her skulle det fødes i en gynekologstol. Fikk til slutt kranglet meg til å føde i en vanlig seng, om ikke annet[:)]. Er bare sååå glad i ettertid at jeg valgte epiduralen jeg!
Men hadde jeg født i Norge, hadde jeg nok valgt anderledes.
Iallefall... denne gangen skal jeg også ha epidural!