Fødsel

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Noen her som allerede har begynt å tenke på fødsel?

Jeg for min del gleder meg noe helt sykt, men jeg gruer meg i tilfelle det blir akutt KS som sist. Jeg gleder meg til riene osv, håper på vaginal fødsel denne gangen!

Jeg har begynt å tenke så smått. Har et haste KS bak meg, og en laaang vacum fødsel. Veldig usikker denne gangen.. Haste KS ble det for at han rett og slett var så stor at han ikke kom ned i bekkenet. Nr 2 er jeg jammen ikke helt sikker på hvorfor ble som det ble. Så jeg tenker jeg må spørre pent om jeg kan få ta en tur på morgenrøden og prate litt om hvordan vi evt skal gjøre det denne gangen. Orker ikke haste KS hvis jeg ikke må, og er også utelukket å bli liggende neddopet i flere døgn i fødsel fordi de ikke har nok folk på jobb.. Så me får sjå... Har egentlig litt lyst til å ha kontrollert KS denne gange. Eller så er ønsket en fødsel hvor jeg får barnet mitt på brystet med en gang. Det har jeg enda tilgode å få oppleve. Går jeg til vaginal fødsel kommer jeg til å forlange vekstestimering i løpet av svangerskapet.

Jeg hadde en veldig fin fødsel sist, og gleder meg veldig til en ny fødsel :) Eneste jeg er litt "redd" for er at den ikke skal bli så bra som sist.

Hadde en lang fødsel sist, som ente i sugekopp. Brukte noen år på å komme over den, så vil nok ha litt oppfølging med tanke på fødsel denne gang.
Hun lå med nesen opp så kom seg ikke ut på egenhånd ( ihverfall ikke tid til å vente mer ).
Men denne gang kan være helt annerledes, så er litt spent. :)

Jeg hadde en veldig fin fødsel sist, og gleder meg veldig til en ny fødsel :) Eneste jeg er litt "redd" for er at den ikke skal bli så bra som sist.

Sammme her :) En veldig fin opplevelse sist, så håper den blir like fin. Gruer meg ikke, men også litt redd for at den ikke skal være like bra som sist :)

Gleder meg veldig, har litt planer, og håper det ikke blir som sist. Har egentlig et ønske om å ta i mot barnet selv, men om jeg er like «ute» denne gangen blir det vanskelig.

Ja jeg tenker på det. Ser så mye på Fødeavdelingen og ønsker meg en slik fin fødsel. Hvor jeg puster, er rolig og det blir en bra, naturlig opplevelse. Hadde det med nr 1, men så ble nr 2 tøff, og er derfor ekstra spent nå. Man vet jo aldri hva som skjer.

Om det blir termin spire, så blir det en vanlig fødsel. Har 2 vaginal fødsler bak meg, uten smertelindring, så blir nok det samme.

Hadde en fin vaginal fødsel sist men veldig treg til epidural og riedrypp ble satt. Ble kun 1t smertelindring, men veldig trøbbel med å få satt epiduralen. Så eneste jeg håper på å få snakke med anestesilegen med en gang. Har skoliose som gjør at ryggraden oppfører seg ikke som hos andre. :) og at de kan velge riedrypp tidligere dersom det ser ut til å gå samme veien.

Gleder meg egentlig til å føde igjen og håper jeg kan holde meg mer i bevegelse denne gangen! Var mer usikker sist, og slet med å bevege meg pga elektrode på babyen, riedrypp osv.

Forrige fødsel var egentlig veldig fin, selv om lille lå å stanget i bekkenet mitt og riene slakket av etter full åpning så jeg ble satt på riedrypp. Likevel gikk det "overraskende" fort. Så håper litt at det skal gå like greit som sist. Hadde en fin opplevelse med fødselen og tenkte egentlig like etter på at "dette kan jeg gjøre igjen". laughing1

Jeg har hatt to fine og raske fødsler, så er spendt på hvordan det blir denne gangen. Tankene vandrer ganske ofte mot fødselen. [emoji173]️

Jeg har hatt to fine og raske fødsler, så er spendt på hvordan det blir denne gangen. Tankene vandrer ganske ofte mot fødselen. [emoji173]️
Når på året er dine andre født? :) i følget nikket ditt så har du barn født i 2013 og 16?

Jeg tenker ofte på fødsel. Håper den blir like fin som sist, 5t. aktiv fødsel, men er redd den blir mye kortere (har 2 t. kjørevei til sykehuset) eller mye lengre.. Kjenner litt på den at jeg gruer meg for å igjennom en fødsel en gang til, selv om den ene jeg har opplevd var kjapp og fin. Men jeg husker smertene litt for godt enda:dead:

Tenker ofte på forrige fødsel og hvor fæl den var og da blir jeg deprimert og gruer meg masse till denne.

Har derfor bestemt meg for å tenke positivt: ettersom så mye var dårlig med forrige så er det jo så mye som kan gå bedre med neste!!

-Få smertelindring
-Enklere og raskere fra 10cm og ned på bekkenbunn, uten helvetiske smerter i halebein og skamben i over en time da barnet passerer utroligt langsomt. (Stort barn)

-Ikke oppleve at hjertelyden går ner så barnet må presses ut rask og vi ikke rekker å tøye
-og at barnet ikke har hånden ved hodet så albuen river meg opp langs siden av åpningen
-Ikke revne halve endetarmsmuskulaturen
-at barnet ikke svelger misfarget fostervann å må være ifra meg i 16 timer fra rett etter fødselen.
-Ikke miste 1,6l blod
-ikke måtte operere ut morkaken i narkose
-ikke bli ekstremt magsyk/utmattelseskvalm når barnen er et døgn gammelt og ligge og kaste opp og skjelve ukontrollert en halv natt.

Tenk så mye som kan bli bedre, bare å glede seg til neste fødsel!

Last edited:
Tenker ofte på forrige fødsel og hvor fæl den var og da blir jeg deprimert og gruer meg masse till denne.

Har derfor bestemt meg for å tenke positivt: ettersom så mye var dårlig med forrige så er det jo så mye som kan gå bedre med neste!!

-Få smertelindring
-Enklere og raskere fra 10cm og ned på bekkenbunn, uten helvetiske smerter i halebein og skamben i over en time da barnet passerer utroligt langsomt. (Stort barn)

-Ikke oppleve at hjertelyden går ner så barnet må presses ut rask og vi ikke rekker å tøye
-og at barnet ikke har hånden ved hodet så albuen river meg opp langs siden av åpningen
-Ikke revne halve endetarmsmuskulaturen
-at barnet ikke svelger misfarget fostervann å må være ifra meg i 16 timer fra rett etter fødselen.
-Ikke miste 1,6l blod
-ikke måtte operere ut morkaken i narkose
-ikke bli ekstremt magsyk/utmattelseskvalm når barnen er et døgn gammelt og ligge og kaste opp og skjelve ukontrollert en halv natt.

Tenk så mye som kan bli bedre, bare å glede seg til neste fødsel!
For en tøff opplevelse du har hatt!
Dette kan garantert bare bli mye bedre <3

Vet ikke hva jeg tenker jeg. Jeg håper å føde vaginalt denne gangen da det var planlagt snitt grunnet seteleie sist. Men samtidig ble jeg litt skeptisk når sykehuset jeg må føde på ligger en og en halv time unna, mot for 20 minutter der jeg trodde jeg skulle føde hehe. Håper å slippe å føde i ambulanse på veien iallefall!

Back
Topp