Fødsel

Super-D

Andre møte med forumet
Godkveld alle fedre . Lurer på om dere har lyst til og dele litt om livet som pappa ?
Og hvordan fødselen var. ( med tanke på , hva som skjede hvordan var det . Hva skjede når dere kom dit . Og tiden etter på ? ) Snart Pappa her 4 uker til terminalen og vår reise starter . Så er ganske mye blandet følelser her og kjenner på "Sykehuset presset"
 
Last edited:
For vår del ble starten på fødselen litt annerledes, siden vi ble igangsatt. Men selve fødselen gikk jo som normalt. Jeg var veldig spent i forkant, men syns bare det var en fantastisk opplevelse å få være med på. Man føler seg veldig trygg med dyktige personer rundt seg, og får gjerne beskjed om hvordan man kan bidra. Og følelsen når man hører barnet for første gang, og får holde det - det kan ikke beskrives. Jeg stortrives i papparollen, og syns bare det blir kjekkere og kjekkere - det er jo klart at den første tiden er litt kaotisk og man må bli kjent med hverandre, finne ut av ting og falle inn i rutiner - men det er rett og slett bare skikkelig fint :)
 
Jeg blir ikke pappa før februar neste år så jeg vil også gjerne høre litt fra folk her om hvordan det er :)
 
Yess men virker som det ikke er så mye fedre på forumet . Siden det er bare oss som har kommenterer. Steffen takk for svar !:) Jeg tenker jeg vil legge ut min historie når den starter fra hjemet til sykehuset
 
Yess men virker som det ikke er så mye fedre på forumet . Siden det er bare oss som har kommenterer. Steffen takk for svar !:) Jeg tenker jeg vil legge ut min historie når den starter fra hjemet til sykehuset
Er desverre få av oss menn men ikke overraskende. Håper dette vil endre seg med tiden. Jeg kommer nok også til å legge ut historien min når barnet er født :)
 
vår gutt kom til verden for en måned siden

det startet med at vannet gikk kl 02 på natta, vi ringte føden med en gang og de ba oss komme inn rundt kl 12. riene begynte med en gang og de var ganske regelmessige og ganske vonde så vi dro til føden kl 07 heller. da var det 5 cm åpning og vi ble tildelt føderom. så var det rier og støtte og omsorg og håndholding i badekar, liggende, på alle fire, gåstol til ungen var ute kl 12:46. vi hadde kjempegod erfaring fra barselhotellet, mange flinke folk og god oppfølging og vi har også hatt god hjelp og erfaring fra helsesenteret vi har brukt siden fødselen. Hjemmebesøk av helsesøster var gull verdt. En erfaring er at ingen snakker om amming, det er rett og slett ikke bare-bare å få til. Jeg var kjempemye inne på forumet her fram til fødsel men har vært veldig opptatt med den lille nye verdensborgeren siden da så rekker ikke å være overalt her inne som jeg var før--hehe, bare ta kontakt om du lurer på noe, nå har jeg en måneds erfaring som pappa :D
Vi hadde sykehusbagen pakket klart, så det var bare å pakke toalettsaker og andre småting når vi plutselig måtte til sykehuset. Barnet kom 4 dager før termin, altså 39+6
 
Oi , Gratulerer ! Her var vi gjennom det to uker siden på Søndag. Altså 02.09.2018.Kl 16:38.var han ute. Endte med fruen voknet 3 på natten med rier vi fikk spist og roet oss ned litt. To timer seinere kjører vi til sjukehuset og kom fram kl 6 på morgen kvisten. Det tok 3-4 timer før vannet gjikk på sjukehuse. Og da begynnte showet for alvår innen to timer som virket som 2 minutter.glad jeg fikk smake på smile gassen hennes når doktoren gjikk ut. Haha.. Fødselen var hard og var vondt og se damen i 11 timers smerte fra første rie. Fra vanne gjikk tok det 4 timer. Og det var intense saker for og si det sånn. Jeg vart dårlig når jeg kom på føda rista i veggan av andre damers hyl. Uansett , det var intens som sagt, jeg fikk heldig vis lov og forlate fruen og jordmoren siste 15, minutta før ungen kom ut og det er jeg lykkelig for . For og høre dem lydan siste 15 minutta va noe av det sykeste jeg har hørt . Og jeg var rett og slett redd på hennes sine vegne for det hørtes ut som det var drap på dem lydene . Vart rett og slett redd , haha :') . Men så kom han lille Gutt til verden og jeg gjikk inn i igjen etter dem hadde dekket til der han hadde kommet ut med håndklær (ville ikke se den sprengte musa heller)' uansett . Jeg klippte navle strengen fikk dulle litt med han osv i mens dem syde igjen dama. Hun var på sjukehuset i 3 dager. Så kom vi hjem og bare koser oss med lille gutt «3«3 litt kjør i starten med mating osv men det tåler vi ;)
 
Last edited:
Oi , Gratulerer ! Her var vi gjennom det to uker siden på Søndag. Altså 02.09.2018.Kl 16:38.var han ute. Endte med fruen voknet 3 på natten med rier vi fikk spist og roet oss ned litt. To timer seinere kjører vi til sjukehuset og kom fram kl 6 på morgen kvisten. Det tok 3-4 timer før vannet gjikk på sjukehuse. Og da begynnte showet for alvår innen to timer som virket som 2 minutter.glad jeg fikk smake på smile gassen hennes når doktoren gjikk ut. Haha.. Fødselen var hard og var vondt og se damen i 11 timers smerte fra første rie. Fra vanne gjikk tok det 4 timer. Og det var intense saker for og si det sånn. Jeg vart dårlig når jeg kom på føda rista i veggan av andre damers hyl. Uansett , det var intens som sagt, jeg fikk heldig vis lov og forlate fruen og jordmoren siste 15, minutta før ungen kom ut og det er jeg lykkelig for . For og høre dem lydan siste 15 minutta va noe av det sykeste jeg har hørt . Og jeg var rett og slett redd på hennes sine vegne for det hørtes ut som det var drap på dem lydene . Vart rett og slett redd , haha :') . Men så kom han lille Gutt til verden og jeg gjikk inn i igjen etter dem hadde dekket til der han hadde kommet ut med håndklær (ville ikke se den sprengte musa heller)' uansett . Jeg klippte navle strengen fikk dulle litt med han osv i mens dem syde igjen dama. Hun var på sjukehuset i 3 dager. Så kom vi hjem og bare koser oss med lille gutt «3«3 litt kjør i starten med mating osv men det tåler vi ;)

Flott med engasjerte fedre, håper det går bra med dere! Dog, den "ville ikke se den sprengte musa heller"-kommentaren synes jeg rett og slett var ufin, hva slags holdning ligger til grunn her? Hadde min sambo sagt noe i den duren hadde han fått hørt det så det sang!
 
Back
Topp