Fødsel

Hulda

Forelsket i forumet
Skal noen av dere føde i badekar?/Har gjort det? Har mange venninner som har gjort det og anbefaler det...men jeg synes det er så vanskelig å ta stilling til..!
 
Går sikkert an å prøve, men heller bytte hvis det ikke føles riktig?

Det er første for meg, ser for meg at jeg kommer til å prøve alt av smertelindring og ulike posisjoner ...
 
Nei. Men er det ikke bare å prøve, og gå opp hvis du ikke liker det?:) synes det høres flott ut men får nok ikke prøve pga blødning sist. Sist ble det ikke aktuelt heller. Men savnet det ikke.

Har badekar hjemme nå så hvis det starter rolig kan jeg kanskje ta litt bad som smertelindring hjemme:)
 
Lå i badekar til 9 cm å fikk da spørsmål om jeg ville føde der eller senga så tror ikke man må bestemme seg på forhånd :) jeg valgte senga, mest pga alt blodet osv som jeg ikke føler meg helt vell med å bade i :p
 
Var deilig å ligge i badekar under riene. Hadde ikke valg om å få føde der, men du kan jo alltids gå opp om du feks føler du trenger epidural.
 
Ønsker å prøve det så sant jeg får lov :) kan bare se for meg at det lindrer endel
 
Jeg håååper jeg får et rom med badekar, har hørt at det er veldig få av dem der jeg skal.. jeg har veldig lyst å prøve :)
 
Jeg har veldig lyst å prøve, fristet ikke sist. Da ville jeg helst danse vals med den der prekestolen i 10 timer.
 
Jeg fødte første I vann og håper veldig på at jeg kan det igjen!:) det var helt fantastisk!:)
 
Håper jeg får lov denne gang. Hadde svangerskapsforgiftning og styrtfødsel med første så fikk ikke lov og rakk det heller ikke (43 min etter vi ankom sykehuset var han ute). Sjans for ihvertfall styrtfødsel denne gang også så spørs om jeg rekker det
 
Hvis jeg får lov så ønsker jeg det , men jeg hadde også svangerskapsforgiftning og styrt fødsel sist .
 
Jeg var i badekaret, men det var mye for at jeg synes det var kaldt ol. Men jeg klarte ikke å finne roen og en god måte å sitte på i badekaret, og når pressriene kom så hoppet jeg ut. Men kan være jeg prøver igjen å ser evt, hvis jeg rekker ;-)
 
Jeg hadde så lyst til å ligge i badekar sist for å lindre smerter, men fikk ikke lov pga overvåking av rier og baby. Hjalp med varmeflasker foran og bak da. Det var badekar på rommet jeg hadde, så jeg kunne nok hatt det om jeg ikke hadde de der dumme greiene på magen :)

Men denne gangen håper jeg jeg er "grønn" og kan være i badekar. Men vil nok opp i en fødestol når pressinga kommer, synes det funka bra sist å ha noe å spenne i fra med både armer og bein når jeg skulle presse.
 
Det er ikke noe du trenger å ta stilling til nå. Det er ikke sikker fødestua har mulighet en gang

Jeg fikk ikke sist pga overvåking av baby og lå med CTG

Om det går like kjapt som sist så rekker jeg det ikke.
 
Det er ikke noe du trenger å ta stilling til nå. Det er ikke sikker fødestua har mulighet en gang

Jeg fikk ikke sist pga overvåking av baby og lå med CTG

Om det går like kjapt som sist så rekker jeg det ikke.
Tenkte at jeg får badekar uansett hvis jeg velger abc på ullevål... Ellers skal det godt gjøres at det er et rom med badekar ledig når jeg kommer inn for å føde i juli...;-) :p
 
Jeg fødte ikke i badekar, men lå der sist fødsel til det var på tide å presse. Avslappende og god smertelindring for min del :)

Kan bare anbefale det og så ta det på sparket derfra, som andre sier.
 
Tenkte at jeg får badekar uansett hvis jeg velger abc på ullevål... Ellers skal det godt gjøres at det er et rom med badekar ledig når jeg kommer inn for å føde i juli...;-) :p

Ja, på abc er man vel garantert.

Her har faktisk alle fødestuen badekar.
 
På St. Olavs tror jeg de bruker badekar kun i åpningsfasen men jeg vil nok ha god effekt av det, så det skal jeg benytte meg av. Å føde under vann tror jeg ikke jeg ville hatt god nok oversikt og kontroll på mtp meg selv og det at jeg er førstegangs. :p
 
Skal noen av dere føde i badekar?/Har gjort det? Har mange venninner som har gjort det og anbefaler det...men jeg synes det er så vanskelig å ta stilling til..!

Jeg føler jeg må gjøre det naturlig første gangen.. altså uten og bare vanlig..
 
Skal til ABC på Ullevål og er ganske sikker på at jeg havner i det badekaret! Har alltid tenkt at det må være fint å føde i vann. Men det kan jo tenkes at det er annerledes når man står midt i det. Tar det som det kommer!
 
Back
Topp