Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Dere som har født 2 gang fra før, var fødselen ganske lik som den første? Her hadde je 4 lange dager med rier før Thea ble født så håper det går litt fortere
MYE lettere, fortere og bedre med nr 2 Jeg var mye mer avslappa, hadde jo vært gjennom det før og visste at kroppen ordet alt selv, så jeg var ikke nervøs/redd i heletatt 2 gang
Første varte i ca 10 timer med epedural og pressrier på nesten 1 time.
Andre varte i 5 timer uten smertelindring, tok vannet og han var ute en halvtime etterpå
Andre var som en drøm i forhold til første. Måtte settes i gang helt umoden første gangen, og det ble masse langvarig styr. Andre gang kom jeg i gang av meg selv, fikk epidural som virket og alt gikk så fint, så
Første varte i ca 26 timer, andre ca 5-6 rimer (reagerte nok ikke like kjapt på riene andre gang). Begge gangene hadde keg pressrier på mellom 40 og 50 min, ellers synes jeg nr to var lettest, selv uten epidural
Med førstemann hadde jeg rier i 3 døgn før jeg fikk åpning å var i fødsel. Husker at riene før pressrien var helt grusomme!! Men når jeg fikk "ta i" på pressriene så var det ikke fult så grusomt.
Med sistemann hadde jeg rier 1 døgn før jeg fikk åpning å var i fødsel. De riene var vonde, men ikke slik som med førstemann. Men pressriene derimot, de var grusomme!! Så det ble liksom litt omvendt følte jeg. Kan ikke si at fødsel nr 2 var noe "bedre" enn den første desverre, og enda er det bare 21 mnd mellom fødslene.
bare 1 føsdel, men den tok 9 timer, med 5 min pressrier men hadde en tidlig vannavgang 4 uker før, som gjorde til at jeg gikk moden med åpning de 4 ukene