Fødsel

mammaå lillegutt

Forumet er livet
VIP
For dere som har født, ble fødselen slik dere hadde sett for dere?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Egentlig ikke, ble bedre enn jeg trodde. Fødselen gikk veldig fort og epiduralen rakk ikke virke. Men det gjorde ingenting siden det gikk så fort:p

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Bedre enn forventet. Hadde en tøff fødsel med førstemann, så fruet meg veldig. Det er jo sinnsykt vondt uansett, men likevel ble det en fin opplevelse:)

Godt å høre dere hadde bedre opplevelse nå enn sist :-) Jeg for min del håper det går fortere enn sist, selv om forrige fødsel fra første rie til han var ute "bare" tok 6t .

Fødselen ble så absolutt ikke som jeg trodde..
Jeg hadde en helt sinnsykt tøff fødsel med første. Så hadde vel egentlig belaget meg på det denne gangen også. Altså ingen pause mellom riene, baby som ikke taklet riene og div. Men denne gangen gikk det så flott. Selv om jeg ble veldig lei meg, og redd for at noe skulle skje med lille på tur ut. Men jeg hadde 4 ordentlige rier, før den 5 og første pressria. Og jeg hadde ikke mange av dem heller, før lillehjertet var ute :) Så det var en drømmefødsel denne gangen :)

Hadde absolutt en bedre opplevelse. Jeg hadde lyst på epidural. Men rakk det ikke. Så litt skuffa for det. For tror jeg ville hatt en enda bedre opplevelse med den. Men uten en eneste rift eller noe og med et friskt barn som resultat skal jeg ikke klage.

NEI! måtte ta ks :( noe jeg ikke ville! Ville ha en fin vannfødsel jeg... Tørr jeg si, kansje neste gang? :p

Hatt to helt annerledes fødsler enn jeg trodde jeg kom til å få. Så veldig spent på den siste.

Første gang ble jeg tatt helt på sengen. Hadde regelmessige kynneresom ikke gikk over, så tok turen til kk for å få sjekket opp. Var 34+4, så fødsel var ikke i mine tanker. Hadde 7cm og fikk komme rett på fødestuen. 5-6 timer senere var han ute, uten en vond ri.

Andremann var en luring. Hadde sykt vonde maserier fra uke 33, men han kom ikke før 39+5, da vi fant ut tilfeldig at jeg hadde 4 cm åpning ved en kontroll på obspost grunnet sv.skapsforgiftning. Tok vannet 18.30 etter 6 timer venting på fødestue, riene begynte 20.30, og gutten var ute 21.02. Vondt den halvtimen. Men fin fødsel.

Min største frykt rundt fødsel er å ikke forstå at jeg er i fødsel og enda mer nå når jeg vil være tidlig inne for å rekke epidural og få en kontrollert setefødsel.

Back
Topp