Fødsel?

Hmm, fødsel ja, har nok tengt litt på at jeg vil prøve badekar
og lystgass... og at jeg IKKE skal ha epidural [:-]
Men jeg prøver og ikke tenke på fødselen formye fordi
den kommer jo uansett, er ikke vitsi og grue seg liksom[8D]
får jo verdens nydeligste gave etterpå[:)]
Men så ligger korte fødsler i familien og både min mor og
min søster har hatt fødsler på bare 4 timer. Så jeg regner med
jeg får det samme jeg også. [8|] 
Må føye til at jeg er LIVREDD for og revne[X(]

Hvorfor ikke epidural?[:)]

Selv så måtte jeg sy 3 sting etter Casper...Han kom som normalt..

Mathilda kom i sete og fikk "skrubbsår" som jordmor sa...Men kjentes ut som om jeg sprakk fra navlen til langt oppi ryggen et sted...

Hadde forresten epidural med begge...Ene gangen måtte jeg med fare for KS hvis hun skulle sette seg fast...Første gangen var så vondt at jeg fikk ikke pauser, så det var som å komme til himmelen med epi...[8D] Var oppe å gikk kun få timer etter fødsel...Gikk fra føden til barsel...[:D] Hadde jeg ikke fått epi så hadde jeg nok vært sengeliggende tenker jeg, av utmattelse[:-]

Er jo ikke sikkert at du revner da...Mindre og mindre som revner for tiden har jeg lest...Men JA jeg skjønner skrekken...[&o]

Umm, grunnen til at jeg ikke vil ha epidural er pga jeg har hørt
at mange får epiduralhodepine i flere mnd etterpå [X(][>:]
Og det er jeg ikke villig til og offre for og være tidlig ute av sengen
altså[:-] Men søsteren min fikk ikke engang tid til noe smertestillende
så fort gikk fødselen. Hun fikk rier rundt 5 på natta(var da det begynte med mas
rier) og ringte sykehuse, hun fikk beskjed om og komme innom i 1 tida
på dagen. Og 8 på morgenen var han ute [8D] Så hadde hun hørt på
sykehuset så hadde hun født hjemme altså [:-] 

ORIGINAL: Someeone

Umm, grunnen til at jeg ikke vil ha epidural er pga jeg har hørt
at mange får epiduralhodepine i flere mnd etterpå [X(][>:]
Og det er jeg ikke villig til og offre for og være tidlig ute av sengen
altså[:-] Men søsteren min fikk ikke engang tid til noe smertestillende
så fort gikk fødselen. Hun fikk rier rundt 5 på natta(var da det begynte med mas
rier) og ringte sykehuse, hun fikk beskjed om og komme innom i 1 tida
på dagen. Og 8 på morgenen var han ute [8D] Så hadde hun hørt på
sykehuset så hadde hun født hjemme altså [:-] 

Ikke mange som får det...Men er viktig å høre på legen når han setter, for du skal ikke ha rie og skal sitte dønn rolig, men ja sånn sett så skjønner jeg at du ikke vil ha det...
Må legge til at jeg ikke var like raskt opp med snuppa...ville helst ha ligget i senga hele tiden...[8D][:-]

Ja, får håpe du rekker sykehuset du også...[8D] Men uansett så kommer det til å gå bra...[:)]

Hadde en fantastisk fødselsopplevelse forrige gang, Så håper bare at den blir bra denne gangen og[:D]

Akkurat nå tenker jeg mest på ul og å få vite at barnet ser friskt og normalt ut. Men tenker jo på fødselen innimellom. Sist hadde jeg kun badekar som smertelindring, og det ønsker jeg meg denne gangen også. Gruer meg mest til sykehus-opplegget jeg, jeg liker best å ha konstroll på ting selv så jeg vil ikke ha noe slanger og nåler og tenger og sakser osv...

Vondt er det jo, men da jeg var midt oppi det var det egentlig ikke så ille som jeg hadde trodd. Fokuserte veldig på å puste, og da hun var ute tok det bare en times tid før jeg sa at "dette kunne jeg godt gjort igjen".[:)]

Det verste var egentlig den h.... bedøvelsessprayen de hadde på meg før de sydde. Den SVIIIIIIIIIIIIIIIR!!! -og det får man ingen "belønning" for når det er over heller...[;)]

det lurer baki hodet,men her slipper jeg ikke tanken frem...[:'(][&:]

Jeg ønsket meg ikke epidural fordi jeg har hørt om alt for mange ganger at den ble satt, men bare funket i ett ben eller ikke funket i det hele tatt. Og at det var mer vondt og irriterende å sette epiduralen enn det var verdt det i forhold til den smertestillende effekten. Og ikke mist at man blir bundet til senga så man ikke kan hverken gå eller stå eller dusje eller noe som helst. Så jeg så ikke vitsen. Jeg var mer klar for pudentalblokade, men trengte det ikke.

Jeg gruer meg ikke til smerten denne gangen heller, men tiden! Fyttigrisen. Det tok SÅ lang tid sist. Jeg holdt på å KJEEEEDE meg i hjel, og samboer også. Og når det fremdeles ikke skjedde noe utpå kveld nr 2 så kom barnelegen fra helvetet inn å ødela siste rest av verdighet for meg. Den dritten. Det var den største prøvelsen for meg, å være tålmodig og til slutt å bare la den dritten av en lege få ta over, han var hverken snill, forståelsesfull eller hyggelig - Jeg presiserer: Han var en REAL drittsekk. Smertene var jeg på en måte klar over at ville være der, så de taklet jeg greit, men utpå dagen viste jeg ikke hva vi skulle finne på lengre. Vi satt jo bare der å dinglet med bena å ventet på at det skulle skje noe. Som å sitte på tannlegekontoret å vente. Så denne gangen skal kortstokken med i baggen, og definitivt mange blader og bøker. Også håper jeg at fordi jeg har forberedt meg på at det kommer til å ta år og dag, at jeg føder før jeg rekker å komme på sykehuset [8D]

Gruuuer meg til fødsel![:(] Og ja, eg får tårer i auga mine bare av å tenke på hvor grusom det er!!![X(] 

Men preminen er værdens beste, så eg prøver å la det gå sin gang, og ikkje tenke så vedig mye på det! Det skjer når det skjer, og håper det går fort!

Hadde eg bare turt å ta epidural, så tror eg at ting hadde blitt mye bedre! MEn den nåla, den tørr eg rett og lett ikkje å ta! fekk panikk sist også....så eneste eg hadde var litt lystgass! Men kansje vannfødsel hadde hvert noe for meg?

Nei, eg vil ikkje planlegge noe, synst det er greit å være open for ting og ta det som det kommer! men epidural kal eg IKKJE ha! Den nåla kan dei få stikke i noen andre[X(]

ORIGINAL: RuttiTutti

tenker en del på det men er redd for å tenke på det også er så mye som kan gå galt før det kommer så langt....
men noe tenker jeg på det da hadde planlagt ks sist gang pga sete leie har ikke hatt så mye som en rie i mitt liv så har lyst på vanlig fødsel nå men er redd livmora skal revne eller noe siden jeg hat har hatt ks allerede.....

noen som har tatt ks som har født etterpå?????

Jeg har ikke født etter ks, men har ei svigerinne som har hatt to vanlige fødsler etter ks første gangen. og hun hadde fødsel mindre enn 17 mnd etter ks så normalt vil jeg jo tro at det fint går ann.

Selv har jeg hatt to ks og fikk beskjed etter det siste at hvis jeg skulle ha flere så ble det også ks.

Back
Topp