Fødsel ved SUS

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Noen som vet hva en får/får låne og ikke av utstyr ved fødsel på sykehuset i Stavanger? Planer fødebag...[emoji5]

Jeg fødte der i 2013, da hadde de noen svært slitne bodyer til utlån. Ville absolutt tatt med selv. De har teppe/dyne og sånn til baby, og så får en et par bleier og noen få bind-men best å ha med selv. Nattbind med vinger holdt lenge for meg. Lurt å ta med sånne engangsgaskluter til babyvask, de på sykehuset er IKKE myke. Altså ikke så mye de har til utlån ;) men kan jo ha endret seg noe på de årene.

Men- på føden er de supre :) hadde en fin opplevelse, selv om de hadde det ultratravelt.

Husk å ta med nettingtruse ( sånn du får kjøpt på spotek) til rett etter fødsel. Det får du ikke lenger. Bind og bleier får du, men de deler bare ut noen få om gangen. Men bare gå og spør etter mer så får du det Bodyene (eller knyttetrøyene) er litt slitte, ja, men jeg kjenner det er greit å vente til en kommer hjem før en begynner å produsere klesvask. Men det er nok fordi jeg vasker alt for mye klær fra før :p Mat får du tre ganger om dagen i hotellets restaurant. Det er veldig god mar men det kan være lurt å ha med litt frukt og snax til eventuelle mellommåltid

Takk for tips [emoji106] tar gjerne imot flere erfaringer.
Skal spørr på innskriving hva jeg får om jeg husker det da, men kommer til å pakke baggen lenge før det [emoji14]

Tenker å ha med litt klær til baby uansett, men greit å vite at de også har på sykehuset om vi søler mye eller det jeg har med er helt feil størrelse [emoji5] Det samme med bind og bleier...
Har mannen med, så dagene etter fødselen kan jeg jo sende han på handel om vi mangler noe [emoji5]

Back
Topp