Fødsel ved fullmåne??

morfor2

Glad i forumet
Tror dere at fullmåne kan ha noen innvirkning på fødsler? For på lørdag er det nemlig fullmåne!!!

Jeg håper at jeg kommer til å føde da pga det er akkurat 9 måneder etter at vi giftet oss[:D] Hadde vært litt kult da[;)]

Mener jeg har hørt at det er mer aktivitet på fødestuene når det er fullmåne - noen andre som også har hørt noe om dette?

Dem sier så... hehe [:D]
Hadde jo vært moro for oss mai-mødre om det stemmer da... [;)][8D]

Da føder jeg på lørdag:):)
Mamma har sagt det hele tiden at han kommer på bursdagen til pappa og det er oxo til lørdag...dobbelt opp det gitt:) veldig klar for å føde iallefall..

ORIGINAL: chello

Det var fullmåne den dagen jeg røyk inn på føden med rier. Jeg tror på det jallefall!!!!!!

Ha ha da satser vi på at jeg føder på lørdag - jippi!!!

Noen flere som følger med?

Ja ved fullmåne på sjukehusene skjer det mye rart...[:D]
På min avd blir det da bestandig travel natt! Og det kommer inn minst 1 pasient med epistaksis. (neseblødning) Slår aldri feil!!!

jeg spurte jordmor i dag under svangerskapskurset, og hun sa at de fører statistikk over fødsler i forhold til fullmåne, og de har funnet at det har ingenting å si... det eneste er at folk legger merke til det og husker det om det er fullmåne... Hun sa at det er en overtro som er nesten umulig å bli kvitt blant folk.

dar hørt det jeg også...stili om dere hadde fått på 9 mnd dagen!! Du ble gravid etter brylløpsnatten med andre ord??[;)] *romantisk!!!!!*

jeg gikk over tiden og hadde ingen tegn til fødsel da jeg var på kontroll om morgenen kl 10, kl 21 reiste vi på sykehuset for jeg var kvalm og hadde vondt i ryggen... 3cm åpning...og klokken 00.15 var tulla ute.. og det var FULLMÅNE... VET IKKE JEG..HEHE

min syklus er i allefall styrt av månen. jeg har el hver gang det er nymåne, så hvorfor skulle ikke fødsel også styres av månen?

ORIGINAL: førstegangsgravid

dar hørt det jeg også...stili om dere hadde fått på 9 mnd dagen!! Du ble gravid etter brylløpsnatten med andre ord??[;)] *romantisk!!!!!*

Tror ikke jeg ble gravid på bryllupsnatten - tok nemlig ut spiralen 5 dager etterpå. Men jeg tror det skjedde ved første anledning... Føder jeg på lørdag blir det jo litt før ul termin. Men det er jo litt herlig klisje da [:D]

Ja, det sies det at det har innvirkning.... Så da er det bare å håpe:)

ORIGINAL: trinemor79

jeg fikk 17.mai i 99.... mener å huske at pappa sa det var fullmåne da.

Hvordan var det å føde å ligge på sykehus 17.mai...du som har gjort det liksom...vil ikke!!!har nesten litt angst...hoff...del gjerne erfaringene dine med meg:):)

Når jeg fødte og kom inn på barsel snakket jeg med en jordmor der som tok meg med ut i gangen for å vise frem den tavla de hadde på veggen hvor de satt en rosa nål for jente og en blå for gutt.Hun pekte ut de nettene hvor det hadde vært fullmåne og da var det alltid mye fler fødsler enn de andre nettene.Jeg tror det har sin effekt!

ORIGINAL: Becca

ORIGINAL: trinemor79

jeg fikk 17.mai i 99.... mener å huske at pappa sa det var fullmåne da.

Hvordan var det å føde å ligge på sykehus 17.mai...du som har gjort det liksom...vil ikke!!!har nesten litt angst...hoff...del gjerne erfaringene dine med meg:):)

Jo, det var ganske fint det [:)] trodde jeg ville gå glipp av pappas hjemmelagde pinnekjøtt, men det fikk jeg servert på sykesenga[:D] Er nå verre med gutten min, å det å forklare han at det ikke er han alle lagger for[:D]
Må være kjipt å ha bursdag på en sånn dag å måtte gå i tog..

reiste inn første gangen på sykehuset ved fullmåne, men ble sendt hjem, så jeg fikk dagen etter fullmåne

jeg har også tro på full månen, har ett håp til helgen ja

Ja, jeg fødte hvertfall da det var fullmåne. Eilin kom og 15 dager før termin. Sykehuset var temmelig overfullt også, vi låg 6 stk på et 5 mannsrom!!

Jeg fødte på fullmåne, var fullt på føden og, hørt om flere som har født ved fullmåne,tror det har litt å si ja[:)]

EG HÅPER EG FÅR PÅ LØRDAG FOR IKKJE E DET BARE FULLMÅNE MEN EG HAR 24 ÅRS DAG DA..KRYSSER FINGRE OG TÆR...

Back
Topp