Fødsel ved fullmåne

katzi

Andre møte med forumet
Er det noen som trur på dette gamle kjerringrådet, å eventuelt har opplevd en fødsel på fullmåne?
Er visst fullmåne nå på onsdag, 31.Mars...jeg har termin 2. April, så er øitt spent på dette?
Trur dere at det kan ha noe innvirkning?
Søkte litt om dette på internett nå, å en plass sto det at det var ekstra beredskap på fødestuene ved fullmåne...

eg trur litt på det for sist sa bestemor mi detta og vatnet på guten min gjekk på den dagen det va fullmåne:) så vist det nå e full måne på onsdag da krysser eg fingrer og tær for at det skjer noe da for eg e drit lei nå:)

Det er fullmåne den 30 mars...
STår det på kalenderen her i allefall..
http://www.timeanddate.com/norsk/kalender.html
Jeg har tro på fullmåne.. Og de som har termin rundt deromkring, tror jeg har stor sjangs for å få da[:D]
Jeg tror jo selv at jeg får!! Hahahaha!![:D][8D] Men jeg har ikke termin før den 18. april.
[8D]

Hadde vært greit om det lå noe i det iallefall syntes jeg [:D]

Jepp, står den 30 på webkalenderen.no også[:)]

Jeg ønsker, håper og vil gjerne tro på at det skjer i morgen ved fullmåne, da har jeg jo termin også så hadde vært utrolig gøy[:D]

Det blir moro å se her inne[:)]

Jeg har sjekka når jeg fikk med første.. Og hun kom 7 dager etter fullmåne:)

Besteforeldrene her tror han kommer da, men for ikke å skuffe meg selv tenker jeg at dette bare er gammel overtro. Men er jo lov å håpe da [:)] Var noen som sa her en dag at det er et spseielt trykk på jorda de dagene [8|]

På føden hvor jeg tilhører har de knappenåler for hvor mange som blir født hver dag, og ved fullmåne er det mange fler som blir født enn til vanlig!!

På føden på Ahus har de flere fødsler ved fullmåne enn ellers.[;)][:D]Der har de også en tavle hvor de setter opp knappenåler ved fødsler og det var en klar overvekt når det var fullmåne...

Håpe ikkje det stemme iallefall. På onsdag når det er fullmåne skal eg og barnefar gifte oss, og i tillegg hadde mamma en drøm om at fødselen satte igang i kirka. Skummelt!

Jeg fødte tulla ved fullmåne. [:D]
Det var forresten på Ahus, og der var det så mange den natta, at de sendte meg hjem igjen til tross for at jenta kom 4 timer etterpå.

ORIGINAL: mamma_til_to

Jeg har også hørt om dette men det var en laaaaaang tråd om det inne på generell for en stund siden og da var det ei som la ut en kalender over en hel mnd fra ett sykehus hvor det var satt knappenåler på hver dag, 1 for hver baby og det var rimelig likt hele mnd så der stemte det ikke iallefall, men det er lov å håpe [;)]

sign, så nettop det samme da jeg var på føden på fredagen. de hadde også en slik liste men jordmor hadde ikke noe tro på det for det ble vist født like mye uunger under fullmåne, som det ellers gjør.. desverre[8D]

Jeg har ingen tro på fullmånen, dessverre..... Hatt termin noen dager før fullmåne 2 ganger før, og har mått satt igang fødselen 14 dager etter termin begge ganger.. Har termin til torsdag, men har liten tro på at det skjer noe i morgen heller...

Fødte på Ahus i april for 2 år siden, og da viste knappenålhodene ingen opphopning på fullmåne.. men det går jo an å håpe på bedre tilfeller i år.... [;)] Uansett, selv om vi er leie nå, så har vi aldri vært nærmere målet og babypremien!! [:D]

googla fullmånekalender, og fikk frem denne!

http://bojer.no/Axel/Kalendere/kal.juli08.shtml

sjekka datoen Haakon ble født, og jammen var det fullmåne!!! shit.. hehe

håper ikke det blir fødsel for min del i morgen, skal til sverige å handle vogn[;)]

----------------------------------------------------------------

nei, sjekka igjen.. den sorte rundingen var nymåne, ikke fullmåne..hehe[8D]

ORIGINAL: Lindus82

Hadde vært greit om det lå noe i det iallefall syntes jeg [:D]

Me too[;)]

Ja, håper d ligger noe i dette..skal ikke spøke med naturen.
Blir d fødsel på meg i morgen vil han komme 3 dager før termin...men innerst inne tviler jeg, for eldstejenta vår kom ikke før 5 dager etter termin. Så trur egentlig at jeg går over denne gangen også, men man vet jo aldri helt sikkert så.
Er veldig spent ihvertfall...

mens-terminen min er i morgen, så det blir jo spennende å se da om den er korrekt =)

Søsteren min fødte sin første datter på fullmånen og da var det fult på fødeavdelingen som hun fødte på. 

ORIGINAL: katzi

Er det noen som trur på dette gamle kjerringrådet, å eventuelt har opplevd en fødsel på fullmåne?
Er visst fullmåne nå på onsdag, 31.Mars...jeg har termin 2. April, så er øitt spent på dette?
Trur dere at det kan ha noe innvirkning?
Søkte litt om dette på internett nå, å en plass sto det at det var ekstra beredskap på fødestuene ved fullmåne...

har i helesvangerskaået hatt vondt i magen ved fullmåna...ha ikke sove på nettern med det

Back
Topp