Fødsel uten mannen?

Princess88

Glad i forumet
Samboer fikk tlf fra jobben om at han skal reise ut 21 desember og være borte til 4 januar! Dvs han er borte både jul, nyttår og sannsynligvis fødselen..
Termin er ikke før 12 januar, men mens termin er på julaften og storesøster kom 17 dager før tiden så tviler på at jeg går helt til termin!
Kjipt! :(

Blir nok slik her også. Enten kommer han hjem etter fødselen eller så reiser han ut noen dager etter :( får vite det i morgen kanskje

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Uff, for en lei situasjon! :( ingen mulighet til å snakke med sjefen om situasjonen da? Sender en stor klem <3

Mannen min skal ikke være med inn på selve fødselen da han kommer fra ett annet land hvor det ikke er tradisjon for at mannen er med.I tillegg har en slags redsel for sykehus da det i hjemlandet han har vært så som så på sykehusene.Så jeg skal Ha med tanta mi på selve fødselen :)

Jeg vet egentlig ikke om jeg VIL ha med mannen på fødsel..jaja..hormonella deVil men han har altså totalt angst for sykehus! Kjenner rare lukter,blir kvalm osv..Ikke takler han at jeg har vondt- reagerer med hva jeg ALLTID oppfatter som sinne og irritasjon- Det er mildt sagt ikke mye omsorg,støtte eller hjelp å få her i gården:) Han er nok best når babyen først er kommet ut.
Men som han sier "jeg må vel bare være med".

Her må han pent stille opp og har sagt han skal ta seg fri.... Men svigersøstra har sagt at hvis han ikke klarer det så kommer hun.... Så her er det i vart fall noen som blir med....

Jeg skal ha med mannen, men hvis ikke han hadde kunnet vet jeg sannelig ikke hva jeg ville gjort. Ville nok fått med meg ei venninne, tror jeg. Kanskje helst mamma.

Vi får håpe du går til bortimot termin denne gangen, slik at han får være med og du slipper å være alene :)

Uff kjip situasjon. Føler med deg. Har selv kjæreste som jobber langt unna, men han kan rekke det da, men bare vist fødselen drar ut i tid.
Håper det årdner seg for deg, er jo låv å håpe på at han rekker det :)

huff, så kjedelig:( Her skal samboeren være med.. Om ikke samboeren din rekker det, har du kanskje noen andre som skal være med? Krysser fingrene for at knøttet holder seg inne til termin!

Huff, så utruleg kipt!! Går det ikkje an å bruke noko ferie eller ulønna permisjon eller noko?
Kryssar fingrane for at du går til termin da, slik at han får være med! Håpar du får med deg ei venninne eller nokon andre du er komfortabel med å ha med deg viss ikkje.

Nå rr det avklart at min mann reiser ut og. Han kommer hjem en uke etter termin :( så jeg må klare meg uten han. Men vil heller ha 4 uker med han og småen enn bare noen dager. For reiser ikke han nå måtte han ha reist en uke etter termin

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Det var da kjipt, du vet at mannen har rett på 14 dagers perm ifm fødsel??? Men er arb.giver som bestemmer om det er lønnet eller ikke...

Her så kommer gubben hjem 21 desember.... har termin 11 januar og han skal egentli ikke ut før 17 januar og er da på jobb 2 uker(han jobber offshore-plattform), men får perm de to ukene(som vil si 14 dager) så han på en måte hopper over den turen så han skal da kke ut før nermere 1 mars :D :D :D av de 14 dagene er det 5 dager han får lønnet... men tror ikke det blir krise pga han hadde en uke overtid for noen uker siden+får dobbelt lønn når den tid kommer at han skal ha pappaperm(fordi han tar perm i de ukene han har fri)

Ja ganske kjipt! Joda, har min mor som kan være med om han ikke er hjemme :)
Vet han har krav på 14 dagers perm, men er ikke det etter at babyen har kommet?
Det som er tingen her er at han ble nødpermitert etter noe trøbbel med plattformen forrige tur så han sier ja for å ikke havne bakerst på lista. nå kommer han jo inn i rotasjon igjen og vi har søkt lån og er på jakt etter hus/ leilighet så da er det ikke så bra om han er permittert!

Så får bare krysse fingrene for at han er hjemme, ellers har jeg et godt forhold til min mor så hun blir en god reserve :) (+ at hun har kjempelyst til å være med uansett om samboer er med eller ikke, hehe)

Du får rigge til et kamera omtrent der du ville hatt han og sette på opptak:) dersom han ikke rekker det altså- håper selvfølgelig for deres del at han rekker det men uansett- viktigste tiden kommer etterpå:)

ah... ang de 14 dagene med perm ifm fødsel så fikk vi/han bekjed at siden termin var så nært utreise, så skulle han få perm i de 14 dagene den turen varer å få 5 dager betalt... er jo i grunn litt vanskeli å skal si fra den og den datoen pga er jo ikke sikkert junior kommer på termin, kan jo liksågodt være to uker før eller 1 uke etter termin:P Men uansett når han kommer så får han perm for turen som egentli begynner den 17... :) så er vel heldig sånsett... han jobber forresten på Valhall(BP), innleid via Norseoffshore....

Back
Topp