Fødsel som starter uten noe forvarsel?

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Sitter her og tenker litt på det dom skal komme (termin om 8 dager). Sist jeg var gravid så startet fødselen forholdsvis brått, ved at jeg våknet av første rie kl.0130, og da gikk det slag i slag til storebror var ute kl.12. Men når jeg tenker meg om så fikk jeg jo forvarsel i form av veldig mye murringer dagen før, og til og med en liten blødning som jeg nesten hadde glemt.

Det jeg lurer på nå er; Er det noen som har blitt totalt overrasket over at fødselen har startet? Som ikke nødvendigvis har merket noe endring den samme dagen før det plutselig satte igang? Jeg har jo masse kynnere og stikkinger i underlivet, men det har jeg jo hatt lenge. Burde jeg regne med noe forvarsel eller kan det like gjerne bare "smelle"?:)
 
Første gangen gikk slimproppen 2 dager før, ellers kan jeg ikke huske noen "forvarsler". Gikk dog med rier i 32 timer til sammen, så fikk god til til å tenke meg om for å si det slik. Andre førsel startet uten noen tegn på at noe var på gang - fikk rier kl 24:00, dro på sykehuset i 7 tida og kl 14 var han ute, så det tok sin tid da også... Så jeg regner med at riene bare vil komme en gang, og så er jeg igang igjen...
 
Første gang gikk vannet mitt om morgenen, uten noen forvarsel som jeg kan huske.. spent på hvordan det blir denne gangen, første ble også født i uke 37 så merker jeg begynner og bli utålmodig :p
 
Første gang gikk vannet mitt om morgenen, uten noen forvarsel som jeg kan huske.. spent på hvordan det blir denne gangen, første ble også født i uke 37 så merker jeg begynner og bli utålmodig :p
Samme som skjedde med meg :) Jeg håper vannet går først denne gangen også. Syns det var grei forvarsel det.
 
Vannet gikk 2 dager før termin. :)
Nå er det 2 uker til termin. Har hatt kynnere i mange mnd og vonde stikninger spesielt siste mnd, men ellers skjer det fint lite, gitt.
Det er så spennende å gå og vente!
 
Dette skjedde meg. Vannet gikk kl 4 om natten uten noen forvarsler, 5 1/2 time etter var hun ute :p
 
Ja det er det samme her, kynnere siden uke 16-17! Vi får bare vente i spenning :)
 
Vannet gikk med førstemann, men andre og tredje startet med rier....
 
her kom riene som kasta på klokka 22.30.. hadde vært hos jordmor to dager før og hu strippa meg, men større forskjeller egentlig før det virkelig smalt.. kom inn på sjukehuset ca halv1 med 7 cm åpning, vannet blei tatt ca kl 01 og 01.54 var han ute.. veldig intenst, men håper det ikke blir så veldig ulikt, en drømmefødsel egentlig :D
 
  • Liker
Reactions: Sam
Back
Topp