Fødsel på Haukeland..

PanserMarte

Flørter med forumet
Til dere som skal føde på Haukeland... Vil dere på Storken eller på føden - og hvorfor? Hører gjerne fra dere som har erfaringer fra en eller begge steder og!

Selv heller jeg mot Storken om jeg får velge og jeg er komplikasjonsfri selfølgelig.

Jeg tenker storken, og det sa også jordmor var mest sannsynlig ble:)
Har hatt null komplikasjoner så langt i svangerskapet. Videre ønsker jeg/vi en mest mulig naturlig fødsel:)

Jeg hadde en fin opplevelse på Storken med første. Jeg var på omvisning i forkant og synes helt klart at Storken har en mer beroligende atmosfære. Ikke mange unødvendige skjermer og instrumenter på rommene osv.
Vi var så heldige at vi var de eneste som fødte den dagen, så hadde jordmor+jordmorstudent tilstede nesten hele tiden. Fødselen endte med vakum og klipp, og da kom det en fødselslege opp for å ta seg av det - helt udramatisk!
Håper jeg får muligheten til å føde på Storken med nestemann også :)

Jeg tenker meg på føden:) Ja takk til epidural og full overvåkning over at lillegutt har det bra :)
Jeg behøver ikke mer smerte enn nødvendig. Jeg ser ikke helt poenget med å lide meg gjennom en hel fødsel.. Smerte er smerte.
Men all creds til dere som fikser det!
For meg blir det litt som å skulle gå til tannlegen å borre "naturlig". Bare det er flisespikkeri i forhold ;)

Fra mobilen :-)

Jeg har født to ganger på føden, særlig første gang var det fullt kjør både på storken og føden, men vi merket ingenting - det var en rolig og god atmosfære der begge gangene - og helt fantastiske jordmødre :) Jeg fikk ikke lov å velge da, pga arvelig høyere risiko for blodpropp (leiden mutasjon), så hadde jeg fått velge hadde jeg kanskje valgt storken første gang, men synes som sagt det var helt topp på føden!

Barsel derimot... Ikke fullt så fan - verken av barnepleiere eller stemningen.. Veldig travel og klinisk på en måte... Følte de som jobbet der glemte litt ut at vi var mennesker som lå der :/

Og det går fint (for de som enten ikke får plass på storken eller som ikke kan, som meg) å ha en rolig og naturlig fødsel uten medikamenter osv på føden også :)

Jeg har født to ganger på føden, særlig første gang var det fullt kjør både på storken og føden, men vi merket ingenting - det var en rolig og god atmosfære der begge gangene - og helt fantastiske jordmødre :) Jeg fikk ikke lov å velge da, pga arvelig høyere risiko for blodpropp (leiden mutasjon), så hadde jeg fått velge hadde jeg kanskje valgt storken første gang, men synes som sagt det var helt topp på føden!

Barsel derimot... Ikke fullt så fan - verken av barnepleiere eller stemningen.. Veldig travel og klinisk på en måte... Følte de som jobbet der glemte litt ut at vi var mennesker som lå der :/
Har ikke født der selv, men mange venninner og bekjente, og de har sagt akkurat det samme.. Følte seg bortimot på et rullebånd..

Jeg tenker meg på føden:) Ja takk til epidural og full overvåkning over at lillegutt har det bra :)
Jeg behøver ikke mer smerte enn nødvendig. Jeg ser ikke helt poenget med å lide meg gjennom en hel fødsel.. Smerte er smerte.
Men all creds til dere som fikser det!
For meg blir det litt som å skulle gå til tannlegen å borre "naturlig". Bare det er flisespikkeri i forhold ;)

Fra mobilen :)

akkurat sånn tenker jeg også:) men nå er jeg førstegangs og ingen peiling på hva jeg kommer til

Har ikke født der selv, men mange venninner og bekjente, og de har sagt akkurat det samme.. Følte seg bortimot på et rullebånd..

Jeg har også hørt mange si det samme.. Klagde litt til jm som jeg gikk til i svskapet andre gang og hun sa at det var faktisk et problem.. Særlig ett skift var litt lite medmennesklige, sa hun - og det erfarte jeg.. feks jeg spurte om hjelp til å legge til (amming) med førstemann, hun tok bare tak i puppen og drog (!) til, stappet den i munnen på han og gikk uten et ord.. Babyen fikk mat, men jeg lærte ingenting, fikk vondt (puppene skal jo ikke dras i vel!!) og følte meg påkjørt rett og slett :( Det var flere andre episoder også.

Jeg har også hørt mange si det samme.. Klagde litt til jm som jeg gikk til i svskapet andre gang og hun sa at det var faktisk et problem.. Særlig ett skift var litt lite medmennesklige, sa hun - og det erfarte jeg.. feks jeg spurte om hjelp til å legge til (amming) med førstemann, hun tok bare tak i puppen og drog (!) til, stappet den i munnen på han og gikk uten et ord.. Babyen fikk mat, men jeg lærte ingenting, fikk vondt (puppene skal jo ikke dras i vel!!) og følte meg påkjørt rett og slett :( Det var flere andre episoder også.

Hørtes absolutt ikke trivelig ut! De er jo øm nok fra før av.. Syns de bør klistre på seg ett vennlig smil når de jobber med det de gjør :)

Fra mobilen :-)

Fødte på Storken sist og det var en veldig fin opplevelse. Skal på Føden neste gang, for fødselen min egnet seg ikke egentlig til Storken, og det er sikkert helt fint det også. Mindre sterilt på Storken...

Hørtes absolutt ikke trivelig ut! De er jo øm nok fra før av.. Syns de bør klistre på seg ett vennlig smil når de jobber med det de gjør :)

Fra mobilen :)

Nå er det jo over tre år siden jeg var der sist, så kan godt være ting har forandret seg :) Håper dere som skal føde der nå og skal ligge på barsel får en fin opplevelse! :) Og om man tør si fra tror jeg nok alt går mye greiere, jeg er litt beskjeden..

Jeg var på føden sist.. ville helst det. Jeg blir ikke skremt av at babyen blir monitorert og fulgt nøye med :) Fødselen sist ble langvarig og jeg fikk epidural. Det var himmel :) Jeg ser for meg at det er en ¨barriere¨ for å bli overført fra storken til føden når man først er på storken. De har veldig fine rom der, og noen har også badekar. Håper denne gangen at fødselen ikke blir langvarig og at jeg kan føde uten epidural, men jeg vil helst på føden fra starten av.

Back
Topp