Fødsel på gang?

Håpfor2020

Flørter med forumet
Er i uke 34+3 idag. I uke 32 hadde jeg blodig utflod, var til sjekk men ingen tegn til prematur fødsel. Etter dette begynte jeg å få mer og vonde kynnere. 1 uke siden idag (uke 33) så gikk slimproppen! Og nå 1 uke senere så plages jeg med mer og mer nedpress og kynnere, noen av kynnerne er vonde og stikning i lysken og mye Symfyse-smerter?? Mulig han ligger veldig langt nede nå og derfor jeg har disse Symfyse smertene? Har mye mensensmerter, vanskelig å skille mellom mensensmerter og kynnere for tiden, er det kanskje maserier? Hvordan skal jeg tolke alt dette?? Kan det være tegn til at fødselen er nær?? Eller at kroppen forbereder seg til fødselen?
 
Er i uke 34+3 idag. I uke 32 hadde jeg blodig utflod, var til sjekk men ingen tegn til prematur fødsel. Etter dette begynte jeg å få mer og vonde kynnere. 1 uke siden idag (uke 33) så gikk slimproppen! Og nå 1 uke senere så plages jeg med mer og mer nedpress og kynnere, noen av kynnerne er vonde og stikning i lysken og mye Symfyse-smerter?? Mulig han ligger veldig langt nede nå og derfor jeg har disse Symfyse smertene? Har mye mensensmerter, vanskelig å skille mellom mensensmerter og kynnere for tiden, er det kanskje maserier? Hvordan skal jeg tolke alt dette?? Kan det være tegn til at fødselen er nær?? Eller at kroppen forbereder seg til fødselen?
Jeg synes du skal ringe føden og si hvordan du har det. Så får du god hjelp og veiledning uansett hva. ❤️ Kanskje de har noe i journalen fra sist du var inne?
 
Hvis du er usikker så bør du ringe føden, de kan gi deg svaret med en sjekk☺️

Når det er sagt plages mange av modning de siste ukene, selv hadde jeg regelmessige kynnere/maserier de siste fem ukene med forrigemann, hver eneste natt. De tok seg aldri opp i styrke og var bare plagsomme natten gjennom. Jeg var inne til sjekk en gang, og de gjorde ingenting for modningen. To dager før termin gikk slimproppen og var blodstriper i, også fikk jeg endelig skikkelige rier ca et døgn etterpå. Gutten var ute på termin:happy:
 
Vanskelig å svare på.. det kan være starten på noe, og det kan gå mange uker.. hadde ringt føden å hørt hva de sier :)
 
Sniker... ring føden.

jeg vebter nr tre. Å har slitt mye med kynnere. Både andre og dette svangerskapet. For to uker siden startet veldig vonde kynnere som ikke ga seg. Da mener jeg ubehagelig vonde ikke bare plagsomme. Etter tre dager ringte jeg til føden for klarte ikke spise av hvor vonde kynnerne er. Fikk tett og god oppfølging. Måtte registrere antall kynnere i to timer. Varighet og hyppighet. De valgte etter to timer å ha meg på observasjon. De sjekket meg grundig med UL, innvendig og utvendig. Fostervannlekkasje, lengde på livmoråpning osv. De var redd for at det var kynnere som var gått over til premature rier. Det ble heldigvis avkrefta og følte meg trygg når eg gikk der fra. Men fått kalt beskjed om å ringe inn om det tar seg opp igjen.

så mitt tips. Ring føden! Snakk med jordmor. Innimellom kan man være uheldig å møte på feil person. Men de aller fleste er nok dyktige og tar man på alvor! Å det er betryggende pg godt.
 
Er i uke 34+3 idag. I uke 32 hadde jeg blodig utflod, var til sjekk men ingen tegn til prematur fødsel. Etter dette begynte jeg å få mer og vonde kynnere. 1 uke siden idag (uke 33) så gikk slimproppen! Og nå 1 uke senere så plages jeg med mer og mer nedpress og kynnere, noen av kynnerne er vonde og stikning i lysken og mye Symfyse-smerter?? Mulig han ligger veldig langt nede nå og derfor jeg har disse Symfyse smertene? Har mye mensensmerter, vanskelig å skille mellom mensensmerter og kynnere for tiden, er det kanskje maserier? Hvordan skal jeg tolke alt dette?? Kan det være tegn til at fødselen er nær?? Eller at kroppen forbereder seg til fødselen?

hvordan går det?
 
Back
Topp