Fødsel og mann

jc

Gift med forumet
MÅ mannen deres være med? Eller har de et valg?

Når vi skulle ha storebror så sa jeg at han må ikke, men helst. Jeg har en mann som har svimt av i tannlegestolen...så vet at han ikke liker slike ting.

Har jo hørt om de menn som blir ganske traumatisert av en fødsel. Skjønner det godt, kan jo ikke gjøre noen ting for at smertene til deres kjære skal bli borte.

Så hva hadde du sagt om din mann ikke ville være med?

Jeg gav han valget sist som sagt, men han ble med. Satt godt planta i en lenestol i bakkant ;) Syns det var helt greit, jeg var nesten mer bekymret for han enn meg selv... :p Jeg hadde epidural så det gikk jo veldig greit, men på slutten ble det en del stress da guttungen måtte ut med tang.

Denne gang har jeg ikke gitt han valget, for nå vet jeg at han klarer det fint (han svimte nesten av når han fikk guttungen i armene xsmile8 ). så har han ikke uttrykt noen tvil denne gang heller :)

Han var med sist gang. men hadde han nektet så hadde jeg tatt med noen andre. Han var super flikn og hjelpsom. Så denne gangen slipper han ikke unna! Jeg måå ha han der! (vist han rekker og komme frem da.. jobber langt unna)

Hvis han ikke ville så ville jeg nok ikke tvingt han:) Min gubbe har skikkelig angst for sykehus,smerter osv..rart for han er ellers langt ifra noen pingle:) Men akkurat dette vil han visst ha med seg så da så!
Vi driver også med sau så vi har jo mange timers trening som jordmødre:)) Faktisk utrolig mye som er likt.. særlig dette med åpningsfase,utdrivning,rier,førstegangsfødene,amming,råmelk,fostervannets tilstand:) Eneste vi er mer brutale mot sauene om lammene "sitter fast" da må man bare ta i!
Ja så roter jeg meg bort igjen..sorry..må være noe med tåka som kommer snikende..

Eneste jeg ønsker av gubben før fødsel er å "teste" litt stillinger samt gjøre han helt klar på at jeg vil trenge støtte og klut selv om jeg høres sint ut eller har vondt:)

Min må , men han er så hardbarket og tøff så det vet jeg han klarer og jeg har fått ett sterkt inntrykk av at han vil også være med så :D

Det har ikke vært tvil fra hans side helt fra starten at han skal være med på fødselen. Men om han virkelig hadde nektet å være med hadde jeg nok tatt med meg søsteren min.

jeg fødte uten han første gang. Da var han på jobb og rakk ikke frem. Men har aldri vært noe tvil om at han skal være med om han rekker det. Men hadde nok ikke tvunget han om han absolutt ikke ville. Hadde nok bedt han om å prøve så kunne han heller gått om det ble for mye.

Min SKAL være med,det har aldri vært tvil fra noen av oss sin side.Men jeg hadde dratt han med meg om han hadde vært usikker,bedre om han må gå ut under fødselen enn at han ikke hadde prøvd i det hele tatt. Da kan han hvertfall si at det var noe han prøvde,og det er det eneste jeg kan forlange.

• Liker
Reactions: jc
Min mann ønsker av hele sitt hjerte å være med, men jobbsituasjonen kan forhindre det. Isåfall føder jeg alene.

syns det er egoistisk å ikke være med for å være helt ærlig! ser mange sier de ikke tåler ditt og datt, men hva faen skal vi igjennom da!? De har vel laga baby like mye som oss? Nei, minste de kan gjøre er å støtte oss gjennom dette! Her har han selv aldri vært i tvil, vil ikke gå glipp av ungene sine sin fødsel for alt i verden.

syns det er egoistisk å ikke være med for å være helt ærlig! ser mange sier de ikke tåler ditt og datt, men hva faen skal vi igjennom da!? De har vel laga baby like mye som oss? Nei, minste de kan gjøre er å støtte oss gjennom dette! Her har han selv aldri vært i tvil, vil ikke gå glipp av ungene sine sin fødsel for alt i verden.
Jeg er i utgangspunktet enig med deg. Men det er faktisk menn som blir skikkelig traumatisert av å se sin kjære i en slik situasjon.
Da er det litt dumt at vi skal triumfere gjennom at de skal være med koste hva det koste ville...
Det er jo de som får ødelagt samlivet etterpå. Da syns jeg faktisk ikke at det handler om å være egoistisk.

Min må være med hvis han er hjemme.. Men han reiser 2 uker på jobb 21 des, så det er ikke helt sikkert at han er hjemme når det skjer
Han var med forrige gang og klarte seg helt fint, så hvis han er hjemme slipper han ikke unna ;)

Han har ikke noe valg!!!! Men hvis han faller helt sammen så har jeg muligheten å få dit søstra hans..

Min er veldig nysgjerrig av seg, så han synes det er spennende å få være med. Men han er ekstremt pliktoppfyllende i forhold til jobben sin, så han drar ikke derfra før han må o_O

Nå har han vært med meg 3 ganger før og jeg vil uansett gjøre jobben alene, bare han er i nærheten. Vil jo dele i det første øyeblikket og den første stunden med babyen sammen med han. Fødsels- og riearbeidet gjør jeg best alene xsmile5

Han skal være med, selv om første gang holdt det på å bli for mye for han. Men han var den som fikk meg til å konsentrere meg. Andre gang så var det haste ks og da rakk han ikke, så denne gangen så vil han være med og vet hva han går inn i.

Back
Topp