Fødsel og fullmåne?

Mammatiltogutter987

Glad i forumet
Julegavene 2019
❤️Mailykke 2022❤️
Har dere noe tro på dette med at det er flere fødsler rundt fullmåne?
 Ser det er fullmåne 3 dager før jeg har termin. Blir spennende å se om det kanskje ligger noe i det og han kommer rundt fullmånen[:)]

Hehe, har faktisk tenkt på det! Har termin 26.april, å den 28 er det fullmåne![:)] Undrer om hun kommer da.. Sies det ikke at det fødes flere under fullmåne?

Sies jo at det skal ha innvirkning og at det fødes flere barn når det er fullmåne. Jeg aner ikke om det er fullmåne noen tid rundt min termin - blir jo spennende å se uansett [:D]

Mange som sier det har noe å si om det er fullmåne:)
Jeg reagerer veeeeldig på fullmåne og tordenvær ellers, så blir ikke forundra om det skjer noe under fullmåne her i gården... :)

Ser ut som om det er fullmåne den 30mars og den 28 april så da får vi følge med [:D]

har ikke hørt om detta før jeg[8|] At det fødes flere barn ved fullmåne? Spennende å se... :)

ORIGINAL: Lisbetgr

Har dere noe tro på dette med at det er flere fødsler rundt fullmåne?
Ser det er fullmåne 3 dager før jeg har termin. Blir spennende å se om det kanskje ligger noe i det og han kommer rundt fullmånen[:)]

Niks.. Det har de holdt oversikt over på føden her i Tromsø i mange år, og det har ingen sammenheng. Fødsler hoper seg opp på visse datoer, men de har ingen sammenheng med fullmåne.

Jeg har lest noen om at månen påvirker magnetfeltet på jorda og at det derfor påvirker fødsler akkurat som mange (inkludert meg) sliter med søvn fullmånenatta eller uro/stress/depresjon.
Det sies jo også at om månen kommer for nærme jorda vil det påvirke havstrømmene og havet vil stige.
Ganske interessant egentlig[:)]
Fant imidlertid en artikkel om fullmånefødsel på Paganisforbundet. Moro lesning da det også gis rare eksempler på ritualer etc for å sette igang fødselen. Noe for de som tror på kjærringråd osv[;)]
http://paganistforbundet.org/artikler/tigangerfullmaane2.html

Leste om det i stad og det stod at det var oftere vannavgang når det var fullmåne... så kan jo hende det har noen innvirkning. [8|]

Mulig. når vet ikke jeg når det er fullmåne i forbindelse med min termin da men.. Det er jo bevist at hester ofte føder rundt fullmåne, så hvorfor ikke..

Fullmåne, mørkmåne...

Jeg har (mens)termin 11.april, 3 dager før mørkmåne/svartmåne (nymåne). I følge månesyklusenes påvirkning føler man seg gjerne generelt mer slapp og tappet for energi denne periode. Godt å vite med tanke på fødsel, neh? *sukk...*

ORIGINAL: LindaH84

ORIGINAL: inamaria

Mulig. når vet ikke jeg når det er fullmåne i forbindelse med min termin da men.. Det er jo bevist at hester ofte føder rundt fullmåne, så hvorfor ikke..

Det er like mye bullshit at hester føder rundt fullmåne som mennesker... Jaggu mange føll vi har venta på her rundt fullmåne, men ingen har kommet i nærheten av fullmånen gitt...

haha, ja, nå har ikke jeg noen hester, så jeg skal ikke være påståelig [8D] var bare ei jeg gikk skole med en gang som prata mye om det..

Jeg tror nok litt på dette. Kommende storesøster her i huset ble laget, og kom til verden akkurat på fullmåne[:D]

På føden i molde så har de en kalender over hele året. Der er det gule nåler der det er fullmåne. Har vert å tittet på den hver gang jeg har vert der. Og aldri har jeg sett noe til flere fødsler på dager der det er gule nåler (fullmåne) MEN de to-tre dagene etter har det alltid vert flere fødsler en alle andre datoer. Så noe kan det jo ligge i det.

Back
Topp