Fødsel og foreldrekurs.

Anniegirl83

Hestejente til hjerterota :-)
Junibarna 2015
Mest vanlig er det vel at begge ventende foreldre drar på dette, men jeg vet at hvis jeg skal få med meg min må jeg lenke han fast i bilen.. :laughing002 Han er virkelig ikke typen til denne type greie,- ikke jeg heller, men jeg er nok litt mer innstillt på det likevel for å få mest mulig info. Noen som har vært på noen av disse kursene? Alene? Var det noen som var der alene om ikke dere selv?

Jeg fikk med meg min mann, og det var kun par da vi var der. Men jordmor sa at det var sjeldent at det bare var par der. Det skal jo ofte passe inn med jobb o.l.

Felles prosjekt og felles kurs :) Det var en som var alene på vårt kurs, ellers var det par. Ville gått alene hvis mannen hadde måttet jobbe eller noe annet

Var ikke på kurs, men begge var på fødselssamtale hos jordmor på helsestasjonen. Trodde ikke kurs var så vanlig...? Litt sånn amerikansk film med pusteøvelser og øve på stillinger! :p :D

Haha, det er litt det jeg har sett for meg også med pusteøvelser osv, og ser for meg det som litt kleint, selv om jeg skal jo gjennom examen senere ;-) tror jeg vertfall skal melde meg på, så får vi se om far blir med eller ikke. Tenkte det var sånn at alle var par uansett og at man kanskje ble sett litt rart på om man kom alene.. :-P

Haha, det er litt det jeg har sett for meg også med pusteøvelser osv, og ser for meg det som litt kleint, selv om jeg skal jo gjennom examen senere ;-) tror jeg vertfall skal melde meg på, så får vi se om far blir med eller ikke. Tenkte det var sånn at alle var par uansett og at man kanskje ble sett litt rart på om man kom alene.. :-P
Vi fikk masse info, men det var ingen pusteøvelser eller slikt. Kjekt å lære det da.

Sikkert mange alenemødre som da naturlig nok drar alene. Noen har kanskje ikke barnevakt til eldre søsken og må dra alene (kan jo hende de er førstegangsfødende og ikke har gått sånn kurs før selv om de har barn).

Kanskje mannen din har samme oppfatning som deg om at disse kursene er som på film. Kleine pusteøvelser og videoer av fødsler. Kanskje hvis han får et mer realistisk bilde av hva det er så kanskje han blir med. Si at du ønsker at han også får informasjon siden han skal være med deg under fødselen.

Var ikke noe pusteøvelser her i hvertfall. Kun informasjon, var alenemødre der også. :)

Var kun informasjon på kurset. Jeg var alene på kurset og omvisning på føden. Mannen orket ikke :p jeg var da den eneste som var alene, resten var par

Jeg var alene på kurs, for mannen jobbet. Bor på et mindre sted, og det var koselig å møte de som jeg skulle i barselgruppe med. Vi ble en fin gjeng! Denne gangen fikk jeg bare vært med på en kurskveld, så har ikke blitt kjent med noen nye, men det kommer vel. Her hos oss er kurset informativt, men mest sosialt. :)

Back
Topp