Fødsel og bekken plager

julestjerne

Blir kjent med forumet
Hei! Det er enda 8 uker til jeg har termin, men det går fort...[:)] Lurer bare på hvordan fødselen blir, om jeg får mer vondt når jeg har bekkenløsning? Noen son vet? Takker for svar, ha en fin dag i sola [:D]

Jeg har bekkenløsning, men hadde en flott fødsel jeg [:D]

hadde bekkenløsning fra 4. mnd, men blei eit nytt menneske etter at eg fekk låne eit bekkenbelte på helsestasjonen. stramma det godt rundt baken og gjekk tur som berre det. hadde ingen smerter i bekkenet under fødselen, men desto vondt i baken. låg på sida i senga til 5 min før eg fødde. kunne stå og ta på meg sokkene dagen etter eg hadde fødd. ganske deilig følelse!!![;)]

jeg hadde bekkenløsning og d asa jordmor at jeg helst ikke skulle holde bena oppe selv under fødselen for det kunne forværre bekkeløsningen etter fødsel.-....  jeg lå med bena opp jeg for vi rakk ikke gjøre noe annet, og jeg  hadde smerter i 2 måneder etter fødsel!!!!!!  jordmødrene vet hva du bør og hva du ikke bør gjøre når alt står på. 

Jeg hadde sterk bekkenløsning da jeg fikk gutten min for snart 3 år siden. Hadde sittet/ligget mer eller mindre i 2-3 mnd før han kom. Men det gjorde ingenting i forhold til fødselen. Kunne ikke stå, og hadde en til å holde bena mine.
Noen sier at når man har bekkenløsning går fødselen lettere, for man er allerede "åpen" i bekkenet. Det tror jeg stemmer. Jeg hadde en veldig lett fødsel. Men hadde bekkenløsning ett halvt år etter. Gikk i perioder på krykker. Men det kom av at jeg ikke tok hensyn til bekkenet mitt, begynte blant annet å pusse opp....
Jeg ville ikke sjenka bekkenet en tanke i forhold til fødselen, det går BRA!

jeg vet ikke om jeg hadde bekknløsning da jeg gikk gravid for 5 år siden.. det kjentes ut som at "skam-beinet" fremmi der var kløvent..delt i to.. hadde det sli i mange år etter, når jeg fekt holder en brusflaske mellom lårene, å klemmer til forå åpne, så river det skikkelig.. jeg hadde problemer med å løfte føtterne og, da jeg var høygravid.
men vet fremdeles ikke om det var bekkenløsning

jeg hadde også bekkenløsning fra uke 20.. men tror ikke de hadde de helt store å bety under fødselen..
men ble heldigvis helt kvitt de etterpå..
lykke til;)

Jeg hadde også bekkenløsning, fra uke 9 sist gang-og uke 5 denne gang) men hadde ikke noe å si på fødselen. Eneste gangen jeg merket det der var når de ville ha beina mine opp i sånn dingser på sidene når de skulle sy-det var ikke noen bra stilling for bekkenet.
Lykke til

Back
Topp