Fødsel og barnevakt (inspirert)

siljeheleen

Glad i forumet
Ble litt inspirert av den "Barn med på fødsel"-debatten her inne...

Hva gjør man om fødselen plutselig starter, og man ikke får barnevakt for barnet man allerede har?

Jeg har fått streng beskjed om at når jeg kjenner noen tegn til at fødselen nærmer seg, skal jeg rett inn på sykehuset med en gang... Hva i all verden gjør jeg da om ingen av de som eventuelt skal passe vesla er hjemme? Er ikke sikkert jeg rekker å ringe rundt og styre for å finne noen til å passe henne [8D]

Noen som har vært i den situasjonen før?
Eller hva ville dere gjort? [8D]

Da hadde jeg prøvd å avtale med naboer eller lignende. Men får du ikke tak i noen må hun jo bli med, så får evt. ambulansen eller hvem som frakter deg ringe rundt. Skriv ned nummerne på personer som kan pase henne på et ark[:)]

Da ville jeg tatt med barnet og latt pappaen passe barnet på gangen under selve fødselen...

Om du har en partner med i bildet så bør han kanskje ta barnet da?

Har ikke vært i den situasjonen før, men i mitt tilfelle så hadde pappaen blitt hjemme med henne.
Kan ikke bortprioritere barnet man har fra før bare fordi det kommer en ny [;)]
Men satser på at det ikke blir noe problem hvor hverken meg eller deg.. hehe [:D]

ORIGINAL: Rattatai

Om du har en partner med i bildet så bør han kanskje ta barnet da?

signere den

Jeg tviler på at det kommer til å bli noe problem, altså [8D] Jeg tenkte bare HVIS det skulle skje, selv om det er lite sannsynlig... he he...

Men ja, jeg har samboer og han tar seg selvfølgelig av henne - men jeg vil jo gjerne ha han med på fødselen også, og (uten ambulanse iallfall) kommer jeg meg ingen plass uten han [8D] Men hadde vi kommet i den situasjonen så regner jeg med at vi hadde tatt henne med til sykehuset, og så hadde han tatt seg av henne der frem til noen andre kunne kommet å henta henne [:)] Vi har jo begge to foreldrene våre i nærheten, og OM det skulle vært umulig for de å ha henne så har vi selvfølgelig annen familie og venner også [:)]

Da har du ødelagt barnet ditt for livet tydeligvis[8D]

ORIGINAL: Lilletrille

Da har du ødelagt barnet ditt for livet tydeligvis[8D]

Ha ha, nei er du gal [8D] Vi tar henne selvfølgelig ikke med INN på fødestuen, og jeg regner med at det ikke skjer sååå fort. Men siden det gikk så raskt med meg under sist fødsel, sier de at jeg bør komme inn med en gang jeg kjenner noe - men det kan jo likevel ta mange timer, så vi kan jo eventuelt sitte i kiosken på sykehuset eller noe. Aldri i verden om hun får være med inn når jeg skal føde, eller se meg når jeg er på mitt verste [8D]

Back
Topp