Fødsel og ammekurs

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
Har dere og fått tilbud om fødsel og amme kurs hos jordmor ? :)
Her starter der litt nærmer våren igjen , er 22+1 i dag..
noen som vet hva man gjør?
Ja vet jo at det er for og forberede seg til fødsel og amming da ;)

Hmm var hos jordmor på A hus i dag pga tett oppfølging med tanke på epilipsi osv.hun nevnte ikke noe om det faktisk var bare sykt opptatt av at jeg fikk rutiner på amming angående tidspunkter ca vær 3 time uansett om ungen vil Eller ikke, så jeg får nok søvn. Måtte le litt ser det for meg at babygutt bryr seg om det :hilarious:

Blitt tilbudt ammekurs hos jordmor på helsestasjonen. De har kurs uten påmelding, så man må bare komme. Jeg ble anbefalt å være med nå i februar eller i mars. Føler det er tidlig, men det var av erfaring om at det er mye annet som tar fokus på slutten at hun anbefalte det. Nå er jeg førstegangs så vet ikke helt hva jeg mener om det. Jeg skal føde på Ahus og de har fødselskurs som koster 850kr. Ikke fått med meg noen andre muligheter i mitt område.

Ikke hørt noe om det her.

Var på ammekurs när jag var gravid med första. Kan inte säga att det gav mig så mycket. Jag tror mer på selvregulerte babyer än på klockan när det gäller amming, och så var det ett evinnerligt mas, och tuuusen tips och goda råd när förste man var ute. Var först när vi kom hem och jag fick lov å känna efter själv och fick fred og ro som ammingen gick sig till. Man må lita på att kroppen och babyen lär känna varandra. Jag skal ikke ta emot besök hemma ihvertfall de to första ukerne, og så får nära och kära komma efter att vi själva har landat lite.

Födselsförberedande kurs var jag aldrig på och är heller inget jag har saknat. Mannen och jag har pratat igenom ting och med tredjeman föler jag både att jag vet vad jag vill och inte, och att han vet hur han skal förhålla sig till mina önsker når det står på. Men det är helt säkert nyttigt for noen! Däremot anbefaller jag rundtur på sykehuset noen uker för födsel. Väldigt betryggende å vite vilken vei man skal gå när man kommer in med rier i sin egen värld

Blitt tilbudt ammekurs hos jordmor på helsestasjonen. De har kurs uten påmelding, så man må bare komme. Jeg ble anbefalt å være med nå i februar eller i mars. Føler det er tidlig, men det var av erfaring om at det er mye annet som tar fokus på slutten at hun anbefalte det. Nå er jeg førstegangs så vet ikke helt hva jeg mener om det. Jeg skal føde på Ahus og de har fødselskurs som koster 850kr. Ikke fått med meg noen andre muligheter i mitt område.
Her er det gratis, og skulle bare møte opp, hun skulle sende meg tidene.. hun sa det begynte på våren ... så da tenker jeg april ca

Her arrangerer kommunen jevnlig gratis fødselsforberedende kurs og ammekurs som man kan melde seg på. Var på fødselsforberedende kurs sist og det var veldig nyttig! Skulle på ammekurs også, men ungen ble født den dagen :p

Regner med jeg får info om det på kontrollen hos legen neste uke. Hvis ikke, får jeg ta det opp med jm. Er hvertfall interessert i mer info om kurs hvertfall :)

Var via helsestasjonen sist. Samboer var med på fødselskurset. Vet ikke om en får tilbud igjen når en har barn fra før...

Her har helsestajonen gratis amme- og fødselkurs. Jordmor satte meg opp på ammekurset førsdte uka i mars :) Og fødselkurset tar vi på Ahus. Det er lengre og mer omfattende enn det på helsestasjonen

Var på et fødselsforberedende kurs i regi av Riksen for 8 år siden. Hehe

Vet at et par venner av meg har vært på samlivskurs før fødsel (selvom et flotters ekteskap) men rett og slett for å bli bedre rustet til å ta i mot den lille med like tanker osv... De var veldig positivt og fornøyde med kurset.

Her har helsestajonen gratis amme- og fødselkurs. Jordmor satte meg opp på ammekurset førsdte uka i mars :) Og fødselkurset tar vi på Ahus. Det er lengre og mer omfattende enn det på helsestasjonen

Jeg lurer veldig på å bestille fødselskurs på Ahus, men skikkelig usikker på hva vi får ut av det. Har du vært på det før eller fått litt mer informasjon enn hva som står på hjemmesiden? :-)

Jeg lurer veldig på å bestille fødselskurs på Ahus, men skikkelig usikker på hva vi får ut av det. Har du vært på det før eller fått litt mer informasjon enn hva som står på hjemmesiden? :)
Jeg er førstegangsfødende jeg også, så vet desverre ikke hvor mye vi får ut av det egentlig. Men noe info, er bedre enn ingen info da :p Men jeg var bare så ivrig da jeg leste litt om kurset, at jeg satte oss opp, og betalte med engang :rolleyes: Så når jordmor nevnte at de hadde samme kurset gratis. Bare at det var litt kortere, så angret jeg litt :shy:

Jeg er førstegangsfødende jeg også, så vet desverre ikke hvor mye vi får ut av det egentlig. Men noe info, er bedre enn ingen info da :p Men jeg var bare så ivrig da jeg leste litt om kurset, at jeg satte oss opp, og betalte med engang :rolleyes: Så når jordmor nevnte at de hadde samme kurset gratis. Bare at det var litt kortere, så angret jeg litt :shy:

Hvor fikk du beskjed om at de har samme kurset? Jeg husker bare at jm sa de hadde ammekurs på Lillestrøm, men kanskje jeg husker feil....

Hadde ikke fødselsforberedende kurs med første og det var ikke noe savn. Ammekurs hadde kanskje vært greit. :)

Hadde fødselforberedene og ammekurs før første. Vet mannen synes det var veldig greit å ha vært på fødselforberedene kurs. Då vist han litt mer hva han gikk til. Og selvom mye var snakket om med jordmor å så vsr det greit med informasjon om forskjellig alternativer inkludert omvisning på føden. Ammekurset var gull vært synes eg

Var sist, men følte egentlig det var veldig lite nyttig for min del. Fikk lære mye på barsel etter fødsel og fødselen ble ikke slik jeg hadde forestilt meg overhodet, så kan aldri planlegge det ;) jeg bruker jordmor til p snakke mer med nå.

Back
Topp