Fødsel og 40 år.

Fabmamma40

Glad i forumet
Julikulene 2020
Er det noen her som tenker på det? Fødsel? Jeg må innrømme at jeg leser litt om det. Satan.

Det er så merkelig hvordan kroppen og tankene omstille seg. Er det noen som er like gamle som meg her? Og førstegangs gravid?
 
Er det noen her som tenker på det? Fødsel? Jeg må innrømme at jeg leser litt om det. Satan.

Det er så merkelig hvordan kroppen og tankene omstille seg. Er det noen som er like gamle som meg her? Og førstegangs gravid?

Jeg er og av den eldre garden :hilarious: Men ikke førstegangs.
Jeg tror fødsel kan skremme vannet av hvem som helst. Uansett alder :wideyed:
 
Jeg var 38 år, nesten 39, da jeg fødte første gang. Jeg tror ikke alderen har så mye å si. 40 er ikke 60 eller 80. :) Kroppene våre vet hva som skal til, de er fleksible og fantastiske, og muskler og annet vev heles fortsatt godt og raskt.
Det skremmer meg uansett da. Ikke pga alder, jeg er bare ikke den modige typen. :p
 
Kroppen vår er helt rå!! Og det å føde er skummelt, spennende, krevende, givende, enormt, og en bragd. Vi kvinner er awsome!!!! :D
 
Last edited:
Jeg er førstegangs og har akkurat fylt 40 når jeg skal føde. Jeg gleder meg til å oppleve fødsel! Ikke til smerten, selvsagt, men å oppleve noe så fantastisk!!
 
Jeg er førstegangs og har akkurat fylt 40 når jeg skal føde. Jeg gleder meg til å oppleve fødsel! Ikke til smerten, selvsagt, men å oppleve noe så fantastisk!!

Det er en opplevelse som er helt unik :)
 
Jeg er 39 år og førstegangs. Er glad jeg skal føde nå og ikke for 10-15 år siden. Nå er jeg mentalt (nesten) klar. Gruer meg litt til selve fødsel, men tror også det blir en rå opplevelse
 
Er snart 38. Men ikke førstegangs. Gleder meg da. Ja, det er vondt, men samtidig er det en helt fantastisk følelse. Har opplevd det 6 ganger før, og håper denne spira blir værende så jeg får oppleve det igjen :Heartred
 
Jeg er 36, blir 37 når denne evt blir født. Blir nr 2, har ei datter som er 20 mnd. Og jeg trur når jeg tenker tilbake at det beste med hele graviditeten var følelsen av å kjenne liv. Og selve fødselen. Selv om jeg fikk panikk under å rett etter fødsel da det var intenst og ikke slik jordmor hadde sagt. Men i ettertid så grugleder jeg meg til å oppleve det igjen. Og håper jeg kan få planlagt det litt mere denne gangen(fikk avtale om det på barsel sist)
 
Jeg blir 38 om en uke og er førstegangs. Krysser fingre og tær for at dette går bra og at jeg får oppleve fødsel. Gleder meg masse til det! Tror nok det blir en helt rå opplevelse. Har vært med på en del fødsler, og det er helt fantastisk. Så utrolig spennende å få oppleve det selv.
 
Back
Topp