Fødsel nummer tre, noen erfaringer?

Blomkarse

Glad i forumet
*MIA*
Februarlykke 2022❄️
Venter jo nummer tre og har hele tiden tenkt at siden jeg fødte før termin med de to første( uke 38 ), så blir det slik denne gangen også.. Men! Så har da mange begynt å fortelle meg at nummer tre kan være heelt annerledes og jeg kan gjerne gå to uker over termin(skrekk!:eek:) I tillegg sier "folk" (noen kloke koner og noen velmenende) at tredjefødselen er som første og kan gjerne ta lengre tid også! Var i aktiv fødsel i 7 timer m nummer en og 2,5 med nummer to. Synes dette høres rart ut, i alle fall pressriene, man har jo gjort det før?
Nå begynner jeg å grue meg litt. Har lest rundt på nettet og det er jo ingen fasit men har dere noen erfaringer?

Jeg venter også nr 3, men første er tatt med ks i uke 30 pga sf og hellp, så kan jo ikke sammenligne det med dette. Eneste jeg har hørt er at nr 3 er en luring. Mamma gikk over termin og fikk rier til slutt rett før hun skulle bli satt igang. Er derfor forberedt på det samme her nå;)

Syns jeg hører begge veier uansett jeg :-P
Venter selv nr 2 og alle sier jo at den kommer før og går fortere, tror det ikke før jeg ser det :-P
var selv nr 4 og nekta plent å komme, måtte tas med ks :-P de andre 3 kom vanlig uten særlig trøbbel

Jeg venter også nr. 3, og er veldig spennt på hvordan det blir. "alle" sier jo at nr. 3 er en luring!

Min første kom en uke før tiden, og fødselen varte i 8 timer. Nr 2 kom 10 dager over :/ og fødselen varte i 1 time.. Så jeg er veldig spennt på om det blir styrtfødsel igjen..

Har en veninne som fikk sin nr 3, og de to første fødslene hennes var ganskel like mine, med nr 2 som styrtfødsel, og hennes fødsel nr tre kom på overtid (4-5 dager tror jeg) og var også en styrtfødsel.

Blir spennede å se hvordan det blir!!

Her var tredjemann en luring. Jeg ble satt igang pga tidligere styrtfødsler. Og det gikk kjapt fra de tok vannet.
Jeg gikk på overtid, men hadde nok ikke gått mange dagene til for hadde allerede 4 cm åpning. Gikk over med førstemann og andremann kom 2 uker før.

Jeg synes den tredje fødselen var verst iforhold til smerter. Kanskje ikke det du vil høre. Men det har sammenheng med at jeg ble satt igang og fikk drypp i en halvtime.

ja. drypp er grusomt.. Jeg velger å tro at fødsel nr.3 er like uforutsigbar som alle andre og at historiene som kommer frem om nr.3 er tilfeldige..

• Liker
Reactions: lou
Takk for svar alle:) Var hos jordmor i dag og hun sa at hennes erfaring er at nummer tre gjerne kan starte mange ganger og være av/på i flere uker, men at når det først begynner pleier det å gå som med nummer to. Men dette med når man evt føde kunne hun ikke si noe om. Kunne like gjerne gå over tiden mente hun. Så jeg belager meg på alt, er fryktelig spent nå kjenner jeg...

Jeg fikk akkurat nr tre:) han kom 17 dager før termin og fødselen varte tre og en halv time:) så ingen luring her. De to første kom fem og ti dager før og han en tok to timer og han andre fem timer:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

• Liker
Nr 1 kom i uke 36+5 og varte i 4,5 timer, startet med vannavgang
Nr 2 kom i uke 37+2 og varte i 1 time, startet med vannavgang
Nr 3 kom i uke 36+5 og varte i 5,5 timer, vannet måtte tas på slutten

Lengden av svangerskap og fødsel 1 og 3 er nokså like, eneste forskjell er at vannet måtte tas med nr 3. Hadde vannet gått av seg selv så hadde det nok blitt en styrtfødsel igjen, etter jm`s mening. Glad de måtte ta det, selv om det var vondt.

• Liker
Er veldig spent på det selv.
Tror vi er en del her inne som venter nr 3 ;)

Nr 1 kom en uke over termin og vi var på sykehuset i 4 timer før han var ute.
Nr 2 kom tre dager over termin og vi var 2 timer på sykehuset før hun var ute.

JM her sa at jeg godt kunne passe på å komme meg på sykehuset når jeg kjente at ting var på gang, sånn at jeg slapp å føde i bilen. Ingen garanti for at det går raskt denne gangen også, men sjansen er absolutt tilstede sa hun, siden de to andre har kommet raskt.

• Liker
Jeg fikk akkurat nr tre:) han kom 17 dager før termin og fødselen varte tre og en halv time:) så ingen luring her. De to første kom fem og ti dager før og han en tok to timer og han andre fem timer:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Dette hørtes jo lovende ut, selv om det vel er intenst med så raske fødsler! Gratulerer igjen, gleder meg til å ha det overstått jeg også:)

Sent from my iPhone using BV Forum

[quote="Moderator Marthe, post: 17242309,

Jeg synes den tredje fødselen var verst iforhold til smerter. Kanskje ikke det du vil høre. Men det har sammenheng med at jeg ble satt igang og fikk drypp i en halvtime.[/quote]
Har hørt at drypp kan gjøre det vondt ja.. Selv om det ikke er det man vil høre så synes jeg det er greit å være forberedt på at det meste( egentlig alt!) kan skje. Mamma hadde også fn tøff tredje fødsel har jeg fått presset ut av henne nå..;)

Sent from my iPhone using BV Forum

fikk drypp med nr.2 jeg.. det var grusomt så jeg satser på naturligt.. Er et par år siden sist nå, så kan like gjerne være like lang som nr.1 ettersom de sier..

Back
Topp