Fødsel nr3, hvordan var den i forhold til nr1 og nr2?

Oi, er det sant???

Gift med forumet
Er det sant at nr3 er en luring?
Nr1 var en tøff fødselen og fikk stort barn 4,3 kg 53 cm lang, 38 cm i hodet
Nr2 var en kjempe opplevelse, 5 timer og 15 min så var han ute, 3,5 kg 50 cm 37 cm hodet..

Så blir fødselen nr 3 lik nr1 el nr2?

Hva er din erfaring?

nr. 3 gikk kjapt og greit.... har hatt standard fødsler med alle 3, men nr.1 brukte jeg en hel dag på, mens de to andre kom relativt fort... nr.2 og nr3 var tett da, 15mnd mellom...[:)]

Nr tre var kjapp og enkel. Tok en times tid og ungen bare gled ut.

min tredje fødsel økte i antall timer fra 4,5 time til 17 timer og det veene var langt i fra så kraftig som med de to forrige, men det var mye lureri rett før fødsel og så fikk jeg en styrtblødning etterfølgene, men det har nok ikke noe med at det var tredje fødsel for hadde det ved første fødsel også....

men mer tull med nr 3 er min erfaring ja.....[;)]

Tre timer med nr 1, 6 dager før termin
1 1/2 time med nr 2, 9 dager før termin
1 time og 45 minutter med nr 3, 4 dager før termin

Smertemessig var nr 2 og tre heeeelt like.

Det lurer jeg på også, så dytter litt[:)].. Veldig spent på fødsel nr 3[X(][:)]

Begge mine fødsler var ganske like, til tross for at sistemann var dødfødt og 5645gr og 61 cm lang.. Så brukte litt lengre tid på å få han ut men ikke så veldig mye lenger. Begge startet med vannavgang, etter en liten stund kom riene og ca 12 t etter var de ute.

Ja lurer også.. første tok 30 timer, andre tok 4 timer.. så lurer på åssen nr tre blir [:)]

Har hatt tre greie fødsler, men nr 3 var en perfekt fødsel som var over før jeg egentlig trodde den var skikkelig igang. [:)]

ORIGINAL: Zid

Ja lurer også.. første tok 30 timer, andre tok 4 timer.. så lurer på åssen nr tre blir [:)]

Oi, er du her! Og gravid igjen, så moro! Gratulerer![:D]
Og så store gutta dine har blitt![:D]

Nr 1: ks - 5 dager før termin
Nr 2: - 2 dager før termin.. en seeeeig fødsel.. mange timer med vondte og NULL fremgang... Låg i 16 lange timer (ja,vet ikke det er lenge for noen, men jm sa med tanke på at det var NULL fremgang på 10 timer +, så blir det regnet som en seeeig fødsel) fekk epidural, presset i 30 min ca før hu kom... Legen møte trykke ned magen osv for å få hode ut[:)]

Nr 3:- 5 dager ETTER termin Startet 5 på natta, kom på sykehuset litt før 7, 08.56 var hu ute.. Ble regnet som styrt førdsel på slutten.. Null smertelindring og 4 trykk så var hu ute[:)]

Egentlig greit med nr3 for ble så fort ferdig, men på en annen måte gikk alt for fort og jeg fekk ikke summet meg før hu plutselig "var der"... Gikk faktisk rundt i en liten sjokk tilstand en stund etterpå...
Men bortsett fra det var nr 3 en "drømme" fødsel [:)]

alle startet med rier.. (bortsett fra første, ble tatt med ks pga alvorlig sf)

Og ja etter min opplevelse var nr 3 en luring[;)] hehe

nr 1: 3330gr, 48 cm
nr 2: 3550gr, 51 cm
nr 3: 3890gr, 50 cm

De to siste har samme far[:)]

Blir spennede...nr1 gikk jeg 8 dager over med og nr2 gikk jeg 6 dager over med (ble strippa hos jm...)

Så spennede å se over lenge jeg går over denne gang og hvordan fødselen blir :)

Her ble fødselen halvert for hver gang. men alle 3 var ganske like og intense.
nr 1 tok ca 50 timer(hks) 14 dagr over tiden. 4110gr, 52 lang
Nr 2 tok 24 timer(vakum).7 dager over tiden. 3460gr, 49 lang
Nr 3 tok 12 timer(Uten hjelpemidler).4 dager over tiden. 4120gr, 52 lang

Nr.1: Ble satt igang 14 dager over termin. Tok maaange timer... 3910g og 52cm
Nr.2: Kom igang av meg selv på termin. Tok 10 timer fra første rie til hun var ute (hadde gått fortere om ikke hun var stjernekikker og superwoman) 4380g og 53cm
Nr.3: Ble tatt med ks 9 dager over termin pga størrelsen. 4690g og 53cm

Med nr 3 og 4 har jeg hadde masse maserier, og hele tiden trodd noe var på gang...
Ifkg gynekologen min, sender de hjem flere 3 gangs fødende enn 1gangs fødene

RASK!!!

12 min fra 5cm til jeg hadde snuppa på magen Var ikke vondt - jeg var helt rolig under riene, og det var virkelig en kort, men fantastisk opplevelse.

1: 13 timer fra 5 cm
2: 5 timer fra 5 cm...

ORIGINAL: Volcano

Hmm, lurer jeg også på, har hatt to veldig forskjellige fødsler..
*dytte*

jeg har bare 2 da, men MAMMA

nr1 -6 timer
nr2 -4 timer
nr3 -2 timer etter at slimproppen gikk og barnet ble forløst i seteleie .. hun måtte ikke rette på sminken engang og ikke gre håret[8|][8D]

Nr 3 var en perfekt fødsel[:)][:)] Tok 2 1/2 time fra første rie, og var temmelig intens, men samtidig hadde jeg full kontroll!!
Nr 2 tok 4 timer fra første rie. Helt overkommerlig og grei!!'
Nr 1 tok vel ca 20 timer fra første rie (men den var ikke såå vond da), og trykket i 2 timer før hun var ute!

Men alle fødslene var helt overkommelig, og fantastiske alle sammen

Alle på rundt 4 kg [:)]

Ååå, det var deilig å høre at de fleste hadde en fin fødsel nr.3!!! [:)]
Får så lyst til å gjøre det igjen...

Dytt**

Back
Topp