Fødsel nr 4

erta

Elsker forumet
Marsmellows-15
Sommerfuglene 2017
Dette er for de med mange barn :) Jeg lurer på hvordan fødsel nr 4 var i forhold til de 3 andre. Nr 3 er jo kjent for å være en luring, er det noe sånt med nr 4?
Hvordan var lengden på fødselen i forhold til de andre?
 
Syntes du nr. 3 var en luring? Jeg lurer siden vi venter nr.3. :) Har aldri hørt noe om nr. 4, utenom at de tørkes det bare støv av :)
 
Er nummer 3 en luring??? Good or bad??? De to første fødslene mine har vært helt for jævlige... så om det er positiv luring er det jo bra, men er det negativt dør jeg vel ratt underveis!!!
 
Er nummer 3 en luring??? Good or bad??? De to første fødslene mine har vært helt for jævlige... så om det er positiv luring er det jo bra, men er det negativt dør jeg vel ratt underveis!!!
En luring pga falske signaler (modningsrier/maserier) i lang tid før fødsel har jeg hørt :)
 
Min tredje var en luring:) de to første var kjappe fødsler på 2 1/2 time og 1 time. Nr 3 fikk jeg falske rier dagen før. Hadde rier hvert 10 min i 8 timer. De var helt regelmessige på klokka! Men ble aldri vondere! Veldig slitsomt for jeg fikk ikke slappet av! Ca. 12 timer senere startet riene igjen. Og fra jeg hadde 4 cm (aktiv fødsel) til ungen var ute tok det 6 timer. Selv om fødselen var lenger var den ikke noe verre enn de andre! Ble bare overraska da jeg var sikker på at det skulle gå raskt! Veldig spent på hvordan fødsel nr. 4 blir:)
 
min nr 3 va styrtfødsel. 40 min fra 1 rie til han va ute så ikke mye luring her spent på hvordan denne fødselen blir. venter nr 4.
 
Nr 4 gikk raskt unna. På fødestua under 1 time før han kom i full fart på 1 press.
 
Syntes du nr. 3 var en luring? Jeg lurer siden vi venter nr.3. :) Har aldri hørt noe om nr. 4, utenom at de tørkes det bare støv av :)
jeg synes nr 3 var en luring ja. gikk flere ganger å tenkete at nå starter det, men nei. også var fødselen lengre enn de andre.
 
Skal føde nr 4, og kjenner panikken kommer! Tenk om jeg ikke rekker sykehuset... Har jo en times kjøring...
jeg kjenner også på den panikken. i tillegg er vi avhengig av ferge. så jeg vurderer hjemmefødsel, skal diskutere det med jordmor på neste kontroll om noen uker ;)
 
Nr 4 gikk raskt unna. På fødestua under 1 time før han kom i full fart på 1 press.
oii, det kan jo bli spennende, har har fødslene mine vart i 1t 45min, 2,5t og 3,5t.... så da er spørsmålet, rekker jeg sykehuset som er 1,5t unna eller kan jeg bare satse på hjemmefødsel med engang? :)
 
Nr 3 ville ikke ut her, fikk ho akkurat hjem til julaften etter å ha mast oss til igangsetting den 21. De andre har vært normale fødsler, nr fire varte kortere enn første ellers like jævlig som alltid [emoji58]
 
Nr 3 var den raskeste hos meg. Nr 4 kunne ha vært rask hadde det ikke vært for at jeg hadde arrvev som ikke ville åpne seg. Men tilslutt fikk legen til å rive det opp og da gikk det 30 min til ungen var ute. Veldig spent på hvordan det blir med nr 5.
 
Nr 3 var den raskeste hos meg. Nr 4 kunne ha vært rask hadde det ikke vært for at jeg hadde arrvev som ikke ville åpne seg. Men tilslutt fikk legen til å rive det opp og da gikk det 30 min til ungen var ute. Veldig spent på hvordan det blir med nr 5.
Hadde du arrvev etter conisering? Er litt nervøs nettopp for det, hadde en conisering hvor de fjernet nesten hele livmorhalsen i 2012.. Og lurer fælt på hvordan det er å føde nå.
 
Hadde du arrvev etter conisering? Er litt nervøs nettopp for det, hadde en conisering hvor de fjernet nesten hele livmorhalsen i 2012.. Og lurer fælt på hvordan det er å føde nå.

Ja hadde det. Er jo ikke sikkert at du har fått hardt arrvev etter det. Men be dem sjekke det. Var på stripping og da kjente jordmor at det var veldig hardt. Vet ikke om det er noe dem kunne ha gjort om det ble oppdaget tidligere.
 
jeg kjenner også på den panikken. i tillegg er vi avhengig av ferge. så jeg vurderer hjemmefødsel, skal diskutere det med jordmor på neste kontroll om noen uker ;)

Å kjære vene, da hadde jeg virkelig fått panikk! Syns det er ille nok med den timen vi har til Kalnes. Hadde god tid med nr 3, første rie i 20 tiden og hu ble født 12 timer senere.
 
Ja hadde det. Er jo ikke sikkert at du har fått hardt arrvev etter det. Men be dem sjekke det. Var på stripping og da kjente jordmor at det var veldig hardt. Vet ikke om det er noe dem kunne ha gjort om det ble oppdaget tidligere.
Har vært en del plaget med at det er ømt under sex, så vet jeg har det, ble sjekket hos gynekolog.. Skal definitivt ta det opp på neste kontroll! Vil jo gjerne føde og ikke ta keisersnitt..
 
Nå tilhører ikke jeg denne gruppen, men min nr.3 var en luring som lurte seg ut så altfor fort 3,5 uke før termin, i ambulansen. De to andre var raske fødsler det også, men den siste var intens :p
 
Back
Topp