Fødsel nr 2

agathe

Blir kjent med forumet
[:)]Hei.

Er det noen her inne som har opplevd at fødsel nr 2 ble lettere enn den første? Jeg hadde en ganske fin fødsel med nr 1, og lurer på hva jeg kan forvente meg denne gangen...[8|] Blir smertene mindre, eller gikk det fortere? Skjønner jo at dette kan variere, men vil gjerne høre deres historie.

Klemz[;)]

Eg synst nr to var verst..[:)]
MEn nr 1 so blei eg satt i gang...

Min andre fødsel var mye bedre enn min første. Gikk mye fortere, og åpningen gikk også mye fortere. Hadde ingen smertestillende. Ønsket det ikke, og hadde ikke hatt tid tl det heller. [:D]

Min 2 fødsel var bedre,kortere og med epidural og akupunktur.

Jeg har jo ikke hatt 2. fødsel ennå, men jeg har hørt at den som regel er lettere og raskere enn 1. Håper det stemmer, selv om selve fødselen ikke var gal forrige gang.. men den tok tre døgn fra riene starta til gollet var ute....

Mamma brukte 36 timer på sin første fødsel (meg) og 4 timer på sin andre (min søster)... Så jeg håper jeg er like heldig!!!

andre fødsel var kjempeenkel...!
Lå 26 timer med dattern min og eneste smertelindring var en petidinsprøyte i stompen.Forferdelig fødsel spør du meg...
Med nr 2 tok fødselen 4 timer og hadde ingen bedøvelse eller smertelindring.Satt 45 min i et badekar og da var det gjort[;)]Kunne gjort det hver dag jeg[;)]

håper for guds skyld at det er bedre 2gang

Min andre fødsel var mye lettere enn den første. Åpningstida gikk mye fortere og jeg klarte å trykke han ut selv (dattera vår ble tatt med sugekopp...). Jeg klarte meg også med mindre smertestillende (sikkert fordi det gikk fortere og jeg ikke var like sliten)
Jeg tror det handler mye om at man er litt sikrere på seg selv andre gangen , man blir ikke like "redd" når det setter igang for man vet hva man går til...
sånn var det hvertfall med meg

Hos meg var den første fødselen den letteste, varte i 30 timer men gikk kjempefint. Den andre varte i 24 timer og var slitsom, men skal sies at jeg gikk med maserier i 14 dager før det kom i gang, hadde to runder med akupunktur før Robin ville ut! Hadde epidural med begge men funket kun med førstemann, det er veldig individuelt om hvordan fødslene blir tror jeg!
Som regel blir de lettere, krysser fingrene for deg XXXXX

Jeg hadde en kjempefødsel med nr en. Tok bare 10 timer etter at vannet gikk. Med nr to var den enda bedre. Varte vel i 4 timer og han kom ut ca en time etter at de tok vannet.

Har blitt satt igang begge gangene. Første gang tok det 18 timer og det var mye styr jeg ikke trenger komme inn på, men ikke spesielt vondt så jeg gruet meg ikke til nr 2.
Med nr 2 gikk det på 1-2-3 uten noe smertelindring. Var vondere, men allikevel mye bedre fordi det gikk fort og det var ikke noe ekstra styr. Følte meg i bedre form rett etter andre fødsel enn det jeg var når jeg reiste hjem med nr 1[;)]

Jeg har født 3 ganger å alle 3 fødselen har vært lette,men dem har blitt kortere og kortere.
Første varte i ca 14 timer,andre i ca 4 timer,tredje i ca 1 1/2 time.

Hmm Lurer på hvor lang tid min 2. fødsel vil ta?? Den forrige så gikk vannet kl 01 på natta, kl 05 begynte det å gjøre vondt, kl 08 reiste vi til sykehuset og kl 10.45 var han ute etter bare 20 min med press rier.. Ble slett ikke skremt [;)] 

Hei alle sammen[:D]

Tusen takk for fine svar. Det virker jo som de fleste opplever fødsel nr 2 som lettere, men det varierer jo selvsagt fra person til person. Vel, ser i alle fall frem til å få ut den lille. Er jo en stund til, faktisk 15 uker, men tiden går fort- håper jeg...[8|]

Lykke til til alle dere[;)]

Jeg fikk barn nr 2 for 1 uke siden nå,å fødselen var mye lettere nå,å den gikk mye fortere. Men den første var jeg i 1 døgn fra riene begynnte til han var ute. Med nr2 var jeg bare 5 timer fra riene begynnte til hun var ute. Å jeg fikk ikke noe form for bedøvlese eller noe...ikke gladloft heller...når jeg kom på sykehuset hadde jeg 7 cm åpninig..så det gikk fort denne gang.Som jeg er veldig glad for pga jeg grudde meg sånn for fødselen! Men nå har vi to sjønne barn,en gutt og ei jente. Tror vi er de heldigste i hele verden..det føles sånn ihvertfall[:D][:D] Vi er så glade.Så lykke til sier jeg bare..

Huff jeg håper fødsel nr2 er lettere.. lå 36 timer med den første, og har ikke veldig lyst til det en gang til!!! [:'(]

Om fødsel nr. 2 går lettere er nok litt avhengig av hvor lang tid det er mellom barna.
Hos oss er det 8 1/2 år imellom våre, og det sies at etter så lang tid er man som en førstegangsfødende igjen. Men det har ikke vært et problem, for begge fødslene har vært ok.
Første gikk utrolig lett, med rier fra ca. 8 om morgenen og frøkenen var ute allerede kl. 14.
Med nr. 2 ble jeg satt igang kl. 11 på formiddagen, og frøken nr. 2 var ute før kl. 18.
Så det blir spennende å se hvordan denne fødselen går[:)]

denne må jeg svare på Ja nummer 2 er mye enklere!min første tok 10 timer og min nummer 2 to 7 MINUTTER!!!!!!

Back
Topp