fødsel nr 2?

høst+sommerbarn

Betatt av forumet
Dere som har født to ganger: Noen som kan berolige meg med en positiv opplevelse av fødsel nr 2 når nr 1 ikke var bra ? Her endte det i hastekeisersnitt med nr 1, er så utrolig spent på hvordan fødsel nr 2 blir!!!

Hadde to gode fødseler. Forskjellen var at det tok laaang tid før første kom, og måtte ha hjelp med å få han ut, så ble brukt tang på han. Andre gikk det mye fortere og lettere. Da klarte jeg å presse henne ut sjøl :)

Hadde to gode fødseler. Forskjellen var at det tok laaang tid før første kom, og måtte ha hjelp med å få han ut, så ble brukt tang på han. Andre gikk det mye fortere og lettere. Da klarte jeg å presse henne ut sjøl :)

Har ikke personlig erfaring,men kjenner ei som hadde hasteKS med første og en fin,normal,vaginal fødsel med nr to. Så jeg håper på det siden jeg hadde haste ks selv med nr 1.
Når det gjelder fødsel er det så mye som kan skje at jeg er nødt til å bare tenke positivt og blokkere det negative,ellers hadde jeg blitt nervevrak ;)

Henger meg på den her. Håper veldig å høre om positive opplevelser om fødsel nr 2.. :)

Henger meg også på den..

Det er vanskelig å stenge ute alle de kjipe følelsene og tankene på alt som har skjedd, og kan skje..de hjemsøker meg i mareritt på natta.. Så mye ekle bilder, at jeg sjelden sover mer enn 2 timer i strekk.. Fysj..

Henger meg også på den..

Det er vanskelig å stenge ute alle de kjipe følelsene og tankene på alt som har skjedd, og kan skje..de hjemsøker meg i mareritt på natta.. Så mye ekle bilder, at jeg sjelden sover mer enn 2 timer i strekk.. Fysj..

Huff, det høres ikke kjekt ut. Har ikke mareritt om det jeg nei, har mere fortrengt den litt. Jeg var til fødselsdamtale med ei super herlig jordmor på sykehuset her om dagen. Det anbefales. Jordmoren din skriver bare ei henvisning. Anbefales!!!!!

Huff, det høres ikke kjekt ut. Har ikke mareritt om det jeg nei, har mere fortrengt den litt. Jeg var til fødselsdamtale med ei super herlig jordmor på sykehuset her om dagen. Det anbefales. Jordmoren din skriver bare ei henvisning. Anbefales!!!!!

Godt å høre det hjalp:)
Jeg skal også inn på sykehuset for en samtale.. men det blir ikke før om noen uker.. Min jm er også kjempefin å prate med, så vi bruker mye tid på bearbeidelse.. kanskje derfor alle marerittene..
Min verste frykt er at jeg får fullstendig panikk når jeg kommer fødeklar på sykehus, og får flashbacks..

Håper det går bedre for oss denne ganga!!
(selv om jeg innerst inne forbereder meg på det verste, og håper det beste) :)

Jeg hadde en forferdelig fødsel første gangen! Fikk pressrier rundt klokka ti på kvelden, men hun var ikke ute før kvart på 2 på natta!! #^%^{*% Satt bom fast og kom ikke forbi bekkenkanten .. Riene avtok og jeg ble så sliten at jeg ikke husker at hun kom til :( Husker det kom inn fler folk, de la se på magen min å til slutt bretta jordmora opp ermene å lirka henne ut ! Auuu :/ Grudde meg skikkelig til neste fødsel, men da tok det bare 5 timer fra vannet gikk til han var ute på 3 pressrier :):)

Hadde en traumatisk førsteopplevelse, så andre gang fikk jeg innvilget keisersnitt. Valgte å heller bli satt igang noen uker før fødsel med god oppfølging. Og fikk en kanonopplevelse, det var noe heelr annet. Så det går an. Skal på samtale snart for vil ha øikt forrige fødsel. Vil anbefale dem som trenger det å gjøre det samme.

Jeg tenker mer sånn at: 2det kan da ikke gå galt denne gangen også.." Har nok fortrengt en god del vil jeg tro :)

Jeg hadde planlagt ks med nr 2,så det ble en kjempe fin opplevelse :)

Men jeg var redd på forhånd og redd for å få panikk osv.Så da riene startet noen uker før det planlagte ks,trodde jeg at jeg skulle miste kontrollen osv.Men jeg gjorde ikke det,jeg var så rolig og jobbet med riene så godt jeg kunne,kastet opp på hver ri så det var bare sånne lyder jeg laget.Men de fikk stoppet riene og dagen etter var jeg på beina igjen.Så jeg fikk mitt planlagte ks,det hender enda at jeg tror at jeg kan føde selv.Men tar ingen kjangser så det blir ks med nr 3 også :)

Back
Topp