Fødsel.. Noe betenkt

Marit74

Første møte med forumet
Jeg venter nå mitt 3 barn og er noe betenkt ang fødemåte. Første fødsel tok meg 96 timer fra første vee og til guttungen var ute. Ble til slutt tatt med vakum da han satt fast og jeg ikke hadde mere energi igjen (han var 4120 gr, 55 cm lang og 38 cm rundt hodet) Andre fødsel ble et haste ks da morkaken løsnet og barnet nesten døde fra oss. Men det gikk bra (3710 gr, 35 cm hodet og 51 cm lang)

Noen som kan gi meg noen råd eller tanker?

Huff dette hørtes forferdelig ut. Men kanskje denne gangen går det som en drøm. Det kan vel ikke bli verre enn de to du har hatt?

Om du gruer deg, kan du be om en samtale med fødeavdelingen... vet det finnes et type hjelpeprogram for de som har vært gjennom tøffe/vanskelige fødsler tidligere... håper alt går bra denne gangen! [:)]

Har du hørt noe om hvorfor de komplikasjonene oppstod? Det kan jo hjelpe litt på beslutningen.

Jeg hadde også komplisert fødsel som endte med haste ks, vi holdt på å miste gutten vår. Etter mye gjennomgang av fødselen og samtaler ble det bestemt ks denne gangen. Det er jeg veldig glad for, så slipper jeg å gå å være redd for det som kommer.

Lykke til.

Snakk med jordmoren eller legen din og få en av dem til å bestille keisersnitt. Da har du i allefall noe håndfast/konkret å forholde deg til, og det vil kanskje virke betryggende?Lykke til!

Back
Topp