Fødsel med tredjemann!

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Jeg lurer på, dere som har tre eller flere barn... Hvordan var fødselen med nummer tre?
Fikk fortalt av JM at nummer tre ofte kunne være en "luring" men at fødselen stort sett ble en miks av nummer én og to. Ikke førstegangs, men ikke like smidig som andre.
Det blir jo som det blir, men tenker litt på det! Har en lang, tung og forferdelig fødsel bak meg, og en nesten litt for kjapp og smidig :)

Jævlig , ble satt i gang. Etter modningspille nr 2, kom riene pang! Kl 14 begynte de kl 16.10 var han ute. Måtte få epidural oppi riehaglet, de stresset med å finne blodtrykket mitt ( jeg hadde svangerskapshypertensjon derfor ble jeg satt i gang på termin).

De to første fødslene mine var på familierom med vanlig seng og ingen smertestillende ....

Følte kaoset og smertene var det verste med 3. Fødsel. Pluss ekstrem smerte i ene beinet på slutten ( trodde ene foten min skulle ramle av) epidural rakk aldri å virke.. fikk noe saltvann sprøyte som svei helt sinnsykt...

Har lyst på ks med 4.:oops:

Venter nr 3 selv. Håper den ikke blir for lur :p

Jævlig , ble satt i gang. Etter modningspille nr 2, kom riene pang! Kl 14 begynte de kl 16.10 var han ute. Måtte få epidural oppi riehaglet, de stresset med å finne blodtrykket mitt ( jeg hadde svangerskapshypertensjon derfor ble jeg satt i gang på termin).

De to første fødslene mine var på familierom med vanlig seng og ingen smertestillende ....

Følte kaoset og smertene var det verste med 3. Fødsel. Pluss ekstrem smerte i ene beinet på slutten ( trodde ene foten min skulle ramle av) epidural rakk aldri å virke.. fikk noe saltvann sprøyte som svei helt sinnsykt...

Har lyst på ks med 4.:oops:

Herlighet!! Håper det gikk bra med dere begge! Hørtes ikke noe særlig ut det der akkurat...! Men sidne du skal ha en til ble du ikke helt traumarisert...?
Har ingen smertelindring med første to heller, men denne gangen skal jeg føde på sykehus med mulighet for både det og kirurgi. Er så spent da mange ser ut til å ha litt dårlig erfaring med nr tre.... :nailbiting:

Venter nr 3 selv. Håper den ikke blir for lur :p
Sammer her! ;) får krysse fingrene!

Med nr 1 var det lang tung fødsel i 30 timer før det ble keisersnitt. Nr. 2 var en helt gjennomsnittlig fødsel.

Herlighet!! Håper det gikk bra med dere begge! Hørtes ikke noe særlig ut det der akkurat...! Men sidne du skal ha en til ble du ikke helt traumarisert...?
Har ingen smertelindring med første to heller, men denne gangen skal jeg føde på sykehus med mulighet for både det og kirurgi. Er så spent da mange ser ut til å ha litt dårlig erfaring med nr tre.... :nailbiting:

Joda gikk jo bra , var bare ett kaos rundt meg , hadde 3 jordmødre den dagen.. og jeg var nødt å få epidural pga blodtrykket , selv om riene haglet og de sikkert visste at den ikke kom til å fungere... husker bare fødselen som masse apperater , kaos , ingen pauser i riene, og smertehelvete i foten .. alt var fint da han var ute ..

Har ikke lyst å føde og gruer meg .. redd det samme skal skje på nytt.. blir mest bekymret for min egen helse og litt angst for hva som kan skje.. får snakke med jordmor ...

For min del var fødsel 1 langvarig. Nr 2 fulgte normal progresjon som var 1/3 av tiden med første. Fødsel nr 3 var rask og 1/3 av tiden til fødsel nr 2 igjen. Det som gjorde at nr 3 skilte seg mest ut var at riene aldri ble regelmessige. Nr 1 og 2 var regelmessig fra første rie. Fødsel 1 startet med hvert 20. minutt og fødsel 2 startet med hvert 10. minutt. Fødsel 3 var type 15 min - 3 min - 10min - 4 - 5 - 20 osv. Selv på sykehuset var det bare tull. Ulik varighet og ulike pauser

Sniker fra juni! Nr.3 var en luring ja.. Gikk med maserier i to uker før fødsel. Den siste uka trodde jeg flere ganger att fødselen var i gang, før det stoppet helt opp igjen. Jeg gikk med 4 cm åpning den siste uka før fødsel og var så utroooolig sliten. Når fødselen startet (for real) gikk det relativt kjapt og fødselen var fin og ukomplisert. Han ble født en uke før termin. De to andre fødslene startet ganske brått med rier, og varte rundt 5 timer begge to.

Jeg lurer på, dere som har tre eller flere barn... Hvordan var fødselen med nummer tre?
Fikk fortalt av JM at nummer tre ofte kunne være en "luring" men at fødselen stort sett ble en miks av nummer én og to. Ikke førstegangs, men ikke like smidig som andre.
Det blir jo som det blir, men tenker litt på det! Har en lang, tung og forferdelig fødsel bak meg, og en nesten litt for kjapp og smidig :)
Jeg har en veldig fin opplevelse med min nr 3;)
Og for min del stemmer det nok litt det der med at nr 3 er en blanding av 1 og 2. Har født helt uten smertestillende alle gangene, og sistemann hos meg var 5kg.. og det gikk helt fint:happy:

Back
Topp