Fødsel med tang.

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Ser på fødeavdelingen nå,og der er ei som må tas med tang.
Er det slik her også at dersom man må ta med tang så får ein bedøvelse? Noen som har erfart det med tang?

Tror de oftere velger vakuum i Norge. Mer skånsomt.

Førstemann skulle egentlig tas med tang, de satte da bedøvelse inni skjeden, slik at hele kanalen ble bedøvd. De ville ikke bruke vakuum pga babyen lå for langt oppe..... Men jeg slapp å bruke tang, når de satte bedøvelsen slappet musklene av slik at hun kom av seg selv, men bedøvelsen gjorde jo at jeg ikke kjente smerte nedentil d neste døgnet:):)

Jenta mi ble tatt med tang. På Haukeland i Bergen bruker de nesten bare tang og ikke vakum. Jeg hadde allerede fått epidural så var nok godt bedøvd, men det kjentes! Og det kjentes veldig godt i ukene etter...! Om man får bedøvelse eller ikke kommer vel litt ann på, er babyen stresset og må fort ut er jo det ikke sikkert det er tid til å gi noe bedøvelse først. Og det er riktig det med at vakum er mer skånsomt for mor, men for barnet sier de at tang er bedre.

Med første mi ble det brukt både tang og vakum.
Fikk satt en sprøyte med bedøvelse i kjeden og så klippet de så di fikk plass til utstyret.
Husker ikke hva de brukte først og sist. men hun kom nå ut til slutt ;)

Back
Topp