Fødsel lik mor?

Det stemmer ikke i det hele tatt for min del. Min mor har gått maks overtid og blitt satt i gang alle 3 svangerskapene. Har også hatt veldig lange fødsler.

Jeg fikk 5 dager før termin og hadde styrtfødsel.

Men selve svangerskapene våre har vært ganske like, uten særlige plager [emoji5]

Min første fødsel lignet mammas første. Langdryg, tung og vanskelig, med litt drama underveis. Håper fødsel nr to følger mammas, den gikk veldig raskt og greit [emoji106]

Nei, verken svangerskap eller fødsler har vært like. Nå har jeg foreløpig bare født én gang, da. Mamma har født 4 barn, de to siste tvillinger. Med unntak av litt stress med tvilling 2 som lå på tvers etter at tvilling 1 kom ut, hadde hun ukompliserte fødsler. Jeg måtte bli klippet, de brukte sugekopp, og så måtte jeg i narkose for å få ut rester av morkaka. Stort blodtap...

Jeg er førstefødt og min første fødsel var raskere enn min mors. Det som var likt; begge startet med vannavgang og vi fikk begge problemer med å få ut morkaken (mer dramatisk og komplisert hos meg fordi jordmor dro i morkaken før den hadde løsnet, det oppstod derfor store blødninger. Endte i utskrapning og hastetur til sykehus 6 uker etter fødsel pga morkakerester)

Back
Topp